Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

En venninne av meg fortalte at hun spiser 500 kcal pr dag, for det er det samme om man spiser lite, eller trener bort kaloriene:confused:

Med tanke på vektnedgang vil det være akkurat det samme, Bortsett fra helsefordelene ved fysisk aktivitet.

Men 500kcal er da alt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på vektnedgang vil det være akkurat det samme, Bortsett fra helsefordelene ved fysisk aktivitet.

Men 500kcal er da alt for lite.

Fortalte henne at hun ikke ville få like fin kropp, dårlig kondis og helse som en overvektig. Hun skulle begynne å trene når hun ble tynn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De her får jeg høre OFTE:

Du trenger vel ikke spise så sunt, du kan jo spise hva du vil du som trener så mye... Jeg bare ØH, hvis jeg spiser det samme som deg orker jeg ikke å trene.

Eller: Hvordan klarer du å spise sååå mye mat?? Jo ikke no problem, din tallerken består stort sett av pasta/brød /Dritt. Min består som regel av Kjøtt/fisk og grønt..

Rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les følgende artikkel. Studiereferanser i bunn:

Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode

Godt kjent med biorytme dietten, spiser hovedsakelig karbohydratene mine til kvelds ( Besides the point nevner det kun slik at det jeg skriver ikke blir tolket som hating på biortyemdietten ).

Det er nevnt 6 kilder, men jeg kommer kun til å kommentere på de studiene som omhandler plassering av makroer i forhold til tidspunkt på dagen. Det kan klart sies mye mer om disse studiene, men siden vi snakker om fett partisjonering så holder jeg meg til det.

ref 1:

Keim et al. Weight Loss is Greater with Consumption of large morning meals and fat-free mass is preserved with large evening meals in women on a controlled weight reduction regime., J Nutr. 1997 January; 127 (1) :75-82.

I denne studien har man kun sett på fordeling av kalorier. Den ene gruppen spise 70 % av kaloriene på dagen, den andre gruppen spiste 70 % av kaloriene utover kvelden. Studiene omhandler altså kalori fordeling, ikke makro fordeling med fett tidlig kontra fett sent på dagen.

ref 2:

Sophereth et al. Greater weight loss and hormonal changes after 6 month diet with carbohydrates eaten mostly the dinner., Obesity (Silver Spring) 2011 Apr 7 [Epub ahead of print]

Igjen her er det kun snakk om å spise hovedparten av karbohydratene til kvelds. Det omhandler altså ikke fettpartisjonering

ref 6

Bray et al., Time-of-Day-Dependent Dietary Fat Consumption Influences Multiple Cardiometabolic Syndrome Parameters in Mice., Int J Obes (Lond). 2010 November; 34(11): 1589–1598.Published online 2010 March 30.

Dette er en studie på mus. Selv om det kan argumenteres for at studien er relevant for mennesker, så må det studier til på mennesker før en kan si noe konkret. ( Vegard Lysne kan nok si mye mer om mus i forskning, og hvor godt mus kan brukes som indikator til mennesker. )

Beklager kraftig avsporing her. Mod må bare flytte innlegg over i en egen tråd om han/hun føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg røyket under begge graviditetene sine. Legen sa til henne at det var bedre at hun tok seg en røyk, enn at hun ble superstresset fordi hun ikke kunne ta seg en røyk:mellow:

[off-topic]

sorry, måtte bare kommentere :p

Vet ikke om noen andre har nevnt det, men det er faktisk slik at i enkelte situasjoner kan mentalt stress over å ikke ta den ene sigaretten, faktisk være en større belastning for kroppen enn å røyke. Selv om man er gravid. Misforstå meg rett, røyking og graviditet er NO GO. Men det handler om å velge mellom to onder. Det beste er jo selvfølgelig å ikke røyke, no doubt :) (nettopp slutta selv. Ikke det at jeg kan bli gravid, men fortsatt happy as fuck :) )

(basert på kilder fra foreleser med førsteamanuensiskompetanse innen anatomi, biokjemi, fysiologi, mikrobiologi, samt aktuell psykologi- anatomi- og sykdomslærelitteratur relatert til sykepleie.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[off-topic]

sorry, måtte bare kommentere :p

Vet ikke om noen andre har nevnt det, men det er faktisk slik at i enkelte situasjoner kan mentalt stress over å ikke ta den ene sigaretten, faktisk være en større belastning for kroppen enn å røyke. Selv om man er gravid. Misforstå meg rett, røyking og graviditet er NO GO. Men det handler om å velge mellom to onder. Det beste er jo selvfølgelig å ikke røyke, no doubt :) (nettopp slutta selv. Ikke det at jeg kan bli gravid, men fortsatt happy as fuck :) )

(basert på kilder fra foreleser med førsteamanuensiskompetanse innen anatomi, biokjemi, fysiologi, mikrobiologi, samt aktuell psykologi- anatomi- og sykdomslærelitteratur relatert til sykepleie.)

Det med at det er bedre å røyke enn å stresse vet jeg ikke om jeg tror på at leger sier. MANGE av mine gravide venninner har sagt at de har fått beskjed om det av leger og jordmor-selv stressa jeg vanvittig når jeg ble gravid og måtte slutte å røyke. jeg gikk til den samme legen og jordmora som venninner i samme område og forsøkte iherdig å fiske en slik "grønt lys for røyk" kommentar ut av dem, men fikk alltid til svar at det bare var å holde ut fordi stresset mitt aldri i verden ville påvirke barnet såpass negativt som røyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...