Gå til innhold

Nasjonalt utstyrsfritt stevne i styrkeløft, mars 2014


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Hva er det OSK har gjort for å skape denne stemningen du skryter av? Ettersom jeg kun kan tolke det du sier som at du mener dere har vært flinkere enn andre stevner til å skape stemning?

Kjenner jeg blir litt småprovosert av å lese oppgulpet ditt.

Hvis du ikke klarer å komme å løfte lodd i et lokale som du beskriver som ``skur, slum``bør du slutte med styrkeløft og finne deg noe annet å gjøre. Har hørt at frisbiegolf trenger litt fler medlemmer, eller kanskje dette og blir feil om gresset er litt for langt?

Hver takknemmelig for det som blir gjort gratis av ildsjeler og folk som faktisk gjør dette mulig.

Såklart kan ting bli bedre til neste gang, men dette er bagateller. Vi er stykreløftere som skal løfte tunge ting å sette de på plass igjen, ikke en skjønnhetssalong der man kommer inn på rød løper.

Slutt å skrik. Eller finn deg en ny hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg blir litt småprovosert av å lese oppgulpet ditt.

Hvis du ikke klarer å komme å løfte lodd i et lokale som du beskriver som ``skur, slum``bør du slutte med styrkeløft og finne deg noe annet å gjøre. Har hørt at frisbiegolf trenger litt fler medlemmer, eller kanskje dette og blir feil om gresset er litt for langt?

Hver takknemmelig for det som blir gjort gratis av ildsjeler og folk som faktisk gjør dette mulig.

Såklart kan ting bli bedre til neste gang, men dette er bagateller. Vi er stykreløftere som skal løfte tunge ting å sette de på plass igjen, ikke en skjønnhetssalong der man kommer inn på rød løper.

Slutt å skrik. Eller finn deg en ny hobby.

Jeg forstår ikke grunnen til at du finner på å si at styrkeløftere skal godta standarder som en nav veteran ville fnyst av? Bordtennisklubben i Drammen stiller med bedre lokaler. Styrkeløft behøver ikke være noe skittent og mørkt. Det er rett og slett bare blitt sånn fordi folk ikke orker å si noe som helst. Forsåvidt ikke så rart om man kun møter på de svarene jeg har fått her. Jeg skal gi meg i denne tråden. Det er tydeligvis kult og trendy og løfte i slike forhold.

Om det er som du sier, at alle har stått på alt de kan - så er det jo klart at det ikke kunne blitt bedre.

Helt til slutt: Jeg behøver ikke slutte med styrkeløft, jeg må bare være litt mer selektiv med hvor jeg velger å bruke 10 timer av livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon (før det blir krig her igjen): uansett hva slags lokaler stevnet hadde vært holdt i, er det flere ting som kunne vært gjort bedre, og disse er i hovedsak: temperatur i oppvarmingslokalet utover kvelden, flere søppelbøtter og tømming av disse, bedre tilgang på vann, tilsyn med toalettet, noen med ansvar for oppvarmingsområdet (slik at det ikke blir så rotete som det var for den siste pulja lørdagskvelden), bedre plassering av skjermen backstage, rydding backstage en gang eller to i løpet av dagen og større skjerm ved scenen slik at publikum lettere kunne se løfterens navn og antall kilo. Alt dette er uavhengig av både lokalet og stemninga, og jeg er sikker på at OSK tar dette med seg til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjelper til 4 løftere på Lørdagen og løftet selv på Søndagen, utenom litt stress mtp. å springe fram og tilbake mellom oppvarmingen og plattingen, så synes jeg alt gikk suverent. Syntes det var en fantastisk stemning igjennom hele helgen og vil med glede komme tilbake å løfte ved en senere annledning. Man må ta det for det det er, dvs et stevne drevet av ildsjeler med begrensede midler og syntes det ble gjort en helt formidabel jobb og sitter igjen med et minne for livet!

All honør til stevneleder Anne-Marie Hveding, speaker Bo Bergan, spotterne som redda mæ under en alt for tung bøy og hele OSK for et minneverdig stevne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bordtennisklubben i Drammen stiller med bedre lokaler.

Jeg har til nå ikke giddet å adressere akkurat denne biten rundt all drittslengingen knyttet til lokalene men her treffer du kanskje spikeren bedre på hodet enn du vet selv. Jeg beklager på forhånd tekstveggen som følger.

Bordtennisklubben i Drammen har to store fordeler gående for seg. De holder for det første til i Drammen, der leieprisen per kvadratmeter om man må ut i det private leiemarkedet er langt lavere enn i Oslo. Enda billigere er det (høyst sannsynlig) i Sande, uten at jeg har fått sjekket dette nøye. I tillegg vil mest sannsynlig bordtennisklubben også ha en solid porsjon, om ikke flertallet, av sine medlemmer i alderskategorien under 18 år. Dette betyr at en helt annen verden åpner seg med tanke på økonomisk støtte til drift, og man har høyst sannsynlig betalingsevne til å komme seg inn på det private leiemarkedet. Det vil uansett ikke være nødvendig, antageligvis, fordi man uansett vil prioriteres når plass i kommunale idrettshaller o.l. fordeles.

Driver man et idrettslag først og fremst for voksne mennesker (her ment til å være over 18 år) må man til en langt større grad klare seg selv. Man blir heller ikke nødvendigvis høyt prioritert når ekstremt knappe hallressurser skal fordeles. I Oslo er man veldig glad i å bygge boliger, og ikke fullt så glad i å bygge idrettshaller. Dessverre.

Oslo SK hadde sine lokaler rett over veien fra våre nåværende lokaler, som vi leide av Sagene IF i Bjølsenhallen. Det var blant annet der vi arrangerte NM i benkpress i 2011, og lag-NM i benkpress i 2013. Vi disponerte der et treningsrom på rundt 60 kvadratmeter der rundt 50 av dem kunne brukes til trening, og det sa seg selv at det var en ganske intim affære. Vi prøvde i fire år å forsøke å finne alternative lokaler, men på grunn av den vanskelige økonomiske situasjonen man er i som en klubb med (så og si) kun voksne medlemmer, og leiepriser på det private markedet og trykket på kommunale idrettsanlegg i Oslo, fant vi ingenting som passet oss. Plutselig, uten forvarsel i slutten av september i fjor, fikk vi en e-post om at vi måtte være ute av lokalene innen desember.

Lokalene vi er i var det beste alternativet blant det som var tilgjengelig på det tidspunktet. Så ja, vi har lokaler i en gammel bygning. Om man legger til grunn at ikke alle medlemmene i OSK er blinde, skjønner man jo at vi også har fått med oss akkurat det. Hvor sjarmerende folk synes det er er jo selvsagt varierende ut fra egne preferanser, men jeg vet ikke om noen som ville foretrukket "ikke noe lokale i det hele tatt".

Så hvilket signal vi prøver å sende ut med lokalene våre? Vel, for eksempel at vi er en idrettsklubb som synes at medlemmene våre er så viktige at vi forsøker å gjøre det beste ut av en ekstremt vanskelig situasjon, slik at vi fortsatt kan trene sammen og ta imot og ta vare på folk som ønsker å drive med styrkeløft i Oslo. Vi kunne blitt en "sovende klubb" med tingene våre låst inn på et lager et sted til vi fant noe annet som dukket opp, eller valgt et lokale som var så langt ute av byen at de aller fleste medlemmene ikke ville kunne trene der jevnlig uten å bruke timesvis på reising, men vi synes medlemmene våre fortjener bedre (og i bedre et kontinuerlig treningstilbud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere som kommer med den mest krasse kritikken her har vært på mange styrkeløftstevner. Jeg tror denne idretten er noe for dere! Det meste som arrangeres rundt om i landet er av langt høyere standard. Det er alltid lett å finne frem til lokalene. Ikke på nasjonalt og det beklager vi på det groveste. post-23963-14440975644244_thumb.pngMed veibeskrivelser som dette blir vrient, det skjønner jeg.

At en dommer kritiserer en utøver for å gjøre dumme høyninger er helt normalt og skjer hele tiden. Det er en av de tingene man lærer på dommerkurs. Her er det flere taktikker; våre utøver er bedre enn deg, du er stygg, feiten og hore er noen få. Jeg mener hvem kan kritisere disse høyningene?

post-23963-1444097564608_thumb.jpg Jeg ser systemet funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at noen opplever et gammelt og slitent bygg som det største nederlaget ved et stevne. Jeg har vært på stevner der det ikke går å puste fordi det er så tung luft eller der det ikke er dopapir etter første pulje. Styrkeløft er ikke for prima donnaer!

Vi hadde leid to prosjektorer og to lerret, men på grunn av noen tekniske problemer fikk vi ikke hatt mer enn et av de oppe. Det var veldig synd synes vi og. Bedre lykke til oss neste gang.

Vi var klar over at det var upraktisk å ha oppvarmingen litt unna stevnet, men vi var bare glad dere kunne gå fra oppvarmingen og til plattingen i sol og ikke i plaskregn.

Jeg tror noen hadde skrudd av ovnene nede på oppvarmingen fordi de skulle lade mobil eller noe annet dumt. For da jeg oppdaget det var det iskaldt der og ovnen var dratt ut. Den står alltid i ellers. Det er bare å beklage.

Angående veibeskrivelse har jeg tegnet på kart, lagt det ut på facebook, hjemmesiden vår, på arrangementet og sendt per mail til klubbene. Da er det noe som har gått galt fra deres side, dessverre. Det står til og med at det er i bakgården. Dere fant jo frem til slutt, det er det viktigste :) (EDIT: Se bildet i innlegget over)

OSK ønsket å tjene inn litt penger for å klare å skape en bedre klubb, flytte til bedre lokaler og vokse enda mer. Det kostet oss veldig mye å arrangere dette stevnet fordi vi måtte leie inn alt som fantes i stevnehallen da vi ikke eier noe selv. Dere som er fra Sande KK som holder til i en idrettshall har ikke sånne problemer. Men jeg har vært på kurs og stevner i den hallen hvor jeg måtte ha på boblejakke og hakket tenner fordi det var kaldt, bare så det er nevnt.

Jeg er kjempe glad for at de 152 andre utøverne som var med koste seg, spiste godt, perset og hadde det gøy. Vi håper å kunne arrangere lignende stevner i fremtiden i bedre lokaler og med finere doer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere som kommer med den mest krasse kritikken her har vært på mange styrkeløftstevner. Jeg tror denne idretten er noe for dere! Det meste som arrangeres rundt om i landet er av langt høyere standard. Det er alltid lett å finne frem til lokalene. Ikke på nasjonalt og det beklager vi på det groveste. [ATTACH=full]138060[/ATTACH]Med veibeskrivelser som dette blir vrient, det skjønner jeg.

At en dommer kritiserer en utøver for å gjøre dumme høyninger er helt normalt og skjer hele tiden. Det er en av de tingene man lærer på dommerkurs. Her er det flere taktikker; våre utøver er bedre enn deg, du er stygg, feiten og hore er noen få. Jeg mener hvem kan kritisere disse høyningene?

[ATTACH=full]138062[/ATTACH] Jeg ser systemet funker!

Jeg ser ingen grunn til å forsvare mine høyninger for deg. Det er fullstendig irrelevant for tilbakemeldingene mine. Du må gjerne spørre hva tanken bak var - det er helt greit, men personangrep er absolutt ikke greit. Godt å vite at dette er måten dere tar tilbakemeldinger på i OSK, og at det ikke er lov å ha en dårlig dag uten å bli uthengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere som kommer med den mest krasse kritikken her har vært på mange styrkeløftstevner. Jeg tror denne idretten er noe for dere! Det meste som arrangeres rundt om i landet er av langt høyere standard. Det er alltid lett å finne frem til lokalene. Ikke på nasjonalt og det beklager vi på det groveste. [ATTACH=full]138060[/ATTACH]Med veibeskrivelser som dette blir vrient, det skjønner jeg.

At en dommer kritiserer en utøver for å gjøre dumme høyninger er helt normalt og skjer hele tiden. Det er en av de tingene man lærer på dommerkurs. Her er det flere taktikker; våre utøver er bedre enn deg, du er stygg, feiten og hore er noen få. Jeg mener hvem kan kritisere disse høyningene?

[ATTACH=full]138062[/ATTACH] Jeg ser systemet funker!

Ettersom du så fint skriver "vi" så kan jeg bare anta at du er fra OSK. Sammen med et par andre her viser du vel hvor ignorant store deler av befolkningen vår er. Du er ikke den første idioten som velger å gå til personangrep her inne, dere er faen meg en stakkarslig gjeng.

Store deler av "diskusjonen/personangrepet" jeg har opplevd i denne tråden er rett og slett pinlig.

Om vi ser bort i fra denne idioten (Hvordan gikk det i benkpress NM? grizzlysterk)

Hvor er det du ser "dritt slenging" om lokalene? Jeg spør for 1000 og tredje gang: Hvor har jeg skrevet noe om lokalene deres som ikke stemmer? Finn et punkt! Eller så får du slutte med denne tullete retorikken din angående dritt slenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt være man har ulike standarder for hva som kategoriseres som hva i kommunikasjon med andre mennesker, så det kan godt være dette går for en helt normal ytring. Da får vi være enige om at vi er uenige i den definisjonen.

- Hele lokalet minnet meg mer om ett slitent nærkis-reir enn en klubb med en haug av medlemmer. (...)For å ikke snakke om hva slags signaler dette sender til nye løftere. Noe slik som: Om jeg begynner å løfte, havner jeg da i samme sosiale lag som tunge narkotikamissbrukere?

Jeg forstår ikke grunnen til at du finner på å si at styrkeløftere skal godta standarder som en nav veteran ville fnyst av?

Jeg har dessverre verken NAV-veteraner eller rusmisbrukere i vennegjengen, så jeg får ikke faktasjekket disse opplysningene.

Ingen vits å henge seg opp i formuleringer for øvrig, jeg forklarte hvorfor ståa med lokalene var slik den var pr i dag, og selv om det ikke var nyttig for deg, var det kanskje oppklarende for noen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være man har ulike standarder for hva som kategoriseres som hva i kommunikasjon med andre mennesker, så det kan godt være dette går for en helt normal ytring. Da får vi være enige om at vi er uenige i den definisjonen.

Ingen vits å henge seg opp i formuleringer for øvrig, jeg forklarte hvorfor ståa med lokalene var slik den var pr i dag, og selv om det ikke var nyttig for deg, var det kanskje oppklarende for noen andre!

Da må jeg nesten spørre deg. Hva er det deres lokaler har, som et kondemnert industribygg ikke har? For dette handler ikke om definisjoner (Din retorikk igjen altså..) Jeg finner det vanskelig å tro at det finnes en eneste person med litt mer integritet enn folket som velger å støtte opp dere fordi.. jah fordi.. vil påstå at lokalene deres er noe annet enn et slitent skur. Jamført med definisjonen på et kondemnert bygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere som kommer med den mest krasse kritikken her har vært på mange styrkeløftstevner. Jeg tror denne idretten er noe for dere! Det meste som arrangeres rundt om i landet er av langt høyere standard. Det er alltid lett å finne frem til lokalene. Ikke på nasjonalt og det beklager vi på det groveste. [ATTACH=full]138060[/ATTACH]Med veibeskrivelser som dette blir vrient, det skjønner jeg.

At en dommer kritiserer en utøver for å gjøre dumme høyninger er helt normalt og skjer hele tiden. Det er en av de tingene man lærer på dommerkurs. Her er det flere taktikker; våre utøver er bedre enn deg, du er stygg, feiten og hore er noen få. Jeg mener hvem kan kritisere disse høyningene?

[ATTACH=full]138062[/ATTACH] Jeg ser systemet funker!

Dette var bare jævli ufint. Man henger ikke ut folk etter resultater, det gjør man bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nesten spørre deg. Hva er det deres lokaler har, som et kondemnert industribygg ikke har? For dette handler ikke om definisjoner (Din retorikk igjen altså..) Jeg finner det vanskelig å tro at det finnes en eneste person med litt mer integritet enn folket som velger å støtte opp dere fordi.. jah fordi.. vil påstå at lokalene deres er noe annet enn et slitent skur. Jamført med definisjonen på et kondemnert bygg.

Ja, det er gamle og slitte og ikke helt ideelle lokaler. Det ble skrevet for to sider siden og gjentatt på forrige side og i det lange innlegget jeg skrev. Det er for ordens skyld fortsatt gammelt og slitt, men det er det beste alternativet vi har per dags dato. Og nettopp i den forbindelse ville jeg informere litt om hvordan det er å drive idrettslag for voksne mennesker i Oslo.

Vi har fått mange nye medlemmer det siste halve året til tross for suboptimale lokaler. Det er, tross alt, veldig mye bedre enn å ikke ha noen lokaler i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere to kan takke for dere nå, Indiska og Tamadeus, det blir for dumt og ikke gi seg på dette. OSK takker for tilbakemeldingen. Jeg antar at vi ikke ser dere igjen på stevner hos oss og det får være greit. Vi skal selvsagt ikke holde til i de dårlige lokalene for alltid. Og til deres info må vi gå 4 etasjer opp på den dårlige doen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gamle og slitte og ikke helt ideelle lokaler. Det ble skrevet for to sider siden og gjentatt på forrige side og i det lange innlegget jeg skrev. Det er for ordens skyld fortsatt gammelt og slitt, men det er det beste alternativet vi har per dags dato. Og nettopp i den forbindelse ville jeg informere litt om hvordan det er å drive idrettslag for voksne mennesker i Oslo.

Vi har fått mange nye medlemmer det siste halve året til tross for suboptimale lokaler. Det er, tross alt, veldig mye bedre enn å ikke ha noen lokaler i det hele tatt.

Å diskutere med deg blir jo som å diskutere med en vegg. Du har enda ikke svart på om lokalene deres bidrar med noe et industri bygg ikke gjør. Du har heller ikke tatt frem noe av denne såkalte dritt slengingen. For meg blir det bare tom retorikk for å beholde ansikt. Jeg skjønner dere har alt å tjene på litt merkevarebygging. Men jeg kan virkelig ikke se at dere har noe å tjene på å snakke rundt grøten. Dere har masse å ta tak i, hadde jeg vært dere hadde jeg beklaget og tatt til meg alt det var å hente av ros og ris.

Anne Marie har tydeligvis skjønt det. Hadde du vært her fra dag en, så hadde ting gått bedre for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...