Gå til innhold

Feedback på helkroppsprogram ønskes


Anbefalte innlegg

Følger et helkroppsprogram, som jeg gjerne skulle hatt tilbakemelding fra treningskyndige på.

Kjører følgende øvelser:

Knebøy

Benkpress

Sittende roing

Nedtrekk

Biceps-curl med manualer

Triceps-pushdown i kabelstativ

Skulderpress med manualer

Alle øvelsene kjøres med 12 reps over 4 sett, inkludert et oppvarmingssett.

Kommentarer og forslag til forandringer tas i mot med stor takk!

Planen er å trene gjennom programmet annehver dag - er dette for hyppig, eller vil kroppen tåle det? Tenker også å kjøre 1-2 intervalløkter i tillegg, noe som må tas med i den totale belastningsmengden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har trent mye helkropp selv. Øvelsene er greie, det finnes fine alternativer, men viktigst av alt. Du kommer ingen veg med å trene 4x12 hver økt på alle øvelsene. Heller ingen mening i å ta 4 sett på biceps og triceps. Hvis du absolutt må ha dem med, hold dég til ett sett, de trenes jo allerede i press og trekkøvelsene.

Les denne artikkelserien for p få litt forståelse for programmering av helkroppsprogram.

http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-1/

http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-2/

http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-3/

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Følger et helkroppsprogram, som jeg gjerne skulle hatt tilbakemelding fra treningskyndige på.

Kjører følgende øvelser:

Knebøy

Benkpress

Sittende roing

Nedtrekk

Biceps-curl med manualer

Triceps-pushdown i kabelstativ

Skulderpress med manualer

Ville ihvertfall ha byttet ut bicepscurl med chin-ups, og nedtrekk med pull-ups. Slenger du inn markløft i tillegg, så er du good to go :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for tips!

Vil det være forsvarlig å kjøre helkroppsprogram annehver dag, eller vil kroppen belastes for mye av dette?

Varier intensiteten fra gang til gang, så er det ingen problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er heller ikke noe problem hvis du trener f.eks. 3x5 og øker hver trening som med Starting Strength ;)

Én dag med hvile er nok for en nybegynner og med to dagers hvile i helga så er man klar for dyst neste uke igjen.

OP: Ta en titt på Starting Strength, mye bedre enn programmet du har satt opp (y)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Problemet med annhver dag er først og fremst at du får forskjellige treningsdager annhver uke. Selv foretrekker jeg søndag, tirsdag torsdag.

Men, du kan fint trene helkropp hver dag også, alt handler om å tilpasse opplegget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...