Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På bussen idag:

Gutt1: ja, han *sier et navn* har jo begynt på proteinpulver, får håpe han trener nå da

Gutt 2: ja, for hvis ikke han trener så blir det jo til fett..

Gutt 1: ja, det er sant

Gutt 3: med 60 kalorier eller noe sånt

Gutt 1: Ja, man MÅ trene om man går på sånt!

Alle: MHM!

:hilarious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet med en kollega på jobben om kosthold, proteiner og diverse. Kollegaen min studerer folkehelse, og det innebærer at de har ernæring som ett fag. Hun fortalte meg at de lærte på dette kurset at proteinshake ikke hadde noe for seg, fordi kroppen ikke klarte å ta opp proteinene i den.

Videre lærte de at kroppen bare kunne ta opp så og så mye proteiner på en gang, dermed var det ikke noe vits i å spise så mye av dette. Det som ble "til overs" forsvant jo bare.

Seriøøøøøøst?? o_O Kollegaen min har heldigvis vett nok oppi toppen til å tenke selv, så hun forsto jo at dette ikke var riktig. Men jeg trodde ikke de lærte bort slikt enda?? :eek:

Edit: De lærer også at mange og små måltider er viktige for å holde forbrenningen i gang, og at frokost er viktig for å "starte opp forbrenningen".. :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet med en kollega på jobben om kosthold, proteiner og diverse. Kollegaen min studerer folkehelse, og det innebærer at de har ernæring som ett fag. Hun fortalte meg at de lærte på dette kurset at proteinshake ikke hadde noe for seg, fordi kroppen ikke klarte å ta opp proteinene i den.

Videre lærte de at kroppen bare kunne ta opp så og så mye proteiner på en gang, dermed var det ikke noe vits i å spise så mye av dette. Det som ble "til overs" forsvant jo bare.

Seriøøøøøøst?? o_O Kollegaen min har heldigvis vett nok oppi toppen til å tenke selv, så hun forsto jo at dette ikke var riktig. Men jeg trodde ikke de lærte bort slikt enda?? :eek:

Lol, sa hun noe på dette i timen da? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, sa hun noe på dette i timen da? :p

Tror jeg ikke. Men jeg sa til henne at, pokkeren heller, hvis du vil så kan jeg finne en hel masse som motbeviser det foreleseren din sier, dette er jo mennesker som underviser i ernæring, og så kan de ikke elementære ting om emnet en gang. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegard Lysne Lærer dere slike ting på ernæringsstudiet også?

Ingen som har nevnt dette i løpet av de første 4 årene hvertfall (dvs, har hatt veldig mange ulike forelesere, og noen har vel nevnt at frokost er viktig osv, men det motsatte har også blitt nevnt for å si det sånn).

Har vært snakk om måltidsrytme, lite og ofte osv, men da i kontekst av behandling av undervekt, spiseproblemer osv, og da blir det en helt annen sak. Å "holde forbrenningen i gang" er som kjent en myte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ernæringsfysiolog, men jeg har hatt min del av ernæring på skolebenken. Jeg tror de fleste rett og slett mange ikke klarer å sette det foreleserne sier i riktig kontekst. Jeg vet ikke hva som er sagt i dette tilfelle, men jeg har en mistanke om at mange misforstår informasjonen de får:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har jobb innen helse velger å bruke broscience for å vike unna spørsmålet.

etter min oppfatning. :)

Og som Vegard sier, personer som underviser. Noen lærere på ungdomskolen brukte veldig mye broscience når det kom til trening. Når jeg prøvde å forklare de at det var feil, så ble jeg alltid avbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det vanskeligste vi mennesker kan gjøre er å endre mening. Når noe først er i hodet ditt som fakta, så tar du det som ett personlig nederlag å måtte innse at det er feil. Hvis du i har snakket høyt om det du tror er fakta, så har du prestisje i å vedlikeholde det som sannhet i tillegg, så tapet ved å ombestemme deg blir enda større... Det er derfor vi enda har folk som tror at vi ikke tar opp mer enn 30 gram protein hver tredje time, at kardio før frokost er ett must, og at det finnes en gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg trener bare yoga jeg, alle superstjernene trener jo bare det og de ser fantastisk ut!" Må legges til at målet selvfølgelig var lange, slanke muskler og å stramme opp..

Well. Skal sies at man kan bli i jævla bra form av å "bare" trene yoga. De som tviler kan bli med på ashtanga challenge, seks ggr i uka i en mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste treningsforum jeg har vært på siden jeg var 14år gammel, for 14år siden har vært først og fremst dominert av en ting.

Hvite gutter i middelklassen som irriterer seg fryktelig over hva andre sier, gjør og mener om trening.

Noen av dem blir så irriterte at de sier ifra om de ser noen trene feil, andre starter tråder på nett og endel bruker det mest passiv aggressive uttrykket som finnes "lol" om hva andre har sagt og mener om trening.

Det jeg lurer på blir - Hvilken rolle spiller det hva andre synes om trening og kosthold? Om du tror de gjør feil, er ikke det bare en bra ting? Blir det noe gøy å ha en Ferrari om alle har en Ferrari?.

Ifølge det meste som finnes av studier og fakta kan Arnold schwarzenegger sine teorier om trening kastes i do, men jesus kristus de virker på meg...kjører jeg preacher curls og barbell curls og hammer curls og backward curls, paddle curls osv slik som han abefaler i mange mange mange sett, så vokser jeg som en gris og ser forskjell på veldig veldig kort tid.

Følger jeg ren fakta og studier som forteller meg noe ala 2-3 øvelser på hver muskel med 6-10-12reps og 1,5-2gram protein pr kg osv osv osv så skjer det absolutt ingenting.

Alikevel opplever jeg hele tiden at trofaste gymhester forteller meg at det jeg gjør er feil og jeg har til og med sett en beskrive hvordan jeg trente feil på ett forum uten at han nevnte navn.

Men jeg vokser jo som bare helvete når jeg føler "my way".

Så igjen, hvorfor provosere seg så veldig over hvem som gjør hva og hvorfor på gymmet, jeg stenger alt ute rundt meg og forsvinner i en transe og gjør jobben. Fuck the rest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge det meste som finnes av studier og fakta kan Arnold schwarzenegger sine teorier om trening kastes i do, men jesus kristus de virker på meg...kjører jeg preacher curls og barbell curls og hammer curls og backward curls, paddle curls osv slik som han abefaler i mange mange mange sett, så vokser jeg som en gris og ser forskjell på veldig veldig kort tid.

Følger jeg ren fakta og studier som forteller meg noe ala 2-3 øvelser på hver muskel med 6-10-12reps og 1,5-2gram protein pr kg osv osv osv så skjer det absolutt ingenting.

Arnie sine teorier passer nok helt fint for litt mer viderekomne byggere som trøkker superhavregryn så det suser etter. De passer derimot ikke så bra for de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det vanskeligste vi mennesker kan gjøre er å endre mening. Når noe først er i hodet ditt som fakta, så tar du det som ett personlig nederlag å måtte innse at det er feil. Hvis du i har snakket høyt om det du tror er fakta, så har du prestisje i å vedlikeholde det som sannhet i tillegg, så tapet ved å ombestemme deg blir enda større... Det er derfor vi enda har folk som tror at vi ikke tar opp mer enn 30 gram protein hver tredje time, at kardio før frokost er ett must, og at det finnes en gud.

Synd å slutte et godt innlegg med en så altfor sterk konklusjon. Ikke at jeg påstår det motsatte, men strengt talt er slike eksistenspåstander utenfor vitenskap, logikk og hvilke andre verktøy en liker å benytte seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamadeus - Poenget mitt blir jo at det for meg er det aller dummeste jeg hører når noen kritiserer andres trening.

@Kirill - Der er jeg uenig, han jeg trener med nå er helt ny og helt ren, trent med vekter i noen månder - med Arnoldsprogram vokser han som det verste jeg har sett noen gang, men ifølge fakta og forskning så skal han ikke gjøre det og det er bare pisspreik det han gjør og han ska holde seg til det som er fastslått, alikevel vokser han som bare grisen og jeg vil ikke si at han har spesielt gode gener samt han jobber 12-13timer 6dager i uken som maler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på blir - Hvilken rolle spiller det hva andre synes om trening og kosthold? Om du tror de gjør feil, er ikke det bare en bra ting? Blir det noe gøy å ha en Ferrari om alle har en Ferrari?.

Jeg kan ikke se noen grunn til at det er en bra ting. Har man trent vekter i årevis så har man et forsprang på mange år i forhold til andre som trener. En utrent person kommer ikke til å plutselig bli større enn deg slik at alt ditt arbeid er bortkastet. De fleste orker heller ikke å holde ut med trening og et godt kosthold over lengre tid. Og dersom det mot formodning skulle være en som holder ut og er flink til å trene så har du antagelig fått en ny venn og potensiell treningspartner som du kan dele erfaringer med.

Ikke alle er ute etter å bli stor ved å trene, og ikke alle klarer å bli veldig store ved å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...