Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Sunt norsk kosthold".

...greit at det kan ligge noe bra i det, men når det slenges rundt i alle sammenhenger og det diffuse "sunt norsk kosthold" skal være så mye bedre og "sunnere" enn all mulig annen slags mat/kost...da blir det det dummeste jeg hører.

Så enig, så enig. Da vi var en nasjon som bestod av bønder, skogsarbeidere og industriarbeidere, der det var mye kroppsarbeid, da folk sykla uten gir på tunge sykler, og gikk på ski vinteren igjennom, kan nok dette myteomspunnede norske kostholdet ha gjort sitt. Den gangen var det heller ikke samme tilgang til sukkerholdig brus, sjokolade og andre 'lettvinte' løsninger. Bensinstasjonene solgte ikke pølser og boller var det mor som bakte... Dagens norske kosthold kan jo så diksuteres om er særlig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en bodypump time her om dagen (ikke spør hvorfor) og der fikk mange nye tips fra instruktøren (som faktisk så ganske fit ut):

- i knebøy kan dere ikke gå dypt, for da tar det for lang tid. Man må bare bøye så vidt i knærene. Må jo holde takten til musikken vet dere! Og stå for all del ikke bredt med beina eller ha tærene utover!

- i markløft kan dere heller ikke sette stangen helt ned etter hver repetisjon, det tar også for lang tid. Må jo holde takten til musikken!

Kan også nevne at økten var et smertehelvette og at jeg følte meg som en pingle. 5 minutter med hver øvelse, UTEN pause! Det betyr 5 LANGE minutter med knebøy. Skal ALDRI gå på en slik time igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en bodypump time her om dagen (ikke spør hvorfor) og der fikk mange nye tips fra instruktøren (som faktisk så ganske fit ut):

- i knebøy kan dere ikke gå dypt, for da tar det for lang tid. Man må bare bøye så vidt i knærene. Må jo holde takten til musikken vet dere! Og stå for all del ikke bredt med beina eller ha tærene utover!

- i markløft kan dere heller ikke sette stangen helt ned etter hver repetisjon, det tar også for lang tid. Må jo holde takten til musikken!

Kan også nevne at økten var et smertehelvette og at jeg følte meg som en pingle. 5 minutter med hver øvelse, UTEN pause! Det betyr 5 LANGE minutter med knebøy. Skal ALDRI gå på en slik time igjen!

Haha det er så classic! Og believe me, I know, for jeg kastet bort tiden min på de timene 3 ganger i uken før! :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Min mor: "I morgen blir det jordbær og ekte stølsrømme (merk, fetere enn seterrømme). Det er så sunt at det kan du spise så mye du vil av!"

Meg: "Hjelper jo ikke at det er sunt når 100g gir 6-700 kalorier"

Min mor: "Slikt gjelder jo ikke når ting er sunt"

lolz

Det er som å høre faren min. Spiser man f.eks fisk til middag, så spiller det ingen rolle hvor usunt tilbehøret er. Middagen er nemlig sunn uansett da! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har lyst på litt underholdning: http://sophieelise.blogg.no/1341582188_tips_for_og_g_opp_i_v.html

Det er jo noen fornuftige tips der også. Innimellom.

En av kommentarene: Slutt å spis frokost

En av "rådene" i kommentarfeltet på bloggen:

"Det spise usunt for å gå opp i vekt hjelper nødvendig vis ikke, for mye av det er lett fordøyelig"

WTF? Hæ?? Hvor lærer folk sånt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En av "rådene" i kommentarfeltet på bloggen:

"Det spise usunt for å gå opp i vekt hjelper nødvendig vis ikke, for mye av det er lett fordøyelig"

WTF? Hæ?? Hvor lærer folk sånt???

Hahaha, jeg elsker å lese gjennom bloggkommentarfelt/diskusjonsforum og lignende der så å si alle har helt ville teorier om trening, kosthold og kroppen generelt som får en til å nesten dette av stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du som er så liten og nett bør ikke trene styrke. Når du trener styrke vil du få muskler, og når du får muskler øker forbrenningen. Dermed vil du forbrenne mer og gå ned i vekt, noe du ikke trenger. Hvis du har lyst til å gå opp i vekt, bør du trene kondisjon. Da forbrenner du bare noe under treningsøkten og ikke etterpå, slik du gjør ved styrketrening".

... og jeg bare :huh::mellow::unsure:

HAHA THAT LOGIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...