Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter trening i går tok jeg opp en proteinshake fra treningsbaggen og skulle til å drikke av den da en kompis utbryter:

"Hva er det der??!"

"En shaker med proteinpulver og vann..? :huh: "

"Proteinpulver?!"

"Ja.."

"Hvorfor det?"

"Hvorfor ikke..? :confused: "

"Det er jo juks å gå på proteinpulver!"

" på proteinpulver? Hva mener du egentlig?"

"Jo, det er jo juks å drikke det der for å bli stor eller sterkere..!"

"Emh.. Proteinpulver gjør meg verken stor eller får meg kjempesterk på mirakuløst vis over natta.."

"Men det ER jo juks!!"

"Så da juksa jeg når jeg valgte kylling til frokost isteden for den loffen med nugatti du spiste da?"

"Hæ?"

"Akkurat.. Vi tar opp diskusjonen igjen når du vet hva karbohydrater, proteiner og fett er!"

Jeg burde kanskje ikke bli overraska hver eneste gang.. Men jeg blir virkelig helt satt ut når folk på 20++ ikke har peiling på hva det egentlig er de spiser, og atpåtil skal diskutere med meg om jeg burde eller ikke burde drikke proteinpulver :p

Når ble det juks å drikke proteinpulver egentlig? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter trening i går tok jeg opp en proteinshake fra treningsbaggen og skulle til å drikke av den da en kompis utbryter:

"Hva er det der??!"

"En shaker med proteinpulver og vann..? :huh: "

"Proteinpulver?!"

"Ja.."J

"Hvorfor det?"

"Hvorfor ikke..? :confused: "

"Det er jo juks å gå på proteinpulver!"

" på proteinpulver? Hva mener du egentlig?"

"Jo, det er jo juks å drikke det der for å bli stor eller sterkere..!"

"Emh.. Proteinpulver gjør meg verken stor eller får meg kjempesterk på mirakuløst vis over natta.."

"Men det ER jo juks!!"

"Så da juksa jeg når jeg valgte kylling til frokost isteden for den loffen med nugatti du spiste da?"

"Hæ?"

"Akkurat.. Vi tar opp diskusjonen igjen når du vet hva karbohydrater, proteiner og fett er!"

Jeg burde kanskje ikke bli overraska hver eneste gang.. Men jeg blir virkelig helt satt ut når folk på 20++ ikke har peiling på hva det egentlig er de spiser, og atpåtil skal diskutere med meg om jeg burde eller ikke burde drikke proteinpulver :p

Når ble det juks å drikke proteinpulver egentlig? :mellow:

Jeg får stadig vekk høre at jeg jukser når jeg bruker proteinpulver. Broren og søsteren min mener til og med at jeg ikke har ekte muskler fordi jeg har brukt proteinpulver :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje ikke bli overraska hver eneste gang.. Men jeg blir virkelig helt satt ut når folk på 20++ ikke har peiling på hva det egentlig er de spiser, og atpåtil skal diskutere med meg om jeg burde eller ikke burde drikke proteinpulver :p

Det er latterlig mange som ikke vet hva karbohydrater, proteiner og fett er. Det vil si; de vet hva fett er. Men tar lang tid på å lære dem resten. Jeg har prøvd å gjøre det enkelt ifh til proteiner: det er ofte dyr, men du får det også via melkeprodukter, særlig kesam og cottage cheese.

Men de skjønner det ikke:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne (med nybakt kake): "Ja det er masse sukker i den, så den er kanskje ikke noe for deg som liker lavkarbo. Men da er det jo ikke så mye kalorier i den ihvertfall, så det er jo bra, for jeg har tenkt å begynne å slanke meg." Jeg: :eek: "Eeeehm, det er jo kalorier i karbohyrater også da..." (forsiktig, ettersom jeg HÅPET at hun bare tullet.) Venninne: "Hva, er det det? Men hva med fett da? Er det kalorier i det ogå?" Jeg: :eek::eek::cry::cry: Hun tullet IKKE! Så jeg tok en kjapp gjennomgang av proteiner, karbo og fett og kaloriene i disse, og venninnen var oppriktig overrasket, men takknemmelig for instruksjonen. "Det skal jeg sannelig tenke på når jeg nå skal slanke meg", hevdet hun. Jeg (fremdeles ganske satt ut): "Ja, det er nok litt lurt..."

Hvordan er det mulig å være i 40-årene, være velutdannet, ha to barn man lager mat til hver dag og ikke vite hvor kaloriene kommer fra? Jeg tror faktisk hun trodde at mat er "oppdelt" i protein, karbo, fett og kalorier og at hun dermed bare kunne kutte ut kaloriene! :ninja:

Siste nytt: Ja, hun skal fremdeles "snart" begynne å slanke seg...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne (med nybakt kake): "Ja det er masse sukker i den, så den er kanskje ikke noe for deg som liker lavkarbo. Men da er det jo ikke så mye kalorier i den ihvertfall, så det er jo bra, for jeg har tenkt å begynne å slanke meg." Jeg: :eek: "Eeeehm, det er jo kalorier i karbohyrater også da..." (forsiktig, ettersom jeg HÅPET at hun bare tullet.) Venninne: "Hva, er det det? Men hva med fett da? Er det kalorier i det ogå?" Jeg: :eek::eek::cry::cry: Hun tullet IKKE! Så jeg tok en kjapp gjennomgang av proteiner, karbo og fett og kaloriene i disse, og venninnen var oppriktig overrasket, men takknemmelig for instruksjonen. "Det skal jeg sannelig tenke på når jeg nå skal slanke meg", hevdet hun. Jeg (fremdeles ganske satt ut): "Ja, det er nok litt lurt..."

Hvordan er det mulig å være i 40-årene, være velutdannet, ha to barn man lager mat til hver dag og ikke vite hvor kaloriene kommer fra? Jeg tror faktisk hun trodde at mat er "oppdelt" i protein, karbo, fett og kalorier og at hun dermed bare kunne kutte ut kaloriene! :ninja:

Siste nytt: Ja, hun skal fremdeles "snart" begynne å slanke seg...:(

hahahahha, dagens! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
En venninne (med nybakt kake): "Ja det er masse sukker i den, så den er kanskje ikke noe for deg som liker lavkarbo. Men da er det jo ikke så mye kalorier i den ihvertfall, så det er jo bra, for jeg har tenkt å begynne å slanke meg." Jeg: :eek: "Eeeehm, det er jo kalorier i karbohyrater også da..." (forsiktig, ettersom jeg HÅPET at hun bare tullet.) Venninne: "Hva, er det det? Men hva med fett da? Er det kalorier i det ogå?" Jeg: :eek::eek::cry::cry: Hun tullet IKKE! Så jeg tok en kjapp gjennomgang av proteiner, karbo og fett og kaloriene i disse, og venninnen var oppriktig overrasket, men takknemmelig for instruksjonen. "Det skal jeg sannelig tenke på når jeg nå skal slanke meg", hevdet hun. Jeg (fremdeles ganske satt ut): "Ja, det er nok litt lurt..."

Hvordan er det mulig å være i 40-årene, være velutdannet, ha to barn man lager mat til hver dag og ikke vite hvor kaloriene kommer fra? Jeg tror faktisk hun trodde at mat er "oppdelt" i protein, karbo, fett og kalorier og at hun dermed bare kunne kutte ut kaloriene! :ninja:

Siste nytt: Ja, hun skal fremdeles "snart" begynne å slanke seg...:(

Jeg er vanligvis ikke så lett å imponere, men seriøst?? Jeg er imponert.... :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, virkelig? Hvorfor?

elektrolyse. Elektrodene ruster, og rusten går ut i vannet. Det er også mennesker som påstår at de lukter klor (det gjør de), og at dette er klor som har blir "renset" fra kroppen. Men klorgassen dannes når kloridioner i vannet (fra salt) tiltrekkes av den positive elektroden, dette er et eksperiment som gjennomføres i grunnskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...