Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Siterer vedkommende som reagerte på at jeg skulle ta meg en proteinshake etter trening forrige dagen: "du kan dytte i deg så mye proteinpulver du bare orker men med mindre du løfter beintungt med få repetisjoner vil ikke kroppen bruke dette proteinet til å bygge muskler. den vil omdanne proteinet til fett og lagre det. i verste fall kan du leverskader av overdreven proteinspising"...

Nå er jeg ingen ekspert på området, men jeg innbiller meg nå at dette ikke er det jeg skal frykte mest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det gjelder forsåvidt gutter også egentlig.

Men spesielt jenter fordi de fleste har veldig lite muskelmasse og hadde hatt bedre av å dekke det lille behovet de har gjennom å spise mer mat, som metter bedre og er rimeligere.

Hvis en liker det er det bare å hive innpå så klart, men for resultatenes del er det ikke nødvendig, og når jeg ser hvor mange som går gjennom bøtte etter bøtte før de finner noe de liker og tusenlappene flakser blir jeg litt oppgitt. Hvorfor bruker du det?

Noen spesielle du tenker på her Asle? *kremt* :wub:

Jeg er faktisk helt enig, det er det verste :oops: Men det hadde vært så greit å ha et jeg liker stående, slik at jeg kan bruke det dersom jeg føler behovet. Jeg har vel sikkert under 20 % av muskelmassen til en annen jente på min alder, og er derfor så giret på å bli sterkere. For å bygge muskler trenger man protein:)

Men det tar tid å bygge muskler, i hvert fall når man ikke kan trene så mye som en selv kanskje skulle ønske at en gjorde. Men det går fremover da, jeg fikk faktisk tårer i øyne idag fordi jeg klare å jogge fort/løpe uten problemer eller smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det gjelder forsåvidt gutter også egentlig.

Men spesielt jenter fordi de fleste har veldig lite muskelmasse og hadde hatt bedre av å dekke det lille behovet de har gjennom å spise mer mat, som metter bedre og er rimeligere.

Hvis en liker det er det bare å hive innpå så klart, men for resultatenes del er det ikke nødvendig, og når jeg ser hvor mange som går gjennom bøtte etter bøtte før de finner noe de liker og tusenlappene flakser blir jeg litt oppgitt. Hvorfor bruker du det?

Delvis enig, spesielt om alle dagene er like. Men det er et kjempe tilskudd på dager der forelesninger og annet spiser opp dagen så karbonadedeigen blir liggende i kjøla pga man ente opp med noe cafemat i farta. Så da er det greit å kunne bikke nedpå litt for å "komme i mål" med gram x kroppsvekt rettningslinja man har satt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig, spesielt om alle dagene er like. Men det er et kjempe tilskudd på dager der forelesninger og annet spiser opp dagen så karbonadedeigen blir liggende i kjøla pga man ente opp med noe cafemat i farta. Så da er det greit å kunne bikke nedpå litt for å "komme i mål" med gram x kroppsvekt rettningslinja man har satt seg :)

Og når man vet at man "bare" kan ta seg en shake, så slipper man å stresse så sykt hele tiden for å få det proteinrikt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å la være å stresse med det jeg, og det er nettopp derfor jeg syntes det hadde vært greit å ha noe - men jeg skjønner hva du mener! ;)

Og dersom jeg skal begynne å trene etterhvert, så kan det være greit å ha det da også. Siden jeg er såpass kresen som jeg er så kan jeg ikke bare ta det første og det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal frykte mest er at hans dumhet smitter over på deg og du tror på det.

Nå mener jeg de fleste jenter kaster bort penger på proteinpulver, men det er en annen sak.

Ja, dette er grunnen til at jeg helst styrer unna slike diskusjoner med folk som ikke har peiling. Men mange er svært villig til å dele sine "kunnskaper" uoppfordret, og mens noen kanskje finner det underholdende så synes jeg det er fryktelig slitsomt. Spesielt når jeg vet at det er feil, men ikke har kunnskaper nok selv til å forklare hvorfor det er feil. Men det kommer, det kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...