Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvilke regler? :)

1 tips til de som tenker på å delta og ikke har konkurrert før: Lær dere reglene, øv løft med signaler (benkpress med startsignal i særdeleshet) og få hjelp av noen med dommerkompetanse. Jeg har sett en del gode løft bli kastet bort på en del surr på regler som en del har en tendens til å ikke få med seg og ting som typisk lager rot, så siden jeg er snill kommer topp 10.

1) I knebøy vil man få startsignal (vent på dette) og et "på plass" signal når man skal tilbake i stativet. Hvis du bøyer og deretter går inn i stativet før du får beskjed av dette fra hoveddommer, blir løftet underkjent.

2) Husk å vente på pressignalet i benken, og å vente på "på plass" signal etter at løftet er utført.

3) Etter du har løftet har du, eller laglederen din ett minutt på å melde inn høyninger. Hvis dere ikke gjør det innen fristen må du løfte 2,5 kg mer enn forrige løft i neste løft. Hvis du bommer på et løft og skal prøve igjen på samme vekt, trenger du ikke melde inn til sekretariatet.

4) Man kan ikke melde inn vekter som er lettere enn det man allerede har meldt inn. Er det for tungt er det synd, men da må du enten prøve igjen eller stå over neste forsøk.

5) Du har ett minutt på deg fra stangen er klar til løftet skal være i gang. Er du for sent ute, blir det underkjent.

6) Ingen banning på plattingen. Ingen. Gjør du det, er det advarsel, og etter to advarsler er det diskvalifisering.

7) Dersom du bommer på en knebøy eks., ikke hopp unna stangen, men følg stangen inn i stativet. Det kan være farlig både for deg og for spotterne om du ikke gjør det, og du får en advarsel.

8) Husk å være i god til ute til innveiing. Kommer du for sent (absolutt siste mulighet en halvtime før stevnestart) får du ikke løfte.

9) Sjekk listen over godkjent utstyr, og husk trusen. :p

10) Ikke slipp stangen i markløft før den ligger nede på bakken.

Ikke har jeg noe av det utstyret man må ha heller :p

Det du MÅ ha:

Løftesinglet (f.eks Titan eller Inzer, men det er også ok med Adidas bryter eller vektløftingssingletter)

Strømper (Samme her, Inzer, Titan, Metal, men også lov med adidas fotballstrømper tror jeg)

Sko/slippers (Husker ikke helt her, men mener skoen på ha flate såler under, så bokser/brytersko, vektløftingsko, eller gymsokker med såle, typiske markslippers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bestemte meg for å ikke delta, så venter med å evt melde meg inn i en klubb til etter crossfit games open er ferdig :)

Ok, det ville uansett være steg en, så får du hjelp til alt du evt måtte lure på ifbm konkurranser :) Det er ikke mye egentlig, bar signaler på løftene, og en singlett, resten kan du ordne med et par gamle fotballstrømer og noen flate sko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...