Jump to content
Liebas

Chin-Ups

Recommended Posts

Ja, jeg lurer rett og slett på om chin ups er en bra øvelse og ha i programmet og om den er veldig bra hvis du vil bygge biceps :) og om jeg da evt skal ha øvelsen på bein, legger og rygg dagen eller armer, skuldre og bryst dagen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hadde aldrig valgt chin ups som en øvelse for å bygge gode biceps. Velg en øvelse som isolerer biceps bro.

Chin ups treffer først og fremst lats og øvre rygg, dvs at du burde du bruke den under rygg dagen din ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hadde aldrig valgt chin ups som en øvelse for å bygge gode biceps. Velg en øvelse som isolerer biceps bro.

Chin ups treffer først og fremst lats og øvre rygg, dvs at du burde du bruke den under rygg dagen din ;)

... tror du tenker på pullups. Chins med ekstravekt isolerer biceps mer enn noe annet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kjør på med isolerende øvelser på biceps, du vil bygge biceps så da bør du kjøre mange reps 12-15 om gangen og kjør dropset på slutten :-)

Jeg liker personlig og ha 4 øvelser på biceps og kjøre skikkelig dropset på slutten,finn deg en treningspartner som kan hjelpe deg!

Lykke til!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Ikke minimum 6 reps, Tren 8 - 12 repetisjoner for hypertrofi i musklen, altså for og bygge muskulatur. Jeg kjører 12-15 reps for og få litt utholdenhet i musklene. Og husk og altid øk belastningsmengden, du må hele tiden være proggressiv og løfte mer totalt sett for og vokse :-)

Du finner mange fine guider for og byge gmuskelmasse/volum hvis du googler litt ^^ Søk litt rundt og utførsk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ikke minimum 6 reps, Tren 8 - 12 repetisjoner for hypertrofi i musklen, altså for og bygge muskulatur. Jeg kjører 12-15 reps for og få litt utholdenhet i musklene. Og husk og altid øk belastningsmengden, du må hele tiden være proggressiv og løfte mer totalt sett for og vokse :)

Du finner mange fine guider for og byge gmuskelmasse/volum hvis du googler litt ^^ Søk litt rundt og utførsk

takk skal du ha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Chinups bygger bra styrke i rygg og armer slik at du kan bruke vekter tunge nok til at du faktisk bygger muskler av å trene isolasjonsøvelser.

Men alene er det ikke den beste bicepsbyggeren med mindre du er et talent som får store biceps uansett hva du gjør. Jeg hadde 1RM med 52,5 kg ekstra og 12 RM med 20 kg ekstra på 95 kg kroppsvekt for en stund siden, men hadde fortsatt veldig moderat størrelse på biceps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hos meg har det forsåvidt hatt ein effekt på bicepsen, men så trur eg det kan vere at bicepsen fekk sjokk over at dei plutseleg skulle vere med på å dra heile meg opp (køyrer pull-ups (trur eg, alle namna forvirrar framleis) med nøytralt grep). Artig er det iallfall :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har det siste halvåret trent tungt pull-ups med vektskiver med økning hver eneste treningsdag, og jeg har aldri hatt så store biceps som jeg har nå. På meg har isolasjonsøvelser nesten ingen verdi, da pullups lar meg løfte mye tyngre enn en isolasjonsøvelse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...