Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...at jeg fikk feil på kursprøven i hjerte- og karsystemet, fordi kurslederen fortsatt mener at man må spise lite og ofte.

[ATTACH=full]69282[/ATTACH]

Klassisk problem. Man må bare svare det de VIL høre. Jeg må eksempelvis svare at mettet fett og kolesterol bør bannlyses fra det svarte hullet de kom fra når vi har eksamen i ernæring.. tror det er sånt som gir automatisk A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at jeg fikk feil på kursprøven i hjerte- og karsystemet, fordi kurslederen fortsatt mener at man må spise lite og ofte.

Kommer an på om man snakker om friske eller syke, barn eller voksne, undervektige eller overvektige, insulinresistente osv. Men sånn som spørsmålet var lagt opp ble det litt teit ja.

Klassisk problem. Man må bare svare det de VIL høre. Jeg må eksempelvis svare at mettet fett og kolesterol bør bannlyses fra det svarte hullet de kom fra når vi har eksamen i ernæring.. tror det er sånt som gir automatisk A.

Det er den enkle løsningen. Eventuelt kan man argumentere for hvorfor man skriver noe annet. Så lengre det er faglig begrunnet skal det ikke trekke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Sant det, men Grete Roede anbefaler faktisk at man gjør styrketrening. Slik som jeg har forstått meg på det anbefaler hun noe liknende RYP sitt fettforbrenningsprogram.

Takk- der har vi den, jeg forklarte kanskje litt dårlig, men det hun mente var jo at hvem som helst ville få mageruter med den dietten, og da mente jeg at det er litt mer som skal til.

Jeg har rett og slett til gode å se noen som får sixpack eller muskler andre plasser, Av å ligge på sofaen og deige seg. Uansett kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5p3mt3.jpg

Folk...........

1264091579_kirk_rofl.gif

"Nyt livet litt a, spis en burger og slækk foran TV-en! Det er jo det som er livet!"

Haha, elsker når folk er så forbanna sjalu! Samtlige av de som har kommentert har feilet, og må prakke ned på de som har fått til noe? Jelly much... "De på bildet er så jævlig roids og "no-life" på de ass..!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så møtte jeg en gammel bekjent på Shell da jeg skulle fylle bensin her om dagen. Det skal sies at han er 190cm-ish, 120 kg feit kar. Han hadde så dårlig kosthold at han fikk 2 blodpropper i én lunge i en alder av 21 år. Just sayin'.

Meg: Halla! Hvordan går det med den nye livsstilen?

Han: Joda, det går jævlig bra! Trener hver dag nå!

*Plutselig ser jeg at han kjøper seg mat*

Meg: Huh?? Pølse og Cola???

Han: Ja... Er så jævlig fyllesjuk skjønner du, så måtte bare ha ei pølse, for jeg orker ikke lage mat.

Edit: Spotteren til "blodpropp-mannen" sa til meg at han ofte måtte trene alene, fordi han sjelden var på trening.. Så det at han trener hver dag tar jeg med en klype salt, etter alle de idiotiske historiene jeg kunne kommet med, om jeg hadde hatt en times tid til å skrive ned ;)

=(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så møtte jeg en gammel bekjent på Shell da jeg skulle fylle bensin her om dagen. Det skal sies at han er 190cm-ish, 120 kg feit kar. Han hadde så dårlig kosthold at han fikk 2 blodpropper i én lunge i en alder av 21 år. Just sayin'.

Meg: Halla! Hvordan går det med den nye livsstilen?

Han: Joda, det går jævlig bra! Trener hver dag nå!

*Plutselig ser jeg at han kjøper seg mat*

Meg: Huh?? Pølse og Cola???

Han: Ja... Er så jævlig fyllesjuk skjønner du, så måtte bare ha ei pølse, for jeg orker ikke lage mat.

=(((

MEN hvis han gjør som han sier, å trener hver dag, så er det iallefall et skritt i riktig retning.

Men det er litt som å høre på pappa. Han er flink å går ned i vekt, et par ganger i løpet av året. Varierer hvordan han gjør dette. Sist var det Allevo-shaker for alle penger! Jeg prøver å si at det er ikke noe poeng med det, for han holder ut ei uke eller to og er da på randen av å sulte. Han "spiste" kun disse shakene og inntok 600-700 kcal pr dag. Gikk ned 1 kg pr dag.

Etter ei uke og to er han drittlei og vil ha mat.

Det verste er at hvis han bare bytter ut chips med frukt og begrenser inntak av hvit ris og pasta så går han ned uten problem o_O

Og så skal han starte å trene..når han har gått ned nok i vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MEN hvis han gjør som han sier, å trener hver dag, så er det iallefall et skritt i riktig retning.

Men det er litt som å høre på pappa. Han er flink å går ned i vekt, et par ganger i løpet av året. Varierer hvordan han gjør dette. Sist var det Allevo-shaker for alle penger! Jeg prøver å si at det er ikke noe poeng med det, for han holder ut ei uke eller to og er da på randen av å sulte. Han "spiste" kun disse shakene og inntok 600-700 kcal pr dag. Gikk ned 1 kg pr dag.

Etter ei uke og to er han drittlei og vil ha mat.

Det verste er at hvis han bare bytter ut chips med frukt og begrenser inntak av hvit ris og pasta så går han ned uten problem o_O

Og så skal han starte å trene..når han har gått ned nok i vekt ;)

Ja, HVIS han hadde trent ordentlig. Og det glemte jeg å ta med.. Jeg snakket med spotteren til vedkommende (det var riktignok før jeg møtte han på Shell), og da trente han veldig lite.. Spotteren måtte ofte trene alene, men kan jo hende han har skjerpet seg :) La oss i alle fall håpe det, blodpropp som 21-åring er skummelt. Han jobbet på Esso der han spiste burger HVER dag, visstnok :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, HVIS han hadde trent ordentlig. Og det glemte jeg å ta med.. Jeg snakket med spotteren til vedkommende (det var riktignok før jeg møtte han på Shell), og da trente han veldig lite.. Spotteren måtte ofte trene alene, men kan jo hende han har skjerpet seg :) La oss i alle fall håpe det, blodpropp som 21-åring er skummelt. Han jobbet på Esso der han spiste burger HVER dag, visstnok :p

Sjokkerende! Hvor fryktelig, hver dag, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt gullkorn fra underholdende flat-mate: "tea doesn't make you fat, does it?". Så spurte jeg hvor mye sukker hun har i, og hun svarte med at det ikke var sukkeret hun lurte på (for hun har jo bare to teskjeer i hver kopp, "that's almost nothing"...), men selve teen. Jeg foreslo å fortsette med teen og teste med mindre sukker/søtning i stedet. Ikke at to teskjeer sukker nå og da er noen kjempekrise, men hun spurte jo om hun la på seg av det, og trodde tydeligvis teposen var verre enn sukkeret. :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, endelig har jeg noe å bidra med til denne tråden jeg også! Dette er jo yndlingstråden, men de få gangene jeg har overført noe tråden verdig føler jeg de er blitt nevnt før (typiske dumme utsagnene litt for mange later til å tro på når det kommer til kosthold og trening). Men - var i bursdag i helgen med rundt 6-7 ukjente mennesker, jeg kjente bare bursdagsbarnet, og vi kom da inn på temaet hvorpå flere interessante statements ble gjort:

"Min største last er melk, drikker en liter om dagen og det blir jo en del kalorier og proteiner. Fikk derfor anbefalt å bytte det ut med juice istedet, da det gir like mye kalorier, men metter mye mer siden man slipper alt proteinet"

"Min PT sa jeg ikke burde gjøre knebøy fordi jeg ikke er myk nok. Jeg: det slet jeg med før også, derfor tøyer jeg mye, samt varmer opp mye før og under knebøy ved p sitte på huk osv. "Ja, men om jeg blir mykere blir jeg så mye svakere i musklaturen fordi du drar ut muskelen så mye og da blir det farlig å ta knebøy"

"Jeg trener bare yoga jeg, alle superstjernene trener jo bare det og de ser fantastisk ut!" Må legges til at målet selvfølgelig var lange, slanke muskler og å stramme opp..

Mer frekk enn dumskap: "jeg trener ikke benkpress og sånne ting fordi da gjøres puppene om til muskler og jeg blir flat.". Jeg: for det første kan du ikke omdanne en fettcelle til en muskelcelle, det er to forskjellige ting. For det andre trener jeg selv benkpress to-tre ganger i uken, synes du jeg har så stort og muskulløst bryst da liksom? "Nei, men du er jo bare helt flat fra før da..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen venninne ønsket innspill til kostholdsprogram. Hun ønsket ikke egentlig å gå så mye ned i vekt, men legge om til en sunn og balansert livsstil. Noe som er meget bra synes jeg! Men da jeg skrev opp ulike forslag, tre-fire til hvert måltid, begynte kranglingen:

Person1: men hvorfor er det kjøtt både til lunsj og middag?

Jeg: fordi det er godt, metter mye, har mange næringsstoffer og proteiner.

Prson1: men kjøtt er jo så usunt?!

Jeg: vel, det kan jo diskuteres. Du som er 25år gammel, normalvektig og trener har nok ikke vondt av litt rødt kjøtt.

Person1: rødt kjøtt gir kreft

Jeg: ok, men da bytter vi ut kjøtt med bare kylling, egg og fisk da :)

Person1: er du gal, har du lest fakta om kyllingindustrien eller? De behandler kyllingene helt horribelt! Jeg har lest at når en behandler dyrene dårlig blir de stresset og det ødelegger kjøttet slik at når du spiser det får du i deg giftliknende stoffer.

Jeg: så hold deg til egga da vel

Person1: det er jo enda verre! De driver kynisk utnyttelse av dyra og lar hønene verpe alt for mange flere egg enn de egentlig er laget for bare fordi vi skal ha egg på bordet. Alle eggene kunne blitt barn som vi bare tar livet av

Jeg: (en smule lei) ja vel, så spis fisk og hold kjeft da vel

Person1: men jeg liker ikke fisk...

Ble ikke så veldig mye mer arbeid med kostholdsplanen. Skal sies at samme dama spiser pizza (med rødt kjøtt), kyllinglegg på brødskiva( likner ved ikke en kylling det da..) og boller (bakt med egg i røra). Det eneste hun er konsekvent med er kanskje det at hun ikke spiser fisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...