Gå til innhold

hvorfor tar jeg så mye i markløft?


ola95

Anbefalte innlegg

Takk for mange bra svar, bra det er litt diskusjon om det, tar det som et kompliment. Vingespennet er på 205 cm. Har alltid trent mye clean eller vending. Mest fra heng. Så det er vel dra øvelser som er min sterke side. Trener også mye knebøy. Men som sagt så skjønner jeg at jeg må filme et maksløft.:)

Jada morro at folk svarer på trollinga de. Bare vent alle sammen: Kommer en video av en som løfter 240x6 i strakmark som er stjelt fra en annen video på youtube med ny tittel... Har sett så alt for mange eksempler på sånt her, og blir like skuffa hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for mange bra svar, bra det er litt diskusjon om det, tar det som et kompliment. Vingespennet er på 205 cm. Har alltid trent mye clean eller vending. Mest fra heng. Så det er vel dra øvelser som er min sterke side. Trener også mye knebøy. Men som sagt så skjønner jeg at jeg må filme et maksløft.:)

Og der har du svaret. Knebøy er ganske overførbart til markløft og du tar sikkert 150kg ++ i knebøy? Vending er også et ganske et godt alternativ til markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada morro at folk svarer på trollinga de. Bare vent alle sammen: Kommer en video av en som løfter 240x6 i strakmark som er stjelt fra en annen video på youtube med ny tittel... Har sett så alt for mange eksempler på sånt her, og blir like skuffa hver gang.

Synes du det er for fantastisk at en som trener knebøy og vendinger drar 200 kg x 3 i markløft uten å ha trent det før? 260 kg x 6 fra heng er jo i samma gata. I så fall er du lett å imponere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at ingen her tror deg!

foreslår at du kontakter en av moderatorene i forumet, blir med dem på trening og får langt ut video etterpå. Men det ingen her kan bevise, er hvilken treningsbakgrunn du EGENTLIG har :) så, jeg tror deg mister, det viktigste er uansett at du vet hva som stemmer! og at du fortsetter å pushe deg selv, innen teknikkens trygge rammer :) :)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada morro at folk svarer på trollinga de. Bare vent alle sammen: Kommer en video av en som løfter 240x6 i strakmark som er stjelt fra en annen video på youtube med ny tittel... Har sett så alt for mange eksempler på sånt her, og blir like skuffa hver gang.

kom igjen da. Gi fyren en sjanse. Don't hate dude!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut til at ingen her tror deg!

foreslår at du kontakter en av moderatorene i forumet, blir med dem på trening og får langt ut video etterpå. Men det ingen her kan bevise, er hvilken treningsbakgrunn du EGENTLIG har :) så, jeg tror deg mister, det viktigste er uansett at du vet hva som stemmer! og at du fortsetter å pushe deg selv, innen teknikkens trygge rammer :) :)(y)

Jeg tror han jeg også! Mange her som har liten tro på mennesket altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar ikke 200x3 I markløft!! 240x6 i strak jeg referer til!!

Les hva han skriver da: "fører stangen ned under kneerne". Det er selvfølgelig fra heng og ikke hele løftebanen det er snakk om. Siden har er nybegynner så roter han vel med navnet siden han skriver strakmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada morro at folk svarer på trollinga de. Bare vent alle sammen: Kommer en video av en som løfter 240x6 i strakmark som er stjelt fra en annen video på youtube med ny tittel... Har sett så alt for mange eksempler på sånt her, og blir like skuffa hver gang.

I see what you did there. Det er du som er trollet :troll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200kg i mark x 3 høres ikke umulig ut, spes mht til at du er 192 høy og trolig rundt 80-90kg? dvs at du løfter rundt 2,5 av din egen kroppsvekt og det bør en 18-åring som driver med trening klare. Du er nok ikke noe unikum, men du omgir deg med en verden av underachievers; folk som ikke vet at de må laste på stanga for å finne ut hvor sterke de faktisk er! Mange bruker flere år på å tørre å finne sitt eget potensiale, i frykt for å skade seg ved å legge på for mye for raskt, men du bare gassa på; ikke særlig smart, med du var heldig og det gikk bare greit :)

Ble litt forelsket i deg, jeg nå...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var der når Ola løftet. Det han skriver stemmer det:-) Jeg har selv trent markløft i flere år og har hatt som beste løft 270kg. Dere kan sikkert skjønne at jeg ble overrasket når en på 18år uten noe mark trening slo meg med en rep på 240kg. Han har ett helt rått potensiale og blir spennende å se videre utvikling hvis han fortsetter med dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte svaret er at du tar ikke så mye i markløft. Du er to meter og fem centimeter enorm, og du veier 103 kg. Tre reps på 1,9x kroppsvekt er ikke et spesielt imponerende tall. Det er slettes ikke dårlig til å være nybegynner, men det er heller ikke usedvanlig bra.

200 kg x 3 og 240 kg x6 i strak/rack er ikke bra det etter 2 treninger med mark nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var der når Ola løftet. Det han skriver stemmer det:) Jeg har selv trent markløft i flere år og har hatt som beste løft 270kg. Dere kan sikkert skjønne at jeg ble overrasket når en på 18år uten noe mark trening slo meg med en rep på 240kg. Han har ett helt rått potensiale og blir spennende å se videre utvikling hvis han fortsetter med dette:)

1 posten din ja.. blir mer og mer troverdig det her.. her lages det accer :p

EDIT: nå må folk skjønne tegninga å ta parti med meg :p

EDIT 2 : Jeg aner seier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...