Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Jeg har svart på det meste av det du sier før. Forsåvidt begynner jeg å bli litt lei av å forsvare synspunktet mitt om igjen og om igjen. Det er nå blitt tydelig for meg at OSK&venner ikke tåler å få en liten skyllebøtte på det store interwebz.

Bare for å ha det på det rene: OSK har ikke blitt påtvunget disse lokalene, dem har de valgt helt selv. Å påstå noe annet blir så dumt at jeg ikke engang har en spissformulering å illustrere det med.

Jeg er nå helt ferdig med denne tråden. Dere har vel forsåvidt fått det som dere vil -ved å skyte ned en hver kritikk i form av personangrep, mangelfull argumentasjon og avvikelser, mot utførelsen av stevnet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har svart på det meste av det du sier før. Forsåvidt begynner jeg å bli litt lei av å forsvare synspunktet mitt om igjen og om igjen. Det er nå blitt tydelig for meg at OSK&venner ikke tåler å få en liten skyllebøtte på det store interwebz.

Bare for å ha det på det rene: OSK har ikke blitt påtvunget disse lokalene, dem har de valgt helt selv. Å påstå noe annet blir så dumt at jeg ikke engang har en spissformulering å illustrere det med.

Jeg er nå helt ferdig med denne tråden. Dere har vel forsåvidt fått det som dere vil -ved å skyte ned en hver kritikk i form av personangrep, mangelfull argumentasjon og avvikelser, mot utførelsen av stevnet deres.

Igjen, dere? Jeg er bare meg. Jeg er ikke i OSK eller venner med noen i OSK som jeg kjenner til. Du trenger ikke å forsvare synspunktene dine, de er sikkert helt greie, det er måten du fremlegger de på som rett og slett ikke er bra.

"Å påstå noe annet blir så dumt at jeg ikke engang har en spissformulering å illustrere det med."

Er jo et godt eksempel.

Du har sikkert rett på flere punkter i utførelsen av OSK sitt stevne, men problemet er at du velger å gi tilbakemeldinger i form av drittslenging.

Og så må du nesten fokusere litt her, nå snakker du med meg, ikke "dere". Når Indiska ber folk skille mellom deg og henne bør du vel vise forståelse for at jeg er meg og ingen andre? Jeg er bare en som ber deg oppføre deg litt mer voksent. Klarer ikke du å se selv at det du har kommet med ikke er konstruktivt anbefaler jeg deg å lese det opp for noen andre for å se hva de syns. Indiska sa jo "at han ikke klarer å formulere seg som en oppegående debattant i denne tråden" og hun er jo ikke Osk&venner vel.

Jeg forstår ikke hvorfor Sande KK dras inn her, når Tamadeus ikke engang trener der. Jeg gjør, men jeg har heller ikke sammenliknet Sande med OSK. Jeg har heller ikke kritisert lokalene i seg selv. Jeg brukte Sande som et eksempel på at selv små klubber finner løsninger på skjermforslaget mitt. La klubben være - og da spesielt fordi dere selv frustrerer dere over angrep på OSK.

Nå må du ikke gå i samme fellen som du ikke ønsker andre skal gjøre. Jeg er ikke "dere", jeg er heller ikke frustrert på OSK sine vegne, og jeg reagerer heller ikke på din kritikk (siden jeg ikke svarer på dine innlegg). Men for the record - Sande er ikke en liten klubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte pent om det ikke gikk ann å unnlate å dra inn klubben i dette her, var det for mye å be om? Hvorfor er det relevant hvor mange medlemmer Sande KK har i forhold til OSK, når de ikke er sammenliknet på annet enn et velmenende råd? Er mine tilbakemeldinger ugyldige fordi klubben min har flere medlemmer enn deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte pent om det ikke gikk ann å unnlate å dra inn klubben i dette her, var det for mye å be om? Hvorfor er det relevant hvor mange medlemmer Sande KK har i forhold til OSK, når de ikke er sammenliknet på annet enn et velmenende råd? Er mine tilbakemeldinger ugyldige fordi klubben min har flere medlemmer enn deres?

Igjen, nå har jeg ikke snakket om dine innlegg i det hele tatt - jeg har bare diskutert med tamadeus, grunnen til at jeg brukte Sande er at det er den klubben han er medlem i. Så det hadde vært fint om du unngår i tillegge meg meninger. Grunnen til at Grizzly tar inn medlemstall er nok for å vise at Sande KK er en ganske stor klubb, med et knallbra lokale og knallbra utstyr.

Men det er uansett utenfor den diskusjonen her, igjen - jeg snakker ikke om dine innlegg i det hele tatt, men bruker hans (og tydeligvis din) egen klubb som en sammenligning, nettopp fordi det er en av de beste klubbene i landet og peker på at kanskje den også hadde sine mangler, som man ikke klarte å gjøre noe med der og da.

Jeg angriper hverken personer eller klubber, men sier at destruktiv kritikk iblandet drittkasting ikke hører hjemme når man skal gi tilbakemelding om stevneopplevelsen sin til en gjeng som gjør dette på dugnad. Det går an å oppføre seg som folk (og nei, jeg snakker ikke til deg her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svart på det meste av det du sier før. Forsåvidt begynner jeg å bli litt lei av å forsvare synspunktet mitt om igjen og om igjen. Det er nå blitt tydelig for meg at OSK&venner ikke tåler å få en liten skyllebøtte på det store interwebz.

Bare for å ha det på det rene: OSK har ikke blitt påtvunget disse lokalene, dem har de valgt helt selv. Å påstå noe annet blir så dumt at jeg ikke engang har en spissformulering å illustrere det med.

Jeg er nå helt ferdig med denne tråden. Dere har vel forsåvidt fått det som dere vil -ved å skyte ned en hver kritikk i form av personangrep, mangelfull argumentasjon og avvikelser, mot utførelsen av stevnet deres.

Liker at du klager over andres retorikk, samtidig som du selv avfeier absolutt alle du diskuterer med som er positive til stevnet som "OSK-venner", og dermed ikke har noe å si i denne diskusjonen? Er noe som heter å feie for egen dør, og du bør kvitte deg med egne hersketeknikker før du griner til mods neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke rettet mot deg, Contan, men mot at Grizzly dro inn medlemstallene, noe jeg anså som et irrelevant bidrag da jeg allerede hadde oppklart hva jeg mente med "liten" :) Og som jeg forsøkte å si, Tamadeus trener ikke i Sande, og det er derfor litt vanskelig å snakke til han om hvor bra vi har det der. Det ble heller ikke brukt som sammenlikningsgrunnlag (Tamadeus har ikke engang sagt at han er medlem av Sande, så hvor du har det fra er i alle fall ikke her), og det var poenget mitt med at det ikke var nødvendig å starte en sammenlikningsdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke rettet mot deg, Contan, men mot at Grizzly dro inn medlemstallene, noe jeg anså som et irrelevant bidrag da jeg allerede hadde oppklart hva jeg mente med "liten" :)

Det skjønner jeg, grunnen til at jeg snakker om den er at det er den han løfter for, såvidt jeg vet. Sande KK er en av landets beste klubber. Med så bra utstyr, så stor medlemsmasse og så god økonomi er den helt fantastisk. Men også den har vært nystartet en gang. Det er ikke bare å knipse med fingrene så har man plutselig en fantastisk klubb, nei det er resultat av mange ressurspersoner som bruker hundrevis av dugnadstimer over flere år. OSK er tydeligvis et sted på vei, og enda ikke der. Medlemmene i den klubben jobber sikkert hardt. De kan ikke bare melde seg inn i en klubb som har fiks ferdige lokaler med knallbra utstyr, men må skape det selv. De må gjøre det beste de får til. Og når de da gjør sitt beste og inviterer til et stevne de har brukt fritiden sin på å sette istand fortjener de ihvertfall at kritikken de får er skrevet på en voksen måte, med konstruktive tilbakemeldinger, og ikke drittslenging. Kritikk og tilbakemeldinger er helt greit, men ikke på den måten som har kommet i denne tråden. Sistnevnte er ikke rettet til deg, bare en forklaring på hva jeg mener.

Og som jeg forsøkte å si, Tamadeus trener ikke i Sande, og det er derfor litt vanskelig å snakke til han om hvor bra vi har det der. Det ble heller ikke brukt som sammenlikningsgrunnlag (Tamadeus har ikke engang sagt at han er medlem av Sande, så hvor du har det fra er i alle fall ikke her), og det var poenget mitt med at det ikke var nødvendig å starte en sammenlikningsdebatt.

Poenget er ikke Sande, poenget er at alle må starte et sted.

På samme måte som at du fikk urettferdige tilbakemeldinger fra teknisk kontrollør, du gjorde jo bare så bra som du kunne, så er det Tamadeus kom med urettferdige tilbakemeldinger til OSK. Det er forskjell på "lokalet så ut som et narkisreir" og "det var litt for rotete og skittent der" på samme måte som man kan si "kanskje du burde børste håret ditt" istedenfor "du ser ut som du har vært narkoman de siste 10 åra".

Det bør være en ærlig sak å innrømme for Tamadeus også. Styrkeløftfamilien er liten, med mange folk som gjør sitt beste, da må det være mulig å oppføre seg som folk mot hverandre. Det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, grunnen til at jeg snakker om den er at det er den han løfter for, såvidt jeg vet. Sande KK er en av landets beste klubber. Med så bra utstyr, en så stor medlemsmasse og så god økonomi er den helt fantastisk. Men også den har vært nystartet en gang. Det er ikke bare å knipse med fingrene så har man plutselig en fantastisk klubb, nei det er resultat av mange ressurspersoner som bruker hundrevis av dugnadstimer over flere år. OSK er tydeligvis et sted på vei, og enda ikke der på den reisen. Og de folkene jobber knallhardt. De kan ikke bare melde seg inn i en klubb som har fiks ferdige lokaler med knallbra utstyr. De må gjøre det beste de får til. Og når de da gjør sitt beste og inviterer til stevne fortjener de ihvertfall at kritikken de får er skrevet på en voksen måte, med konstruktive tilbakemeldinger, og ikke drittslenging. Sistnevnte er ikke rettet til deg, bare en forklaring på hva jeg mener.

Alle fortjener at kritikken er skrevet på en voksen måte, det er jeg absolutt enig i. Igjen - jeg er enig i det du skriver, det ble bare rettet mot (mener jeg) feil person. Hadde du formulert det som du gjorde nå, da hadde jeg vært enig hele veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! :) Jeg beklager om noen av mine innlegg kan ha støtt deg, eller klubben din, det var ikke meningen.

Hadde du formulert det som du gjorde nå, da hadde jeg vært enig hele veien :)

Akkurat dette oppsummerer vel alt veldig bra. Hadde Tamadeus formulert ting på en skikkelig måte, istedenfor å kaste dritt, så hadde han sett at tilbakemeldingene hadde blitt annerledes. Selv om jeg ikke kjenner folka fra OSK så må vi ihvertfall forvente det. Jeg skjønner godt at folk blir opprørt over den slags oppgulp når de har stått på for å lage et bra stevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å skjønne om du faktisk er seriøs, ønsker å provosere eller om det er andre grunner som liker bak disse formuleringene.

Jeg har svart på det meste av det du sier før. Forsåvidt begynner jeg å bli litt lei av å forsvare synspunktet mitt om igjen og om igjen. Det er nå blitt tydelig for meg at OSK&venner ikke tåler å få en liten skyllebøtte på det store interwebz.

Bare for å ha det på det rene: OSK har ikke blitt påtvunget disse lokalene, dem har de valgt helt selv. Å påstå noe annet blir så dumt at jeg ikke engang har en spissformulering å illustrere det med.

Jeg er nå helt ferdig med denne tråden. Dere har vel forsåvidt fått det som dere vil -ved å skyte ned en hver kritikk i form av personangrep, mangelfull argumentasjon og avvikelser, mot utførelsen av stevnet deres.

Siden jeg både er OSK’er og venn faller jeg vel godt inn under de du tilsynelatende henvender deg til i dette innlegget. Jeg tolker det som at du blander synspunkter med formuleringer. Jeg tåler fint en skyllebøtte både på ”interwebz” og ”fjestoofjes”.

Leste du mitt forrige innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg fikk litt wow følelse, etter å vært facinert av the golden age i California var dette noe av det samme. De fleste tingene som kunne vært forbedret vet arrangør om. Det jeg vil rose de for var å gjennomføre tiltross for vanskelige forhold. Classisk 2015 bør foregå i mer ordnede former med alle fasiliteter.

Når det gjelder resultat tavle har det nesten alltid vært et problem om etter Novums gamle system ble lagt på hylla. Oddbjørns (NSF) sitt system er et meget godt arrangør system men kan være vankelig å følge med på for utenforstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...