Jump to content
lisasive

Råd for å miste de siste 10kiloene?

Recommended Posts

Jente 170cm, 70kg. Vil ned min. 10kg til Mai2014. Spiser ganske sunt, men litt mer karbohydrater i Desember..også veldig glad i brød..glad i intervalløping. Trenger råd til hva som vil være det beste å gjøre for å få en slankere og fastere figur. Som dere ser, så er jeg litt "klumpete", hehe. Setter pris på alle svar!

[ATTACH=full]125659[/ATTACH] [ATTACH=full]125660[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Ville spist rent og trent mye styrke. Ville ikke fokusert så mye på vekten, men kroppssamensetningen, få på mer muskelmasse så blir du stram ;) går du ned 10kg med hjelp av bare løping risikerer du å bli tynn og slapp... vært der selv :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

De viktigste øvelsene det er lurt å få inn med en gang er ; knebøy, markløft, benkpress, pullups og millitærpress:) Disse øvelsen går på de største muskelgruppene. Google øvelsene!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finn din basalfobrenning.

Pluss på 2-300 kcal dager du trener, og ytterligere 2-300 kcal om er i mye aktivitet om dagen.

Tren mye styrke ( dropp tredemølla) mye mere effekt av å svømme eller gå i fort i motbakker. I så fall kardio etter styrke.

Ligg i underskudd på 300 kcal de dagene du ikke trener. Øk proteinntaket disse dagene, og reduser karb.( La oss si 4 hviledager i uka)

Få nok søvn og hvile. Ikke sitt for mye på ræva. ( det vil si trening i 1 time, og stillesittende resten av dagen)

Bynn å lag sunn og ren mat. Spis umette og flerumettede fettsyrer, øk inntaket av omega 3, ikke få i deg for mye omega 6.

Styr unna prossert mat, halvfabrikat. Begrens sukkerinntaket meget dersom dette er en uvane du har.

Kutt alkoholen helt i en startfase, begrens til noen glass vin i helgene i verste fall.

Kjøp inn proteinpulver om du ikke får nok eller klarer å spise nok proteiner via mat. Kjøp inn BCAA og creatin.

I teorien skal du da kunne gå ned litt over 1 kg fettmasse på 2 mnd, og samtidig ha muskelmasse som kommer fram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag väger mer än dig (74 ca) och är bara 2 cm längre än dig. Kolla min loggbok, inte för att jag tror att jag är någon gudfader över träning, men tung styrketräning och verkligen massa mat har hjälpt mig supermycket:) Lycka till!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har slitt med atypisk spiseforstyrrelse, og har gått ned 15kg fra det..har da aldri spist mer enn 700kcal dagen, og får litt angst av å tenke på å leggepå meg, selv om det er muskler. Jeg vil bare spske sunt, og gå ned i fettprosent de siste iiloene..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

En nybegynner i vektrommet vil få framgang i begynnelsen så å si uansett hvilken øvelse eller oppsett de velger, men EN grunn til å velge baseøvelser er fordi de bygger en styrke-"base" som ingen andre øvelse kan gjøre, som vil igjen gi deg mer i det lange løp.

Når det gjelder fettforbrenning, jo mer muskler du har på kroppen, jo mer fett forbrenner du 24 timer i døgnet, det er kanskje den BESTE grunnen til å trene styrke for å gå ned i vekt! Å f.eks. løpe vil kunne forbrenne mer den tiden du faktisk løper, men du risikerer å forbrenne muskler hvis det blir for intenst eller for lenge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...