Gå til innhold

...


wombat

Anbefalte innlegg

Har laget et innlegg tidligere om dette, men skjønner virkelig ingenting jeg.

Han spiser 2 skiver til frokost, kylling/ris stort sett til middag og 2 skiver til kvelds. Han drikker cola, men det er cola zero altså? Hvordan er det fysisk mulig at han har lagt på seg 15 kg med dette kostholdet? Han beveger seg lite (22 min tur pr dag akkurat nå, men skal begynne med mer aktivitet) og jeg regner med forbrenningen er relativt lav siden han er såpass oppe i årene...

What?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser han litt potetgull eller nøtter til colaen, eller kanskje har tar seg noen øl ett par dager i uka? Kanskje en sjokolade av og til og mye fet saus til kyllingen? Mange små ting som dette er lett å glemme av i hverdagen, og kan totalt sett øke kaloriinntaket betraktelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du sammen med pappaen din? Hvis du ikke gjør det, så er det ikke så lett å vite hva han spiser. Eller hvis han er på jobb o.l

Ganske mange som ikke helt registrerer småspising eller skjuler det for familie sov.. Ikke at det trenger å gjelde faren din, men kanskje?

Nå vet jeg heller ikke hva han har på brødskivene, men det hørtes lite ut for en voksen mann. Hvis han kun spiser 4 skiver om dagen og litt middag kan det og hende han spiser altfor lite og forbrenningen har stoppet opp. Skrive matlogg er lurt:)

Det er alt han spiser. Bor ikke med han nå, men gjorde det før og tingenes tilstand var lik da.

Han er heller ikke noe sånn flau type som skjuler hva han spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser han litt potetgull eller nøtter til colaen, eller kanskje har tar seg noen øl ett par dager i uka? Kanskje en sjokolade av og til og mye fet saus til kyllingen? Mange små ting som dette er lett å glemme av i hverdagen, og kan totalt sett øke kaloriinntaket betraktelig :)

Han spiser så og si aldri godteri. Tror ikke han liker chips og sånn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke.

Okei. Trolig kan det være at han spiser for lite og hans metabolisme har stagnert deretter.

Her er noe likt det jeg prater om:

There is another benefit to the cheat meal approach in dieting. After time, you body will adjust to the current caloric intake that you are on. If you eat the same thing everyday, or the same amount of fats, proteins, etc., your bodies metabolism will eventually slow down to adjust to the current caloric intake levels. Cheat meals along with some other changes I make to my diet in the week allow me to shock my system. I keep my body guessing throughout the dieting process. I constantly adjust my carbohydrate, protein, and fat levels to keep my metabolism from slowing down. The cheat meal, if done once a week, is another way to effectively shock your body into maintaining a high metabolism.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han går bare til lege når de har bedriftssjekk tror jeg. Men kan nevne det for han. Tviler på at han tør da :p

er bare en liten blodprøve, ikke værre enn det :) Har selv legeskrekk, men siden jeg vet at lavt stoffskifte ligger i familien, så må jeg sjekke meg en gang i året, fordi om jeg skal være uheldig å ha min mors gener på akkurat det, så vil jeg helst vite det før, enn å vite det siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du/dere tør å satse, så kan du jo evt. bare sette han på en "kur" med en god del flere kalorier, masse sunn mat og gode næringsstoffer. Se på det som et ekspriment :p Forbrenningen burde øke med kcal-inntaket etterhvert.. om det er det som er problemet. Kanskje legg inn noen gåturer i samme slengen. Eller svømming, menn liker svømming (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan begynne med golf!:) Så kan du få han til å løpe etter ballen han svingte laaaaaangt vekke:joyful: God trening:) Han spiser lite da..likevel om han er oppi i årene som du sier så er det lite for en MANN..:) Tenker han kanskje burde begynne sakte å tilføye litt mer mat..eller han kan ha mer pålegg på skivene sine :lol: <3PÅLEGG<3:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan begynne med golf!:) Så kan du få han til å løpe etter ballen han svingte laaaaaangt vekke:joyful: God trening:) Han spiser lite da..likevel om han er oppi i årene som du sier så er det lite for en MANN..:) Tenker han kanskje burde begynne sakte å tilføye litt mer mat..eller han kan ha mer pålegg på skivene sine :lol: <3PÅLEGG<3:love:

Vet ikke om golf er helt tingen :p Men takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det fysisk mulig at han har lagt på seg 15 kg med dette kostholdet?

To tykke brødskiver med smør, majones og salami og et glass melk til kan fort havne på 8-900 kcal. En normal middag havner lett opp på 1000-1200 kcal. Altså en dagstotal som godt kan ligge på 3000 kcal. Når han da har et energiforbruk på 2300 om dagen så ligger han i et solid overskudd og vil legge på seg et par kilo i mnd.

Jeg ville fått far din melde seg inn i vektklubben. Han kan fint gjøre det gratis ved å begynne logge maten sin osv, men 399,- er ingen stor kostnad for å bli kvitt 15kg og jeg tror det er langt lettere å gjennomføre om man har et slikt ferdig opplegg å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tykke brødskiver med smør, majones og salami og et glass melk til kan fort havne på 8-900 kcal. En normal middag havner lett opp på 1000-1200 kcal. Altså en dagstotal som godt kan ligge på 3000 kcal. Når han da har et energiforbruk på 2300 om dagen så ligger han i et solid overskudd og vil legge på seg et par kilo i mnd.

Jeg ville fått far din melde seg inn i vektklubben. Han kan fint gjøre det gratis ved å begynne logge maten sin osv, men 399,- er ingen stor kostnad for å bli kvitt 15kg og jeg tror det er langt lettere å gjennomføre om man har et slikt ferdig opplegg å følge.

Han spiser ikke tykke skiver, for han kjøper sånne ferdig oppskårede xD Han pleier ikke bruke smør heller, han har stort sett egg eller kjøttpålegg på, som ikke har for mye kalorier i seg. Ost/skinke evt. Melk drikker han heller ikke..

Han har prøvd masse sånn ala vektklubben før, men det har ikke gått så bra :p

Hva med PT? Nett-PT? Fast Form er jo alle (snart) ferdig utdannede ernæringsfysiologer også, og vil derfor enkelt kunne hjelpe ham. Vektklubben har jo ikke så kjempegodt rykte på seg, men de kan helt sikkert hjelpe faren din de og :)

Han har vært med på ---- og blitt iherdig fulgt opp av pt, men han mistet motivasjonen fordi han kun gikk ned 2,5 kg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kalorinivå lå han på per dag når han logget maten gjennom vektklubben?

Jeg vet ikke, han gjorde det jo ganske lenge så det varierte vel. Men de som har prøvd å hjelpe han så langt har ikke skjønt at han fortsatt går opp når han spiser så lite som han gjør og trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, han gjorde det jo ganske lenge så det varierte vel. Men de som har prøvd å hjelpe han så langt har ikke skjønt at han fortsatt går opp når han spiser så lite som han gjør og trener.

Hvis han over lengre tid har logget matinntaket sitt, og fortsatt ikke klarer svare på hvilket kalorinivå han har inntatt og hva energiforbruket ligger på så har han åpenbart ikke forstått hva han holdt på med.

Jeg holder fortsatt en stor knapp på at dette kun dreier seg om feilvurdering av matinntak vs energiforbruk. Men hvis det er som du sier, dokumentert at han har ligget i et fornuftig kaloriunderskudd over tid og samtidig lagt på seg 15kg så er det nok på tide å ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...