Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen idrettsutøvere som har blitt tatt med for høye verdier av diverse har sagt' HÆ?! Jeg tar jo bare proteinpulver, det må være det.' Bam, en myte er født.

I samme gate, en jente på studiet.Husk, dette er helsepersonell som har bestått 3 praksis-perioder og skal hjelpe deg å bli frisk om du er ute av stand til det selv.

Hun:' Du vet du blir steril når du slutter med proteinpulver.'

Jeg:'Hva er proteinpulver?'

Hun:'Vet ikke, noe proteingreier.'

Jeg:'Fra hvor?'

Hun:'Vet ikke.'

Jeg:' Så på bakgrunn av at noe du ikke vet hva er som du ikke vet hvordan lages kan gjøre meg steril, hva bør jeg gjøre?'

Hun:'Slutte'

Jeg:' Da blir jeg jo steril.'

Hun:'Åja.'

Jeg:' Proteinpulver er laget av melk.'

Hun:'NEHEI!'

Leser til eksamen, igjen jente på studiet:

Hun:Jenter har høyere forbrenning enn menn!

Jeg: Nei.

Hun:Jo, det har jeg lest!

Jeg: Ok, vedder en flaske vin.

Hun: OK!

Jeg: Hva er forbrenning?

Hun:...

Jeg: Økologisk Porto Rosso.

Oisann.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asle - Jeg må ærlig innrømme ay jeg faktisk blir redd av å høre historiene dine. Nå er kanskje ikke proteinpulver noe man lærer mye av på sykepleien, men forbrenning?!

Jeg har desverre noen slike "historier" på lur selv:

En gang da jeg var VELDIG syk, så syk at jeg hadde problemer med å tenke, stod det ikke mindre enn tre pleiere på utsiden av rommet mitt å diskuterte dosering av medisin. De hadde en pumpe som de skulle ha til føre inn en viss mengde over en tid, og pumpen viste bare hvor mange ml det gikk inn på en time. Jeg husker ikke konkret tallene, men la oss si at de skulle ha 100 ml på 20 min. En av de tre var i hvert fall sykepleier, de andre to er jeg usikker på. Men de klarte i hvert fall ikke å finne ut av hvor mye de skulle sette den dumme pumpa på, og da ble jeg litt frustrert og gikk (stablet) meg bort til dem og fortalte det, samtidig som jeg forklarte hvordan jeg kom frem til svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en gang en kamerat hva han synes med jenter som trener styrke:

Han: jenter med muskler stykt, de trenger bare løping

Jeg: så da mener du at jenter ikke har rett på redusert risiko på kreft og beinskjørhet, samt ikke ha rett til å bevare sin styrke til å f.eks kunne bære egne bæreposer når vi blir eldre!

Han: eeeh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en gang en kamerat hva han synes med jenter som trener styrke:

Han: jenter med muskler stykt, de trenger bare løping

Jeg: så da mener du at jenter ikke har rett på redusert risiko på kreft og beinskjørhet, samt ikke ha rett til å bevare sin styrke til å f.eks kunne bære egne bæreposer når vi blir eldre!

Han: eeeh....

Kompis av meg på trening: Syns ikke jenter bør trene styrke, hva tror du forsvinner først da??

Jeg: Eeh.. Fettet?

Kompis: Puppene dine! Nå er de ikke akkurat store fra før da.

Jeg: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At idrettsutøvere kun må holde på med den idretten de bedriver for å bli gode, og helst holde seg langt vekke fra alt som har med styrketrening å gjøre, virker som en gjennganger.

- En kiropraktor var innom der jeg jobber for å lære folk om trening, kosthold og helse. Det virket som han trodde på alt som finnes av seiglivede myter og snakket varmt om den fantastiske effekten av morgenkardio og viktigheten av mange små måltid for å holde forbrenningen igang. Jeg sa at han tok feil, men fikk streng beskjed om at han hadde tonnevis med forskning som backet opp alt han sa. Jeg ba ham om å vise meg disse, men har etter dette hørt fint lite fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...