Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Var en kunde innom butikken som lurte på om jeg kunne hjelpe han med en smørtype. Han lurte på om jeg hadde smakt den, om man kunne ha den på brødskiven etc., så leser han på pakken at den inneholder en type olje, og bryter plutselig ut: "Ja, nei, herregud, sånn derre Omega-3 vettu, det er farlige greier det! Har lest litt på nettet og funnet ny forskning som sier at vi ikke burde ha i oss noe sånt tull, så jeg har sluttet helt med det, jeg altså."

Jeg bare nikket og smilte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de tilfellene der overvekt skyldes spiseforstyrrelsen tvangsspising bør vedkommende selv innse problemet og oppsøke psykolog. Det er ingen som får "tilbud" om legebesøk hvis man har brukket benet, - man oppsøker lege selv. På samme måte er det heller ingen som gir deg tilbud om psykolog hvis du har et spiseproblem. Innse problemet, innse ansvaret, og be om hjelp!

Kommentarfeltet på facebookgruppen til fitnessbloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jobben har vi en del amerikanere, og noen av de stelte i stand for unga i går 31. oktober. I dag hadde en av dem tatt med noen godterester som er plassert på lunsjrommet.

Dette er av typen "Fruit Snacks - Little Monsters" og følgende uttalelse kom: Det er jo lagd av ekte fruktjuice.

Jeg klarte jo ikke la være å sjekke pakken. Og de fire første ingredisene var listen som følger : Corn syrup, apple juice from concentrate, sucrose, modified food starch.

Jommen sa jeg fruktsnacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne som er kokkelærling (har en idé om at man burde vite litt om ernæring i et slikt yrke)

Venninne: Nutrilett er jo er sunnt måltid.

Meg: Øm. Nei. Det er veldig mye sukker.

Venninne: jo, men ****** spiste det er periode, og hun gikk ned i vekt!

Meg: ...

Ei annen venninne som ikke har helt oversikt over næringsinnhold:

Meg: Har lyst til å prøve kallorifri dressing fra iHerb, men redd for at det skal smake høgg.

Venninne: Du kan jo bare lage egene dressinger med olivenolje etc.

Meg: ... Det er en del kallorier i olivenolje.

Venninne: Å? Er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mange morsomme innlegg, men synes det blir litt for dumt å mobbe folk som ikke har kunnskap om trening på samme nivå. Litt for hovent å være så holier than thou. En ting er å være retard å bastant påpasse at man SKAL hyperekstendere i markløft, men ikke alle har eksempelvis samme kunnskap om ernæring.. ja faktisk vet ikke alle at sukker er et karbohydrat eller at protein gir høyere metthetsfølelse.

Ikke alle vet hva en kalori er en gang. :-)

En ting er folk som skal være idioter og påstå at det umulig kan gå ned i vekt, men om dere ikke klarer å forklare hvorfor de ikke klarer å gå ned i vekt - kan dere egentlig så mye selv?

“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”. Albert Einstein

Uansett.. episk tråd!!! Bare litt for mye mobbing av folk som ikke nødvendigvis har samme interesser eller behov for en dypere kunnskapsbase om trening og ernæring. Det blir som at en som har hovedfag i historisk litteratur går rundt å disser folk fordi at de ikke vet hvem som skrev fagprosaen på 1970-tallet.

3929901468_b01941352a.jpg

Ja, ja.. jeg vet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det er så dumt å si at folk med spiseforstyrrelser bare må innse problemet selv og søke hjelp på lik linje med at de som brekker beinet selv oppsøker lege?

Kanskje jeg tar feil nå men det er vel ikke alle med spiseforstyrrelser som selv ser at de har en spiseforstyrrelse?

Da er det jo ikke bare opp til personen som har problemet, men de pårørende rundt om å søke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg tar feil nå men det er vel ikke alle med spiseforstyrrelser som selv ser at de har en spiseforstyrrelse?

Da er det jo ikke bare opp til personen som har problemet, men de pårørende rundt om å søke hjelp.

Nettopp, derfor passet det sitatet så fint inn i denne tråden :) Selv om det at man sammenligner spiseforstyrrelser med somatiske skader som beinbrudd var mer enn nok til å kvalifisere i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det er så dumt å si at folk med spiseforstyrrelser bare må innse problemet selv og søke hjelp på lik linje med at de som brekker beinet selv oppsøker lege?

Men det er jo fakta.. Det finnes ikke noe spiseforstyrrelsepoliti som arresterer deg og tar deg til lege hvis du er for tynn.. Gjør du ikke noe selv, så vil ingen andre gjøre det for deg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo fakta.. Det finnes ikke noe spiseforstyrrelsepoliti som arresterer deg og tar deg til lege hvis du er for tynn.. Gjør du ikke noe selv, så vil ingen andre gjøre det for deg heller..

Ja, nettopp. Såklart vil familie og venner si ifra til slutt, men det vil de også om beinet henger skakk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo fakta.. Det finnes ikke noe spiseforstyrrelsepoliti som arresterer deg og tar deg til lege hvis du er for tynn.. Gjør du ikke noe selv, så vil ingen andre gjøre det for deg heller..

Så spiseforstyrrelser er noe man styrer selv og strengt tatt bare et spørsmål om viljestyrke, interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spiseforstyrrelser er noe man styrer selv og strengt tatt bare et spørsmål om viljestyrke, interessant...

Nå drar du ting litt langt, man må kunne ansvarligegjøre mennesker for egne handlinger.... Og nei det er ikke svart/hvitt. Såklart burde samfunnet i enkle tilfeller ta grep. Jeg vet ikke hvor grensen skal gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar du ting litt langt, man må kunne ansvarligegjøre mennesker for egne handlinger....

Bare for å gjøre det klart, det å bli spiseforstyrret er ikke å regne som egne handlinger. Det er ikke sånn at man velger å få en spiseforstyrrelse...

Å sammenligne somatiske skader med psykiske lidelser passe hvertfall godt inn i denne tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "hva er det dummeste du har lest på fitnessbloggen" tråd kunne vært artig:)

Men på en annen side ville det ikke vært noe gøy, siden alle som er her inne har rett i det meste. For som alle vet blir man sterk, atletisk, sunn, frisk og ikke minst et treningsorakel av å lese en "artiklen" eller to om psmf eller phat....

For de som ikke tar den, så består innlegget av litt overdrivelse, en god porsjon ironi og noe sannhet. Ingen kritikk av FB som gjør og skriver mye bra, men er litt skremt over hvor høyt hevet mange føler seg over resten av menneskeheten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...