Gå til innhold

Litt hjelp?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bygge muskler eller minske fettprosenten? Hva lønner seg for ei som vil se slankere ut..?

Jeg leste tråden din fra tidligere i dag, du veier 60kg og er 173, om jeg husker riktig? Du kan umulig se noe annet enn slank ut, og med tanke på tidligere innlegg her på FB tror jeg kanskje du trenger å snakke med en fagperson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er umulig å svare på uten mer informasjon, og 'se slankere ut' er en subjektiv oppfatning uten noe fasit svar.

Basert på hva vesen skriver ovenfor, så er jeg enig med han.

For å gi et greit svar på spørsmålet: Om du øker muskelmassen og vedlikeholder kroppsvekten din, så vil også fettprosenten gå ned. Du kan endre kroppssammensetningen din uten å endre kroppsvekten; mer muskler og mindre fett. Jeg vil tippe at dette er hva du ønsker :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er umulig å svare på uten mer informasjon, og 'se slankere ut' er en subjektiv oppfatning uten noe fasit svar.

Basert på hva vesen skriver ovenfor, så er jeg enig med han.

For å gi et greit svar på spørsmålet: Om du øker muskelmassen og vedlikeholder kroppsvekten din, så vil også fettprosenten gå ned. Du kan endre kroppssammensetningen din uten å endre kroppsvekten; mer muskler og mindre fett. Jeg vil tippe at dette er hva du ønsker :)

Ja, jeg ønsker å bygge mer muskler, men samtidig redusere fettprosenten. For nå føler jeg meg slapp i fisken, selv om jeg trener..

Jeg er 172,8cm og veier 60kg +.

Men jeg blir frustrert angående hvor mye en skal spise osv. For rundt omkring står det at man må ha et lite underskudd for å minske fettprosenten osv. Og at man skal ligge i overskudd for å bygge muskler..

Jeg trener 4-5 ganger i uken. 3 ganger med styrke og 1-2 med jogging. Ellers er jeg i ro. Går på skole.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja, jeg ønsker å bygge mer muskler, men samtidig redusere fettprosenten. For nå føler jeg meg slapp i fisken, selv om jeg trener..

Jeg er 172,8cm og veier 60kg +.

Men jeg blir frustrert angående hvor mye en skal spise osv. For rundt omkring står det at man må ha et lite underskudd for å minske fettprosenten osv. Og at man skal ligge i overskudd for å bygge muskler..

Jeg trener 4-5 ganger i uken. 3 ganger med styrke og 1-2 med jogging. Ellers er jeg i ro. Går på skole.

Om du ligger på vedlikehold av kalorier og trener styrke kan du fint redusere fettprosenten uten å endre vekten din, så dette kan kanskje være en god strategi for deg nå. Et annet alternativ er å først ligge i overskudd for å bygge opp muskelmassen, også gå i underskudd for å droppe fettvekt etter en stund i overskudd. Vedlikehold hele veien er dog enklere, og ikke nødvendigvis dårligere for deg :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...