Gå til innhold

hvorfor tar jeg så mye i markløft?


ola95

Anbefalte innlegg

Lover deg at om du hadde konkurrert seriøst i styrkeløft så ville du vært på toppen iløpet av noen år. Jeg lurer på hvilket beist du ville vært om du faktisk kjørte mengdeprogram. :o

Snoket på kanalen din og kom over videoen med 110kgx3 i benk som du gjorde for noen måneder siden, og det var fantastisk lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var da svært til dissens da; OK - skal man løfte særlig nytter det lite å leve på kaffe, sukker og ett restemåltid om dagen med halvannen time trening hver andre uke.

Jeg antar poenget mitt kom hakket klarere frem nu?

Dette er jo en helt annen case enn det du skrev først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover deg at om du hadde konkurrert seriøst i styrkeløft så ville du vært på toppen iløpet av noen år. Jeg lurer på hvilket beist du ville vært om du faktisk kjørte mengdeprogram. :eek:

Snoket på kanalen din og kom over videoen med 110kgx3 i benk som du gjorde for noen måneder siden, og det var fantastisk lett.

Hvorfor konkurrere i styrkeløft, når han kan konkurrere i friidrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror svaret er, og som jeg har på følelsen at kompisen din allerede har sagt:

Utøver i friidrett på rimelig høyt nivå, og generelt en badass mofo
¨

Det du har trent på til idretten din kan jo overføres til mark i ganske stor grad, så den orginale posten var kanskje ordlagt litt uheldig. Men veldig gøy å lese igjennom!

Du får poste video da du har funnet ut maksløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rå styrke!

Jeg er ikke overraska.. har sett så mye sprøtt på gym rund om..

Har sett rene atleter dra nærmere 300kg i mark, nesten uten å vite hva de holder på med.. dårlig teknikk, og i nike joggesko..

Har sett 250kg i bøy på samme fyren. Han er av typen "hmmm kanskje jeg skal gå på trening idag.. kjøre litt mark og kanskje litt biceps".

Det er utrolig hva resultatet blir hvis man kombinerer en helt rå genetikk med tung trening over tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure: Beklager for at jeg var litt overlegen eller litt høy på pæra når jeg la ut innlegget, men forgje bruker jeg hadde var jeg litt forsiktig når jeg la ut innlegg, men da fikk jeg ikke mange svar tilbake.

Jeg fikk fullført en økt i går kveld, men Henning som jeg trener med anbefalte å stoppe på 220 fordi teknikken er litt ustabil. Om en måndes tid skal jeg være klar for å gi alt.

Her er videoen dere ville ha :):

http://m.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=laDSLvJ4ESE

Bra løft! Og i min bok trenger du ikke å beklage deg for det der, fuck janteloven!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette handler vel ikke om janteloven? Er lov å være skeptisk, selv om man selvsagt må stole på hva andre sier. Dersom noen er misunnelige og ikke ønsker at andre er bedre, da blir det jantelov.

Men har til gode å se mange som støtter janteloven, er mange rare tolkninger. Synes 90% av de som drar opp jantelovkortet misbruker eller feiltolker denne "loven". Det er nesten ikke mulig å være uenig med folk uten at man da er misunnelig eller får jantelov stemplet i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen er misunnelige og ikke ønsker at andre er bedre, da blir det jantelov.

Nå skal jeg ikke pårope meg ekspertise i noe som jeg ikke vokste opp med, men wikistubb'en nevner ingenting om misunnelse, men å trykke andre folk ned, uten å nevne grunn. Selv tror jeg det rett og slett handler om frykt, av hva og hvordan blir da individuelt til den personen som prøver å trykke noen ned.

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

Uansett så tror jeg TS har gitt nok bevis så d burde være en enkel sak å la dette ligge dødt og ikke henge seg opp i ord og betydninger av utrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette handler vel ikke om janteloven? Er lov å være skeptisk, selv om man selvsagt må stole på hva andre sier. Dersom noen er misunnelige og ikke ønsker at andre er bedre, da blir det jantelov.

Men har til gode å se mange som støtter janteloven, er mange rare tolkninger. Synes 90% av de som drar opp jantelovkortet misbruker eller feiltolker denne "loven". Det er nesten ikke mulig å være uenig med folk uten at man da er misunnelig eller får jantelov stemplet i panna.

Det er vel ikke rart jantelovkortet trekkes fram når tråden inneholder poster som dette: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hvorfor-tar-jeg-s%C3%A5-mye-i-markl%C3%B8ft.26412/page-3#post-911629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altid morsomt å ta en titt bakover i slike tråder, på personer som åpenlyst er skåsikkre på sin sak, deretter blir bevist feil og som aldri dukker opp igjen.

Det er lov til å beklage seg over internett, selv om det tilsynelande skjer alt for skjelden. Det er også lov til å være skeptisk, men på en respektfull måte.

Ironien er at TS har enda ikke fått et fullstendig og helhetlig svar på sitt oprinnelig spørsmål, uten å rakke ned på alle som har gitt gode svar. Synd de drukner i endeløse diskusjoner om hvorvidt han snakker sant eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men utifra første posten virke det som han tar 240 kg uten å ha trent. Blir som å si at jeg trente smallbenk for 1-2 år siden på 50 kg men sluttet fordi øvelsen var skummel for skuldrene. Men fikk utfordring i dag av en kompis og da klarte jeg lett 100 kg! Uten å nevne å ha trent vanlig benk de siste 2 åra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du har trent andre øvelser som involverer hamstring, glutes og core? Jeg har selv bare trent siden 1. september 2012 og begynte først nå i slutten av august i 2013 å trene markløft i mitt treningsprogram. Testet maksløft her for ikke lenge lenge siden og endte med 200kg på 76kg i kroppsvekt (kunne sikkert tatt mer tho, men 200kg var målet for denne dagen hvor jeg prøvde maks) :)

(video for de som vil se) spol til 1:06 for å se bare markløft :)

Uansett, rå styrke på TS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du har trent andre øvelser som involverer hamstring, glutes og core? Jeg har selv bare trent siden 1. september 2012 og begynte først nå i slutten av august i 2013 å trene markløft i mitt treningsprogram. Testet maksløft her for ikke lenge lenge siden og endte med 200kg på 76kg i kroppsvekt (kunne sikkert tatt mer tho, men 200kg var målet for denne dagen hvor jeg prøvde maks) :)

(video for de som vil se) spol til 1:06 for å se bare markløft :)

Uansett, rå styrke på TS! :)

Du er sterk! Men hadde eg gjort d der hadde eg fått store problemer med ryggen:/ Kanskje lurt å ha som mål å klare 200kg i mark med rak rygg. Men uansett veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sterk! Men hadde eg gjort d der hadde eg fått store problemer med ryggen:/ Kanskje lurt å ha som mål å klare 200kg i mark med rak rygg. Men uansett veldig bra:)

Skal nevnes dette ble gjort etter mye oppvarming i knebøy + maksløft + oppvarming i markløft + maksløft, så kan være en av grunnene til at ryggen ble LITT svai i, kjente ikke noe under løftet og holder meg unna sånn teknikk i treningssett :) Uansett takk! Og ikke meningen å ta over tråden på noen måter ved å poste egen video! Var bare for å vise det er vel mulig for alle å løfte tungt så lenge muskelene får trening fra andre øvelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...