Gå til innhold

Questbar - Favoritt?


FEA

Anbefalte innlegg

jeg har ikke noe i mot at folk synes det, og dette er ikke direkte til deg, men;

folk liker forskjellige ting. Greit nok at enkelte ikke liker questbarer, men jeg har sett så mange folk si at "dere spiser det bare fordi det er #fit, smaker jo høgg," og lignende.

Jeg liker ikke biff, og folk spiser det - men det betyr jo ikke at det smaker høgg, det betyr at jeg har annerledes smak enn de som liker det. Easy as that.

Skjønner det og jeg vet at jeg banner i kirken når jeg sier noe sånt her, men proteinbarer har eksistert i årevis, så dette vil jeg faktisk si er like mye en motegreie og markedsføring enn at disse barene er så fantastiske som enkelte vil ha det til.

Flokkoppførsel er et veldig reelt fenomen som har vært forsket og skrevet mye om.

Med det sagt, jeg synes ikke de smaker "høgg". De smaker helt ok, om enn litt seige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Det jeg liker med disse, i forhold til mange andre barer, er at de ikke smaker papp! Om jeg f.eks spiser en av sjokoladebarene til GoodLife så jobber kjevene for harde livet, og jeg må skylle det ned med mye væske. Questbarene har en så annerledes konsistens, samt at flere av de blir ekstra gode etter en runde i mikroen! Har fått sansen for brownien, spesielt etter å ha kjørt den noen få sekunder i mikroen <3 Apple pie var litt pussig, likte at man kjente en litt syrlig smak fra eplene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bestille en ny pakke i dag å ser at der er nye smaker o_O

Noen som har prøvd:

Lemon Cream pie

Berry Bliss

Peanut butter supreame

Prøvd alle.

Lemon Cream er god hvis du liker sitron. samme konsistens som Coconut Cashew hvis du har smakt den. Litt "bløt".

Berry Bliss var jeg ikke helt fan av, men hvis du liker tørkede bær, liker du den sikkert.

Peanut syns jeg personlig er best, men det er vel sikkert fordi jeg liker peanøtter veldig godt da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd alle.

Lemon Cream er god hvis du liker sitron. samme konsistens som Coconut Cashew hvis du har smakt den. Litt "bløt".

Berry Bliss var jeg ikke helt fan av, men hvis du liker tørkede bær, liker du den sikkert.

Peanut syns jeg personlig er best, men det er vel sikkert fordi jeg liker peanøtter veldig godt da:p

hehe det høres ut som du har samme preferanse som meg :)

Bestilte et par av var så gleder meg sykt til jeg kommer hjem fra jobb i dag! Fredagskos :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg liker med disse, i forhold til mange andre barer, er at de ikke smaker papp! Om jeg f.eks spiser en av sjokoladebarene til GoodLife så jobber kjevene for harde livet, og jeg må skylle det ned med mye væske. Questbarene har en så annerledes konsistens, samt at flere av de blir ekstra gode etter en runde i mikroen! Har fått sansen for brownien, spesielt etter å ha kjørt den noen få sekunder i mikroen <3 Apple pie var litt pussig, likte at man kjente en litt syrlig smak fra eplene!

Hahahahahahahaha.

Hahahahahahaha.

Er det noen proteinbarer som ødelegger kjevene, så er det Quest. Smaker papp gjør det også. Etter å ha prøvd 5 ulike Quest-barer har jeg gitt opp. Helsekostdama var enig med meg også. Hun sa at "det har tatt helt av".

Typisk massespykose med andre ord.

Kjøp heller en Atkins Endulge mørk sjokolade. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

^OK - DU liker ikke questbarer. betyr det at andre ikke liker de? Nope - alle har forskjellige meninger, og det er tull, og totalt unødvendig av deg å komme med "hahahah"-greiene dine. Jeg synes questbarer er lette å tygge, de har godt næringsinnhold og de smaker ikke papp. Jeg ler ikke av meningene dine av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^OK - DU liker ikke questbarer. betyr det at andre ikke liker de? Nope - alle har forskjellige meninger, og det er tull, og totalt unødvendig av deg å komme med "hahahah"-greiene dine. Jeg synes questbarer er lette å tygge, de har godt næringsinnhold og de smaker ikke papp. Jeg ler ikke av meningene dine av den grunn.

Jeg har lyst på kjeven din. Den må være sterk. :)

Men om du spiser Quest-barer, så har du vel god trening. Hehehe...:p

Love.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D

Hahahahahahahaha.

Hahahahahahaha.

Er det noen proteinbarer som ødelegger kjevene, så er det Quest. Smaker papp gjør det også. Etter å ha prøvd 5 ulike Quest-barer har jeg gitt opp. Helsekostdama var enig med meg også. Hun sa at "det har tatt helt av".

Typisk massespykose med andre ord.

Kjøp heller en Atkins Endulge mørk sjokolade. :) :) :)

Dette er nå min personlige mening og smak, jeg koser meg med en Questbar, og du en Atkins, god deal i mine ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lemon pie greien var helt forferdelig syns jeg - og jeg liker sitron. Jeg har funnet 2 jeg syns er god så langt. Det er cinnamon roll og coconut cashew. Ett par andre er grei nok; cookie dough, cookies and cream og brownie. Har smakt ett par andre som har vært ganske dårlig. Skal teste en eller annen med peanøtt-smak etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere enn meg som blir veldig tørste av Questbarene? Og som eventuelt ikke klarer å stoppe når de først har tatt én (jeg ender alltid opp med å spise tre. Eller kanskje til og med fire. Hvorfor er det sånn?)?

Jeg har lagt min elsk på double chocolate chunk, og blir veldig tørst en times tid etter jeg har spist den. Jeg kjenner så og si aldri tørste, så legger godt merke til når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nå min personlige mening og smak, jeg koser meg med en Questbar, og du en Atkins, god deal i mine ører :)

Har du smakt Atkins?

Hva med at du møter meg i Oslo, så skal jeg personlig spandere både en og to Atkins-barer på deg? Andre forumjenter er velkomne til å slå følge.

Tro det eller ei, men jeg er enda mer sjarmerende i det virkelige liv. :D

Legg dem i ovnen eller mikroen så kan du spise dem med gebiss og brukket kjeve og nyte dem uansett.

Hører folk sier dette, men jeg har ingen av delene. I tillegg føler jeg at litt av vitsen med en 'rask og sunn' måltidserstatter forsvinner om man skal måtte begynne å tilberede den i tillegg. :D

En dag når jeg får tid skal jeg kjøpe en Questbar og feste et lodd i ene enden for å se hvor mange kilo den tåler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smakt Atkins?

Hva med at du møter meg i Oslo, så skal jeg personlig spandere både en og to Atkins-barer på deg? Andre forumjenter er velkomne til å slå følge.

Tro det eller ei, men jeg er enda mer sjarmerende i det virkelige liv. :D

Hører folk sier dette, men jeg har ingen av delene. I tillegg føler jeg at litt av vitsen med en 'rask og sunn' måltidserstatter forsvinner om man skal måtte begynne å tilberede den i tillegg. :D

En dag når jeg får tid skal jeg kjøpe en Questbar og feste et lodd i ene enden for å se hvor mange kilo den tåler. :)

15 sekunder i mikro kan ikke kalles å tilberede.. men men syntes de er digge uansett jeg :)! Hvertfall cockie dough, og chocolate chunk, de er ikke så seige og har god konsistens syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamGold for all del, alle har sin egen smak og det er fullt lov å si sin mening. Men jeg forstår virkelig ikke hva du ønsker å oppnå med disse innleggene dine her? Vi er mange som synes disse barene er gode og denne tråden handler om å dele hverandres erfaringer knyttet til ulike smaker og kanskje tipse hverandre om nye/gode. Du kan jo da gjerne poste et innlegg du også om at du ikke synes noen av dem er særlig gode, men hvorfor poste innlegg etter innlegg hvor du latterliggjør de som liker dem ("får du god trening og da eller, haha") osv? Er det bare for å provosere, gjøre noen sure, forsøke å være kul, overbevise de som liker disse barene om at de egentlig ikke liker dem - eller hva er det? Ser bare ikke grunnen til at du skal bruke så mye energi på dette...

Til tråden forøvrig: er det noen som har smakt vanilla almond? Er litt nyskjerrig på den! Veldig glad i vaniljesmak, men har egentlig enda til gode å smake noen sjokolade/bars/proteinpulver som har en ekte, god vaniljesmak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smakt Atkins?

Hva med at du møter meg i Oslo, så skal jeg personlig spandere både en og to Atkins-barer på deg? Andre forumjenter er velkomne til å slå følge.

Tro det eller ei, men jeg er enda mer sjarmerende i det virkelige liv. :D

Hører folk sier dette, men jeg har ingen av delene. I tillegg føler jeg at litt av vitsen med en 'rask og sunn' måltidserstatter forsvinner om man skal måtte begynne å tilberede den i tillegg. :D

En dag når jeg får tid skal jeg kjøpe en Questbar og feste et lodd i ene enden for å se hvor mange kilo den tåler. :)

Skulle gjerne blitt påspandert Atkins altså, har bare ikke planer om å reise helt ned til Oslo med det første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører folk sier dette, men jeg har ingen av delene. I tillegg føler jeg at litt av vitsen med en 'rask og sunn' måltidserstatter forsvinner om man skal måtte begynne å tilberede den i tillegg. :D

En dag når jeg får tid skal jeg kjøpe en Questbar og feste et lodd i ene enden for å se hvor mange kilo den tåler. :)

3 grunner til å velge Questbar fremfor Atkins: Mer proteiner, Mindre kalorier og karbohydrater.

Bare aksepter at folk har forskjellige preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne blitt påspandert Atkins altså, har bare ikke planer om å reise helt ned til Oslo med det første :)

Tilbudet står ved lag, enn så lenge. :)

3 grunner til å velge Questbar fremfor Atkins: Mer proteiner, Mindre kalorier og karbohydrater.

Bare aksepter at folk har forskjellige preferanser.

Ja, men er forskjellen virkelig stor nok til at det utgjør noe? Personlig synes jeg Quest har for lite protein per bar, så sant man ikke tar to da.

Mange av Atkins-barene er ganske patetiske hva proteininnhold angår, men det er en spesifikk bar jeg har lagt min elsk på og den har 19 g protein per bar. 1 g i forskjell i proteininnhold er vel ikke noe å snakke om? Den jeg fant her har 3 g mindre, men er fortsatt ikke mye det da. Atkins har også mindre karbohydrater så der tar du feil, men har litt mer fett.

Atkins:

per 60 g

Energy 970 kJ

233 kcal

Fat 12 g

of which saturates 6,6 g

Carbohydrate 16,4 g

of which sugars 0,8 g

of which polyols 14,9 g

Fibre 5,9 g

Protein 18 g

Salt 0,3 g

Quest:

Næringsinnhold per bar

Næringsinnhold Per bar 60g

Energi 190 Kcal

Protein

21 g

Karbohydrat 21 g

- Erythiol 5 g

- Hvorav sukkerarter 2 g

Fett 8 g

- Hvorav mettet fett 3 g

- Hvorav transfett 0 g

Kostfiber 17 g

Salt 280 mg

Nå er jo dette et diskusjonsforum, så det må jo være lov til å ta opp ting man lurer på og/eller ikke skjønner, men det kunne kanskje vært en egen tråd. Personlig bryr det meg ikke så mye at jeg orket å lage en egen tråd for det og håpet at jeg kunne poste det her.

Angående preferanser, så nekter jeg faktisk å tro at folk flest mener at en seig og klissete Quest-bar smaker bedre enn en Atkins bar som etter min mening er som å spise en vanlig sjokolade med god smak og lite tyggemotstand, men jeg vet jo at smaken er som baken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...