Gå til innhold

Questbar - Favoritt?


FEA

Anbefalte innlegg

Hvis du er ute etter å prøve å forstå deg på alle som liker noe annet enn deg, så har du ikke tid til å gjøre noe annet. Det er forskjell i næringsinnholdet i de forskjellige smakene, men jeg gadd ikke å sjekke alle, men uansett så har questbarer mindre net karbs enn atkins - også den smaken du refererer til. For lite protein i questbar? Hvorfor spiser du atkins da? Den har jo enda mindre.

Karbohydrater er ikke farlig, vennen, og du lurer nok deg selv om du tror den forskjellen mellom Quest og Atkins er signifikant.

Det er ingen grunn til å strekke ut dette i det uendelige, men den eneste grunnen til at jeg tar det opp er fordi jeg mener det finnes vel så gode alternativ til Quest som smaker langt bedre, derfor forstår jeg ikke hysteriet som har oppstått. Eller vent, jeg forstår det jo, (les: god markedsføring og flokkatferd), så jeg prøver å opplyse. Og ja, jeg kunne gjerne tenke meg at folk smakte Atkins og gir en tilbakemelding om de faktisk synes Quest er bedre. Jeg tviler.

Personlig spiser jeg sjeldent Atkins-barer selv, men jeg følte det var en relevant sammenlikning til Quest da næringsprofil og størrelse er temmelig lik. Tar av og til en sammen med sjokomelka etter trening for litt ekstra protein. Selv foretrekker jeg barer som har rundt 30-35 g protein per bar og som har nok 'tyngde' til at det faktisk kan erstatte et mellommåltid. For eksempel proteinfabrikken sine. Tommi Thorvildsen hadde også en med hele 40 g protein per bar sist jeg var innom. God var den også. Men sikkert i meste laget med 'net' karbs. :)

EDIT: Oooops. Slettet du innlegget ditt mens jeg postet? Kan fjerne om du vil ha det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karbohydrater er ikke farlig, vennen, og du lurer nok deg selv om du tror den forskjellen mellom Quest og Atkins er signifikant.

Det er ingen grunn til å strekke ut dette i det uendelige, men den eneste grunnen til at jeg tar det opp er fordi jeg mener det finnes vel så gode alternativ til Quest som smaker langt bedre, derfor forstår jeg ikke hysteriet som har oppstått. Eller vent, jeg forstår det jo, (les: god markedsføring og flokkatferd), så jeg prøver å opplyse. Og ja, jeg kunne gjerne tenke meg at folk smakte Atkins og gir en tilbakemelding om de faktisk synes Quest er bedre. Jeg tviler.

Personlig spiser jeg sjeldent Atkins-barer selv, men jeg følte det var en relevant sammenlikning til Quest da næringsprofil og størrelse er temmelig lik. Tar av og til en sammen med sjokomelka etter trening for litt ekstra protein. Selv foretrekker jeg barer som har rundt 30-35 g protein per bar og som har nok 'tyngde' til at det faktisk kan erstatte et mellommåltid. For eksempel proteinfabrikken sine. Tommi Thorvildsen hadde også en med hele 40 g protein per bar sist jeg var innom. God var den også. Men sikkert i meste laget med 'net' karbs. :)

EDIT: Oooops. Slettet du innlegget ditt mens jeg postet? Kan fjerne om du vil ha det vekk.

Jeg slettet det fordi jeg regnet feil, men noen atkins barer har mine karbs andre mer. Jeg er ikke redd for karbohydrater, og jeg spiser sikkert mer karbohydrater enn de fleste her inne. Og vær så snill, ikke kall meg "vennen". Tåpelig hersketeknikk. Jeg blir kvalm.

Uansett, Atkins er mindre i størrelse og har mindre proteiner. Så hvis høyt proteininntak er målet så må man jo spise en og en halv atkins-bar for å få samme mengde proteiner, men da får man jo mer av det andre.

Edit: Tenkte jeg skulle teste en Atkins bar siden du snakker så varmt om dem, men jeg fant ut det samme som sist jeg skulle bestille det. Alle barene uten nøtter, tørket bær o.l. inneholder fra 3-15 g proteiner og er dyrere per kg enn questbar, så da er det ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vær så snill, ikke kall meg "vennen". Tåpelig hersketeknikk. Jeg blir kvalm.

Du og en del andre her inne tar dere selv litt mer høytidelig enn hva dere har godt av. :) Var ikke ment som en hersketeknikk, er bare slik jeg snakker til folk.

Uansett, Atkins er mindre i størrelse og har mindre proteiner. Så hvis høyt proteininntak er målet så må man jo spise en og en halv atkins-bar for å få samme mengde proteiner, men da får man jo mer av det andre.

Edit: Tenkte jeg skulle teste en Atkins bar siden du snakker så varmt om dem, men jeg fant ut det samme som sist jeg skulle bestille det. Alle barene uten nøtter, tørket bær o.l. inneholder fra 3-15 g proteiner og er dyrere per kg enn questbar, så da er det ikke verdt det.

Mindre i størrelse enn Quest? Den jeg sammenligner med er 60 g som er nøyaktig hva en Quest-bar er. Pris fra utlandet vet jeg ikke noe om, men i Norge er i hvertfalll Atkins billigere enn Quest. Kjøper på dagligvare.

Uansett, jeg har egentlig sagt det jeg har å si og har ikke noe interesse av å diskutere dette mer nå, MEN, jeg hadde ELSKET om noen her inne var så eventyrlige at de kjøpte en Atkins Endulge/Advantage Chocolate Decadence og gav meg og resten av forumet en tilbakemelding. Det er den helt mørke uten fyll som de selger på de fleste dagligvarer. :) Tror jeg skal unne meg en eller to i dag siden jeg er syk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og en del andre her inne tar dere selv litt mer høytidelig enn hva dere har godt av. :) Var ikke ment som en hersketeknikk, er bare slik jeg snakker til folk.

Mindre i størrelse enn Quest? Den jeg sammenligner med er 60 g som er nøyaktig hva en Quest-bar er. Pris fra utlandet vet jeg ikke noe om, men i Norge er i hvertfalll Atkins billigere enn Quest. Kjøper på dagligvare.

Uansett, jeg har egentlig sagt det jeg har å si og har ikke noe interesse av å diskutere dette mer nå, MEN, jeg hadde ELSKET om noen her inne var så eventyrlige at de kjøpte en Atkins Endulge/Advantage Chocolate Decadence og gav meg og resten av forumet en tilbakemelding. Det er den helt mørke uten fyll som de selger på de fleste dagligvarer. :) Tror jeg skal unne meg en eller to i dag siden jeg er syk! :D

Smakt den. Alt for mye sjokolade og mektig i smak og konsistens for min del. Føler den vokser i munnen og er vanskelig å svelge. Klarer ikke "ren"/bare sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og en del andre her inne tar dere selv litt mer høytidelig enn hva dere har godt av. :) Var ikke ment som en hersketeknikk, er bare slik jeg snakker til folk.

Mindre i størrelse enn Quest? Den jeg sammenligner med er 60 g som er nøyaktig hva en Quest-bar er. Pris fra utlandet vet jeg ikke noe om, men i Norge er i hvertfalll Atkins billigere enn Quest. Kjøper på dagligvare.

Uansett, jeg har egentlig sagt det jeg har å si og har ikke noe interesse av å diskutere dette mer nå, MEN, jeg hadde ELSKET om noen her inne var så eventyrlige at de kjøpte en Atkins Endulge/Advantage Chocolate Decadence og gav meg og resten av forumet en tilbakemelding. Det er den helt mørke uten fyll som de selger på de fleste dagligvarer. :) Tror jeg skal unne meg en eller to i dag siden jeg er syk! :D

I følge visse nettbutikker så veier de alt fra 34 gram til 60 gram (fant en på 60).

Da vil jeg gjerne vite hvilken dagligvare du handler barer i? Jeg kjøper en pakke med 12 questbarer på iherb til under 200 kroner inkludert frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge visse nettbutikker så veier de alt fra 34 gram til 60 gram (fant en på 60).

Da vil jeg gjerne vite hvilken dagligvare du handler barer i? Jeg kjøper en pakke med 12 questbarer på iherb til under 200 kroner inkludert frakt.

http://www.iherb.com/Quest-Nutrition

Under 200 inkl frakt?

Hva er frakten da?

Edit: Ser at man kan få frakt ned til $4.00 hvis man kan vente en god stund på å få det levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smakt den. Alt for mye sjokolade og mektig i smak og konsistens for min del. Føler den vokser i munnen og er vanskelig å svelge. Klarer ikke "ren"/bare sjokolade.

Fair enough. :)

I følge visse nettbutikker så veier de alt fra 34 gram til 60 gram (fant en på 60).

Da vil jeg gjerne vite hvilken dagligvare du handler barer i? Jeg kjøper en pakke med 12 questbarer på iherb til under 200 kroner inkludert frakt.

Ja, de varierer som sagt en god del, både i størrelse og næringsinnhold. Den jeg har nevnt er 60 gram.

Når jeg en sjelden gang kjøper disse er det på Rema1000 eller Bunnpris, men tror de fleste dagligvarer har de. Prisen er vel rundt 30 kr. Kanskje litt under. Mulig man kan kjøpe disse online til en billig pris også.

Questbarer ligger vel på rundt 40-45 kr stykkpris i Norge de plassene jeg har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.iherb.com/Quest-Nutrition

Under 200 inkl frakt?

Hva er frakten da?

Edit: Ser at man kan få frakt ned til $4.00 hvis man kan vente en god stund på å få det levert.

Riktig :) Jeg er ikke så nøye på å få sporing og hvor lang tid det tar. Jeg bor i Trondheim, og det tar ca 9 dager. Det er jo bare å bestille litt før man egentlig pleier, så sparer man 4 dollar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enough. :)

Ja, de varierer som sagt en god del, både i størrelse og næringsinnhold. Den jeg har nevnt er 60 gram.

Når jeg en sjelden gang kjøper disse er det på Rema1000 eller Bunnpris, men tror de fleste dagligvarer har de. Prisen er vel rundt 30 kr. Kanskje litt under. Mulig man kan kjøpe disse online til en billig pris også.

Questbarer ligger vel på rundt 40-45 kr stykkpris i Norge de plassene jeg har sett det.

Nei, questbarer koster 39kr på samtlige life-butikker. Og på nett koster det som sagt under 200kr inkludert frakt for 12 stk :)

Ang karb så er sukkererstatningen en annen i atkins enn i quest og påvirker formelig blodsukkeret mer enn det som brukes i questbarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, questbarer koster 39kr på samtlige life-butikker. Og på nett koster det som sagt under 200kr inkludert frakt for 12 stk :)

Ang karb så er sukkererstatningen en annen i atkins enn i quest og påvirker formelig blodsukkeret mer enn det som brukes i questbarer ;)

Jeg tror deg når det kommer til pris, men det er godt mulig man finner samme tilbud for Atkins på nettet også, så det blir en litt feilaktig sammenlikning.

Kan du påvise at at sukkererstatningen i Atkins "påvirker formelig blodsukkeret" mer enn hva som er tilfelle for Quest? Eller er du selv bare et offer for god markedsføring?

Kan nesten garantere deg at om det i det hele tatt er noen forskjell (vi snakker jo i utgangspunktet om lave mengder av karbohydrat her uansett), så vil ikke denne ha noen praktiske implikasjoner i virkeligheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg når det kommer til pris, men det er godt mulig man finner samme tilbud for Atkins på nettet også, så det blir en litt feilaktig sammenlikning.

Kan du påvise at at sukkererstatningen i Atkins "påvirker formelig blodsukkeret" mer enn hva som er tilfelle for Quest? Eller er du selv bare et offer for god markedsføring?

Kan nesten garantere deg at om det i det hele tatt er noen forskjell (vi snakker jo i utgangspunktet om lave mengder av karbohydrat her uansett), så vil ikke denne ha noen praktiske implikasjoner i virkeligheten. :)

Atkinsbarene bruker hovedsaklig sukralose og maltitol som søtning. Stoffer som gir blodsukkerstigning. Quest derimot bruker Erythritol og stevia, erstatninger som ikke gir stigning. Minimal forskjell? Kan så være, men forskjellen er der likefullt. Årsaken til at jeg adresserer den er bare din hardnakkede påståelighet om at fordelene med questbarer utelukkende er markedsføring og at alle som ikke er enige i dine egne smakspreferanser er duster som er lurt av denne, og ikke evner å ha egne meninger. Blir litt for dumt. Men - la oss nå la dette ligge og bruke tråden til det den faktisk ble opprettet for - et sted hvor vi som liker disse barene kan dele erfaringer, tipse om nye smaker osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som blir veldig tørste av Questbarene? Og som eventuelt ikke klarer å stoppe når de først har tatt én (jeg ender alltid opp med å spise tre. Eller kanskje til og med fire. Hvorfor er det sånn?)?

Jeg har lagt min elsk på double chocolate chunk, og blir veldig tørst en times tid etter jeg har spist den. Jeg kjenner så og si aldri tørste, så legger godt merke til når det skjer.

Bare kjøpt en eske. Altfor salt for meg...så ja, jeg blir tørst. Spiser minimalt med salt, og reagerer derfor ekstra på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, den er overraskende frisk og god! Jeg er verken særlig glad i hvit sjokolade eller i frukt/bær i dessert-ting, så ble veldig overrasket over at jeg likte denne så godt! Har du smakt vanilla almond?

Ja, jeg tror jeg har smakt alle :) Vanilla almond var ikke spesielt god :p hadde håpet at den skulle smake bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg har smakt alle :) Vanilla almond var ikke spesielt god :p hadde håpet at den skulle smake bedre!

Åh, alle? Hva vil du si de tre beste er? Eller, jeg hqr smakt alle de populære egentlig, og må innrømme at jeg ikke er så storfan av de sjokoladebaserte. Som cookie dough, chocolate chip osv.. Blir for mektige, liker da bedre den hvit sjokolade, apple pie, cinnamon og cookies and cream :) ikke smakt de andre som kokos, vanilje, lemon pie, strawberry cheesecake, peanøttyper osv. Noen gode tips der? (Grunnen til at jeg spør deg er at virker til at du kanskje har litt like smakspreferanser som meg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Prøvde double choc elns for en stund siden, smakte ikke digg. Prøvde strawberry cheesecake her om dagen, smakte helt forferderlig. Prøvde i dag Lemon cream cake elns, var bedre på smak enn de andre, men fortsatt ikke godt. Er alle barene lik på konsistens? Og smaker noen av dem noe i nærheten av en vanlig sjokkis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...