Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Jeg tror dere to kan takke for dere nå, Indiska og Tamadeus, det blir for dumt og ikke gi seg på dette. OSK takker for tilbakemeldingen. Jeg antar at vi ikke ser dere igjen på stevner hos oss og det får være greit. Vi skal selvsagt ikke holde til i de dårlige lokalene for alltid. Og til deres info må vi gå 4 etasjer opp på den dårlige doen hver dag.

Unnskyld meg, nå blir jeg rimelig frustrert. For det første, selv om jeg og Tamadeus er fra samme klubb - ikke la det gå utover meg at han ikke klarer å formulere seg som en oppegående debattant i denne tråden, og for det andre - det går ikke ann å møte konstruktiv kritikk med "jeg tror dere to kan takke for dere", både fordi ref. det første og fordi jeg diskuterer frem til jeg synes man har blitt enige om noe. Jeg har hverken kritisert klubben deres eller kommet med personangrep, jeg har tvert i mot kommet med forslag til forbedringer, og jeg har også ramset opp flere ting jeg synes var svært positivt. Jeg har heller aldri sagt at jeg aldri vil komme på stevne hos dere igjen (selv om Tamadeus sikkert holder seg unna for evig og alltid), men det eneste jeg sitter igjen med etter å ha forsøkt å komme med forslag til forbedringer er at jeg føler meg særdeles uvelkommen hos dere igjen, og det på bakgrunn av hva et annet menneske ytrer på internett og at jeg var syk på stevnedagen (og dermed presterte dårlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er synd at så mange poenger, tilbakemeldinger og det som virker som et hyggelig stevne skal bli til dels øddelagt av personangrep, krass ordbruk og drittslenging. Jeg lar innleggene stå siden det faktisk er tilbakemeldinger der, folk flest gjennomskuer personangrepene for det de er.

Heretter vil jeg personlig slette alle svar, meldinger eller poster som inneholder personangrep. Enten så holdes det saklig - er takhøyde for skarp ordbruk så lenge det er nogendlunde innenfor jordens atmosfæren - eller så møter samtlige deltakere av drittslening til mekling på innboks.

Dere har valget.

-mod Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg.....

Som jeg skrev takker vi for tilbakemeldingene og mente ikke å slå deg i ansiktet :( jeg ville bare ikke at det skulle bli så mye unødvendig "krangling" over noe som har skjedd og man ikke kan forandre (jo,selvsagt forbedre). Noe av det du har nevnt var vi veldig klar over. Det var selvsagt trist at du ikke hadde noen bra stevneopplevelse. Vi var litt få folk som fikk et nokså stort stevne å håndtere, det ble derfor ble det vasket og ryddet etter stevnet var ferdig hver dag, men faktisk også noe under stevnet. Det var masse mennesker som ikke ryddet etter seg selv.

Angående teknisk kontrollør kan vi ikke si noe annet enn at det var veldig rart.

Jeg kan egentlig nevne at de aller fleste som var med å arrangere stevnet har startet med styrkeløft siste året/månedene og er helt ferske sånn sett. Mye vil nok gå bedre neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til å forsvare mine høyninger for deg. Det er fullstendig irrelevant for tilbakemeldingene mine. Du må gjerne spørre hva tanken bak var - det er helt greit, men personangrep er absolutt ikke greit. Godt å vite at dette er måten dere tar tilbakemeldinger på i OSK, og at det ikke er lov å ha en dårlig dag uten å bli uthengt.

Det trenger du halt klart ikke og jeg trenger ikke høre på en utgreiing heller. Det er veldig uvanlig for en dommer å kalle en utøver dum for meg høres det ut som du har misforstått noe av budskapet til dommeren. At han heller har prøvd å hjelpe deg muligens. Jeg kjenner de alle dommerne personlig og det virker veldig spesielt det du har opplevd. Likevel så virker ikke dine høyninger spesielt logiske. Når vi deltar i offentlige rom så må vi også akseptere at vi kan bli utsatt for kritikk. Den kan til og med være urimelig, frekk og morsom.

Ellers så må jeg si at Internett har blitt mye bedre siden sist gang jeg deltok. "PERSONANGREP, PERSONANGREP, PERSONANGREP!" ropte gutten, men det var ingen som kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev takker vi for tilbakemeldingene og mente ikke å slå deg i ansiktet :( jeg ville bare ikke at det skulle bli så mye unødvendig "krangling" over noe som har skjedd og man ikke kan forandre (jo,selvsagt forbedre). Noe av det du har nevnt var vi veldig klar over. Det var selvsagt trist at du ikke hadde noen bra stevneopplevelse. Vi var litt få folk som fikk et nokså stort stevne å håndtere, det ble derfor ble det vasket og ryddet etter stevnet var ferdig hver dag, men faktisk også noe under stevnet. Det var masse mennesker som ikke ryddet etter seg selv.

Angående teknisk kontrollør kan vi ikke si noe annet enn at det var veldig rart.

Jeg kan egentlig nevne at de aller fleste som var med å arrangere stevnet har startet med styrkeløft siste året/månedene og er helt ferske sånn sett. Mye vil nok gå bedre neste gang :)

Jeg hadde bra stevneopplevelse (foruten at jeg var syk), men det betyr ikke at det ikke er ting å forbedre. At det er ting å forbedre betyr likens ikke at jeg ikke hadde en god stevneopplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bra stevneopplevelse (foruten at jeg var syk), men det betyr ikke at det ikke er ting å forbedre. At det er ting å forbedre betyr likens ikke at jeg ikke hadde en god stevneopplevelse :)

Min oppfatning var at det var veldig ille hos oss, men noe bra allikevel. Godt det ikke var så ille. Det ble selvsagt mye kaos med tanke på alle svarene som går om hverandre her om det ene og det andre. Jeg håper og tror at OSK har lært ekstremt mye om å arrangere stevner og at det lille vi gikk i pluss skal hjelpe oss til å kunne arrangere nye stevner på finere lokaler og gi en knall opplevelse for alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bra stevneopplevelse (foruten at jeg var syk), men det betyr ikke at det ikke er ting å forbedre. At det er ting å forbedre betyr likens ikke at jeg ikke hadde en god stevneopplevelse :)

Synd å høre at du var syk og det er helt klar ikke optimalt. Vi driver med en idrett med mange marginer. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer til å gi deg, holde ut og få ut det du er god for.

Vi prøver å komme oss ut av våre lokaler. Vi har prøvd i mange år å få nye, som dere sikkert husker ble vi kastet ut de gamle lokalene. De er kalde, kjipe og dassene har nettopp blitt fikset etter vannlekkasje, noe som skjedde etter at vi hadde bestemt oss for å holde dette stevnet. Vi kunne ha leid en hall og flyttet alt dit, men det er ikke billig, den hallen vi fikk leie var ikke billig den heller. Mye av inntekten vår kommer fra kiosk, det får vi ikke ha den gamle hallen vi var i. Skal vi ut av hallen må vi fikse dette logistikkmessing, også ganske dyrt.

For å forklare hva man ser på når det kommer til lokaler i Oslo;

leie: et sted mellom 20 000 og 50 000 i måneden.

Vi er ikke moms pliktige; det fører til at mange ikke vil leie ut til oss

Vi lager MYE bråk, vi er der hele tiden, når de finner ut hva vi skal gjøre der så blir vi ikke så aktuelle, allikevel.

Det koster vanvittig mye å lydisolere et bygg. Her er det ikke så farlig at vi bråker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du bolter rammen i veggen da, så den ikke blir stjælt.

Det ble slettet av en moderator med tynn hud, ser det ut som.

Strike èn til begge. Diskusjonen er som sagt lagt død.

Og den tynnhudene moderatoren - meg - tar folk gjerne inn til mekling.

Har dere lyst til å ikke bli moderert kan dere ta det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du bolter rammen i veggen da, så den ikke blir stjælt.

Du skjønner ikke at folk reagerer når du er så usaklig som dette her?

Å kalle klubblokalet til noen et "narkisreir" er ikke konstruktivt på noe som helst måte. De har antageligvis skaffet det beste lokalet de klarer å få. Oppfører du deg slik når du er på innflyttingsfest hos noen også? "Jævla narkisreir, her er det alt for kaldt, og dassen ser ikke ut, hvorfor gadd du å invitere til innflyttingsfest når det er så elendig her?".

Det synes utrolig godt at du er ny i idretten, det er få klubber i Norge som har like fine lokaler som Sande. Det er ikke alle som er så priveligerte at de kan starte rett i en fantastisk klubb med fantastisk utstyr uten å løfte en finger for det selv. Sande sitt klubblokale var sikkert også et "narkisreir" en gang i tiden, så holdt de sikkert stevner der det var rot for å tjene inn penger til å bli den klubben de er i dag. Mye av det du kritiserer for kommer du i tillegg til å oppleve på alle stevner, uansett hvor de blir holdt.

Slik er det. Slik er styrkeløft i 2014.

Det er mulig å gi en skikkelig tilbakemelding, og å si ifra på en skikkelig måte - konstruktiv tilbakemelding heter det. Prøv det.

Skal du boikotte Oslo SK på grunn av dette stevnet tror jeg du må boikotte alle stevner som ikke er holdt av Odin SK, Sande, Brumunddal og Sandnesklubbene.

Hilsen en som har vært på noen stevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke at folk reagerer når du er så usaklig som dette her?

Å kalle klubblokalet til noen et "narkisreir" er ikke konstruktivt på noe som helst måte. De har antageligvis skaffet det beste lokalet de klarer å få. Oppfører du deg slik når du er på innflyttingsfest hos noen også? "Jævla narkisreir, her er det alt for kaldt, og dassen ser ikke ut, hvorfor gadd du å invitere til innflyttingsfest når det er så elendig her?".

Det synes utrolig godt at du er ny i idretten, det er få klubber i Norge som har like fine lokaler som Sande. Det er ikke alle som er så priveligerte at de kan starte rett i en fantastisk klubb med fantastisk utstyr uten å løfte en finger for det selv. Sande sitt klubblokale var sikkert også et "narkisreir" en gang i tiden, så holdt de sikkert stevner der det var litt rot, og der man måtte gå litt for å komme til arenaen for å tjene inn penger til å bli den klubben de er i dag. Mye av det du kritiserer for kommer du i tillegg til å oppleve på alle stevner, uansett hvor de blir holdt.

Slik er det. Slik er styrkeløft i 2014.

Det er mulig å gi en skikkelig tilbakemelding, og å si ifra på en skikkelig måte - konstruktiv tilbakemelding heter det. Prøv det.

Skal du boikotte Oslo SK på grunn av dette stevnet tror jeg du må boikotte alle stevner som ikke er holdt av Odin SK, Sande, Brumunddal og Sandnesklubbene.

Så om jeg forstår deg rett: Så lenge den generelle standarden er lav, så bør vi bare la det skure og gå. Tilbakemeldinger og forandringer bør skytes ned og angripes fra alle kanter. Er det dårlig, så skal det forbli dårlig, koste hva det koste hva vil. Jeg lurer litt på hvordan dette ville fungert i middelalderen (Feks at vi fortsatt kastet kloakken ut i gatene, fordi slik har det alltid vært.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke at folk reagerer når du er så usaklig som dette her?

Å kalle klubblokalet til noen et "narkisreir" er ikke konstruktivt på noe som helst måte. De har antageligvis skaffet det beste lokalet de klarer å få. Oppfører du deg slik når du er på innflyttingsfest hos noen også? "Jævla narkisreir, her er det alt for kaldt, og dassen ser ikke ut, hvorfor gadd du å invitere til innflyttingsfest når det er så elendig her?".

Det synes utrolig godt at du er ny i idretten, det er få klubber i Norge som har like fine lokaler som Sande. Det er ikke alle som er så priveligerte at de kan starte rett i en fantastisk klubb med fantastisk utstyr uten å løfte en finger for det selv. Sande sitt klubblokale var sikkert også et "narkisreir" en gang i tiden, så holdt de sikkert stevner der det var litt rot, og der man måtte gå litt for å komme til arenaen for å tjene inn penger til å bli den klubben de er i dag. Mye av det du kritiserer for kommer du i tillegg til å oppleve på alle stevner, uansett hvor de blir holdt.

Slik er det. Slik er styrkeløft i 2014.

Det er mulig å gi en skikkelig tilbakemelding, og å si ifra på en skikkelig måte - konstruktiv tilbakemelding heter det. Prøv det.

Skal du boikotte Oslo SK på grunn av dette stevnet tror jeg du må boikotte alle stevner som ikke er holdt av Odin SK, Sande, Brumunddal og Sandnesklubbene.

Hilsen en som har vært på noen stevner.

For ikke å snakke om KK-67! ;)

Ikke at det holdes spesielt mange store stevner der, men likevel. Kanskje man blir mer ydmyk av å komme fra en plass hvor det ser ut som man går ned i kjellern til Fritzl og det ikke engang er toalett. Jeg trives ihvertfall, det viktigste er bra folk og bra utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om jeg forstår deg rett: Så lenge den generelle standarden er lav, så bør vi bare la det skure og gå. Tilbakemeldinger og forandringer bør skytes ned og angripes fra alle kanter. Er det dårlig, så skal det forbli dårlig, koste hva det koste hva vil. Jeg lurer litt på hvordan dette ville fungert i middelalderen (Feks at vi fortsatt kastet kloakken ut i gatene, fordi slik har det alltid vært.)

Jeg tror du forstår meg feil :) Jeg sier at det går an å oppføre seg voksent å komme med skikkelige tilbakemeldinger. Og så må man se ting relativt. Relativt til 99% av alle stykeløftstevner tror jeg ikke dette stevnet var så værst. Relativt til Sande er de fleste norske styrkeløftklubber rottereir.

Det er klart man bør jobbe for å bli bedre, Oslo SK er sikkert klar over sine mangler - og det skader heller ikke å bli minnet på de, men å bruke ord som "narkisreir" må du vel skjønne ikke er konstruktivt?

For ikke å snakke om KK-67! ;)

Ikke at det holdes spesielt mange store stevner der, men likevel. Kanskje man blir mer ydmyk av å komme fra en plass hvor det ser ut som man går ned i kjellern til Fritzl og det ikke engang er toalett. Jeg trives ihvertfall, det viktigste er bra folk og bra utstyr.

Ja ikke sant :) Ting kan sikkert bli bedre, men man kan ikke forvente at styrkeløftgymmet ser ut som Sande KK (SK?) og at stevneopplevelsen er som et NM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du forstår meg feil :) Jeg sier at det går an å oppføre seg voksent å komme med skikkelige tilbakemeldinger. Og så må man se ting relativt. Relativt til 99% av alle stykeløftstevner tror jeg ikke dette stevnet var så værst. Relativt til Sande er de fleste norske styrkeløftklubber rottereir.

Det er klart man bør jobbe for å bli bedre, Oslo SK er sikkert klar over sine mangler - og det skader heller ikke å bli minnet på de, men å bruke ord som "narkisreir" må du vel skjønne ikke er konstruktivt?

Alt jeg klarer å lese ut i fra dette med at dere velger å henge dere opp i 1! ord jeg brukte. Som i og for seg er svært dekkende for de lokalene. Er at dere rett og slett ikke har argumenter for resten av elendigheten jeg påpekte.

Forsåvidt er ordet meget konstruktivt spør du meg. De fleste vil ikke ha vansker med å forstå hvordan jeg oppfattet lokalene, om de ser for seg et narkisreir. Er du uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor Sande KK dras inn her, når Tamadeus ikke engang trener der. Jeg gjør, men jeg har heller ikke sammenliknet Sande med OSK. Jeg har heller ikke kritisert lokalene i seg selv. Jeg brukte Sande som et eksempel på at selv små klubber finner løsninger på skjermforslaget mitt. La klubben være - og da spesielt fordi dere selv frustrerer dere over angrep på OSK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Den ene mannen som stod backstage og hadde ansvar for å få folk ut på scenene (om han var dommer eller hva vet jeg ikke - han gikk i alle fall i dress) kom med frekke tilbakemeldinger gjentatte ganger (deriblant å kalle meg dum, å skryte av at deres løfter var sterkere enn meg på lavere kroppsvekt, påpeke at jeg ikke meldte inn logiske vekter)

At en dommer kritiserer en utøver for å gjøre dumme høyninger er helt normalt og skjer hele tiden. Det er en av de tingene man lærer på dommerkurs. Her er det flere taktikker; våre utøver er bedre enn deg, du er stygg, feiten og hore er noen få. Jeg mener hvem kan kritisere disse høyningene?

Ønsker ikke å blande meg inn i denne diskusjonen, ville bare påpeke at dette virkelig ikke er alright. Det er ikke slik man oppfører seg. Dette har ingenting med hardcore løfter og testosteron å gjøre. Da er du rett og slett en drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg klarer å lese ut i fra dette med at dere velger å henge dere opp i 1! ord jeg brukte. Som i og for seg er svært dekkende for de lokalene. Er at dere rett og slett ikke har argumenter for resten av elendigheten jeg påpekte.

Forsåvidt er ordet meget konstruktivt spør du meg. De fleste vil ikke ha vansker med å forstå hvordan jeg oppfattet lokalene, om de ser for seg et narkisreir. Er du uenig?

Dere? Nå må du nesten snakke til meg. Jeg snakker på vegne av meg selv, og er ikke på noen som helst måte tilknyttet til de andre som har svart deg. Jeg kunne gjerne tatt flere ord også, tonen i inlegget ditt var absolutt ikke konstruktiv, med eller uten det ordet. http://snl.no/konstruktiv "(om kritikk) som virker fruktbar, gir nye impulser." - snarere destruktiv.

Og hvorfor skal jeg argumentere mot dine opplevelser? Jeg tilhører ikke Oslo SK på noen som helst måte - du har sikkert rett i mange av manglene, men tonen du hadde hører ikke hjemme i noen tilbakemelding.

Sånn generelt:

Man må ha på seg ekstra klær i tilfelle man blir kald. Uansett hvem som er stevnearrangør. Man må forberede seg på å gå langt fra oppvarming til stevneplatting (I Brumunddal, en av norges beste klubber, på nasjonalt stevne måtte man gå opp to etasjer og ut på gata - skulle man på do måtte man gå til nærmeste bensinstasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å oppføre seg voksent å gi en skikkelig konstruktiv tilbakemelding, det har du rett og slett ikke gjort.

Dette er et stevne som er gjort på dugnad. Folk har brukt fritiden sin på å jobbe for at du, og mange andre skulle få en best mulig opplevelse. At lokalet ser stygt ut er ikke noe Oslo SK klarer å gjøre noe med, dette er det beste lokalet de har klart å finne. Alternativet er at stevnet ikke ble holdt.

Og jeg er sikker på at alle som var med å arrangere er kjempeinterressert i å få tilbakemeldinger på ting de kunne gjort annerledes. Du har jo fått tilbakemeldinger som tyder på at de tar ting til etteretning, trass i tonen din. For det er visse ting man kan endre på, mens andre ting er utenfor deres kontroll - som at du får assosiasjoner til et narkisreir av stevnelokalet de har jobbet hardt for å få. Og da blir det for dumt å nærmest skjelle de ut for ting som ligger utenfor deres kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...