Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra en tidligere kollega da jeg nevnte noe om at det kanskje ikke var fordi han alltid trente så jævlig hardt at han ble støl hver gang han trente bein, men fordi han ikke trente det ofte nok: Jammen jeg trenger ikke trene så mye bein jeg, for jeg har innmari mye beinmuskler. Jeg har nemlig trent kjempeaktivt fotball, og det er bare intervalltrening det, og det er den beste beintreninga man kan få! Fyren er en pingle, jeg har mer muskler!

Og en venninne av meg skal nå kutte styrketreninga fordi hun skal ned i vekt, og musklene gjør henne tung og treg. Hun trener uansett ikke tungt, bare bodypump og andre saltimer fordi hun bygger så utrolig lett muskler, så hun kan ikke trene tungt fordi hun da (igjen) blir tung og treg. (Jeg har lyst til å spørre henne hvorfor hun ikke har blitt et forskningsobjekt siden hun bygger så ekstremt mye fortere muskler enn alle andre. :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på treninga i romjula at det ikke var vits i å varme opp. Det bare gjorde at treninga tok så lang tid...

Definer "varme opp". 20 minutter på tredemølle er ikke oppvarming. 2 korte sett på 60-70% pleier å fungere bra for meg. Og de eneste gangene jeg har blitt skadet er når jeg har "varmet opp" (les: skikkelig dynamisk oppvarming i kampsport). Bank i bordet - jeg holder meg til et par lette sett, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vise til denne for eksempel:

The research literature suggests that for many variables there is now ample evidence that a definite relationship exists between exercise and improved mental health. This is particularly evident in the case of a reduction of anxiety and depression. For these topics, there is now considerable evidence derived from over hundreds of studies with thousands of subjects to support the claim that “exercise is related to a relief in symptoms of depression and anxiety.” Obviously, more research is needed to determine if this overall relationship is “causal,” and there is also a need to examine further some of the variables that are believed to moderate the overall relationship.

For many of the other variables related to mental health, the initial meta-analyses have shown evidence that is promising. Compared to the area of depression and anxiety, however, there is either a need for more research on these topics or more quantitative reviews of the expansive research that already exists. For example, the relatively new research into the influence of exercise on positive mood states is in need of more research studies, whereas the area of exercise and self-esteem needs quantitative reviews of the expansive research literature that already exists. At the present time, it appears that aerobic exercise enhances physical self-concept and self-esteem, but more research needs to be done to confirm these initial findings. Exercise is related not only to a relief in symptoms of depression and anxiety but it also seems to be beneficial in enhancing self-esteem, producing more restful sleep, and helping people recover more quickly from psychosocial stressors. None of these relationships is the result of a single study. They are based on most, if not all, of the available research in the English language at the time the meta-analytic review was published. The overall positive patterns of the meta-analytic findings for these variables lends greater confidence that exercise has an important role to play in promoting sound mental health.

http://www.fitness.gov/mentalhealth.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej, dette er ikke akkurat det dummeste jeg har hørt men sett:

På treningsstudioet mitt er de veldig fan av godteri og sjokolade, så når de arrangerte maraton var premien 3 kg sjokolade og div annet snop.

Hver dag i resepsjonen er det en skål med sjokolade til de som kommer forbi...

Er ikke det litt smårart å plassere slike ting en plass de skal oppmuntre til sunnere liv, og bedre fom?? hehe

Kanskje det er for å teste viljestyrken til folk? :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en liten svensk tjej bort på gymmet, som lurte på dette... hvordan utføre sittende roing.. jeg forklarte og viste, så ser hun på meg og sier "jaaa, for jag vil ju inte bli biffig, typ.." Så sitter hun litt og klør seg i hodet, før hun går fra apparatet og spør en skinny jente.. som om det ville minske sjansene for at hun ble biff... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en liten svensk tjej bort på gymmet, som lurte på dette... hvordan utføre sittende roing.. jeg forklarte og viste, så ser hun på meg og sier "jaaa, for jag vil ju inte bli biffig, typ.." Så sitter hun litt og klør seg i hodet, før hun går fra apparatet og spør en skinny jente.. som om det ville minske sjansene for at hun ble biff... :D

Hun synes vel du var litt for buff og at du prøvde å sniktrene på henne store muskler :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synes vel du var litt for buff og at du prøvde å sniktrene på henne store muskler :p

Det er så håpløst altså, vi som VIL ha mer muskler må jo svette blod, og enda går det litt saktere enn man ønsker :p Så kommer tidenes mest pinglete jente og tror at 10 kg på 3 sett med roing vil gjøre henne til en boler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette blir helt riktig tråd, men la gå. Familien min er veldig i mot at jeg bruker proteinpulver og min mor har sagt til meg at jeg er syk og burde bli innlagt (dette var etter at jeg fortalde om periodisk faste). Hun sier at jeg ikke kan gå ned mer i vekt, men det er jo ikke det jeg prøver på heller. Hvordan kan det ha seg at jeg spiser nok, blir sterkere, raskere og nå er jeg på veg til å gå på en smell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, øynene mine blør seriøst av denne tråden! Hadde flere facepalm øyeblikk på jobb idag, var virkelig dagen for det idag.

Kollega 1: (Ser bildene på motivasjonsveggen min) Du vet at du som jente aldri vil ha mulighet til å se sånn ut for det er kun gutter som kan bygge muskler! De jentene der er operert!

Kollega 2: Skjønner ikke at du orker å dytte i deg det der, kan jo ikke være sunt! (spiste svinekjøtt og wok grønnsaker...)

Kollega 3: Proteinshake er bare bortkastede penger for jenter tar ikke opp proteiner i kroppen uansett.

Kollega 4: Du blir feit av styrketrening for musklene trekker til seg fett for å bli større...

Vurderer snart å sette meg i en krok alene på jobben for å få fred for slike folk :p

Musklene trekker til seg fett for å bli større?? Jeg DAUER :D den var bedre enn den gamle "muskler blir jo til fett når du slutter å trene" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette blir helt riktig tråd, men la gå. Familien min er veldig i mot at jeg bruker proteinpulver og min mor har sagt til meg at jeg er syk og burde bli innlagt (dette var etter at jeg fortalde om periodisk faste). Hun sier at jeg ikke kan gå ned mer i vekt, men det er jo ikke det jeg prøver på heller. Hvordan kan det ha seg at jeg spiser nok, blir sterkere, raskere og nå er jeg på veg til å gå på en smell?

Gjør deg klar for mange slike uttalelser fra alle som ikke har samme interesse :p "det viktigste er hvordan du er på innsiden og hv ilke kvaliteter du har som menneske" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg klar for mange slike uttalelser fra alle som ikke har samme interesse :p "det viktigste er hvordan du er på innsiden og hv ilke kvaliteter du har som menneske" :D

Har allerede fått noen tilbakemeldinger på slikt ja. I tillegg kjenner jeg ingen andre som har de samme interessene. Prøver hardt å forsvare meg hver gang, men det tar på følelsesmessig når du ikke får den fulle og hele støtten fra familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...