Gå til innhold

47 år, nybegynner.


Wooly

Anbefalte innlegg

Forresten, fyren på bildet her, Dr.Life, har brukt og bruker relativt høye doser testosteron og veksthormon. Dette er på ingen måte vanlige resultater for styrketrening for de litt oppi åra. Det var snakk om TRT tidligere i tråden. Dr.Life er pådriver for TRT, og da høyere doser enn vanlig.

ok, det var jeg ikke klar over, men når du sier det så gir bildene litt mer mening ;)

mente IKKE å reklamere for TRT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, nettopp ;) Det er egentlig ganske opplagt når man tenker seg om og vet pittelitt om trening og testosteron. Jeg var i alle fall skeptisk første gangen jeg så bildene. For all del, veldig bra resultater, men det er greit å vite hva som ligger bak annet enn trening og kosthold. Dr.Life er i alle fall åpen om det, i motsetning til coverbildene på ymse treningsblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det var jeg ikke klar over, men når du sier det så gir bildene litt mer mening ;)

mente IKKE å reklamere for TRT!!

Når jeg tenker på gamlinger som snubler rundt på glattisen og brekker lårhalsen annenhver lørdag, så tenker jeg at TRT absolutt burde være noe å reklamere for, men da selvsagt kun overfor den aldersgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på gamlinger som snubler rundt på glattisen og brekker lårhalsen annenhver lørdag, så tenker jeg at TRT absolutt burde være noe å reklamere for, men da selvsagt kun overfor den aldersgruppen.

dersom du vil gi dem en tidlig avgang med hurtigvoksende prostatakreft, så værsågod:)

...og om du vil sørge for at evnt andre kreftformer skal vokse skikkelig raskt, så be dem ta litt veksthormon også, da sikrer de seg et kort og effektivt sykdomsforløp....

Nei, hormoner er ikke noe jeg vil gi de eldre jeg er glad i...der skal heller naturen få gå sin gang <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du vil gi dem en tidlig avgang med hurtigvoksende prostatakreft, så værsågod:)

...og om du vil sørge for at evnt andre kreftformer skal vokse skikkelig raskt, så be dem ta litt veksthormon også, da sikrer de seg et kort og effektivt sykdomsforløp....

Nei, hormoner er ikke noe jeg vil gi de eldre jeg er glad i...der skal heller naturen få gå sin gang <3

Tja...

Jeg har alt for liten kunnskap om tema til å uttale meg bastant, så det er meget mulig du har rett.

Imidlertid stiller jeg meg spørsmål om ikke det kan være gunstig med et individuelt tilrettelagt og legeadministrert opplegg med tilpassede doser for eldre mennesker. Ikke for alle, men ganske sikkert for langt flere enn dem som får slik behandling pr. idag.

Tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du vil gi dem en tidlig avgang med hurtigvoksende prostatakreft, så værsågod:)

...og om du vil sørge for at evnt andre kreftformer skal vokse skikkelig raskt, så be dem ta litt veksthormon også, da sikrer de seg et kort og effektivt sykdomsforløp....

Nei, hormoner er ikke noe jeg vil gi de eldre jeg er glad i...der skal heller naturen få gå sin gang <3

Linken mellom TRT og prostatakreft er tvilsom, og det viser seg at det motsatte kan være tilfellet - altså at menn som får TRT har mindre forekomst av prostatakreft enn de som har lavt testosteronnivå.

Som nevnt tidligere i tråden så har gjennomsnittsnivå av testosteron til menn sunket ganske betraktelig i løpet av de siste tiårene - 20% i løpet av de siste 20 årene. Det er en markant endring.

Prostate Cancer Risk Not Elevated with Testosterone Replacement

Destroying the Myth About Testosterone Replacement and Prostate Cancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Hei igjen alle :)

Har siden sist jeg skrev her blitt 48 år (y) og fortsatt med Greyskull LP. Har ikke økt voldsomt på vektene jeg bruker, men det skyldes kanskje litt på kostholdet. Skulle sikkert spist litt mer for å få lagt på enda fler kg på stanga :). Jeg har lagt på meg noen kg og veier nå ca75 kg fordelt på mine hele 173 cm. Jeg har ikke testet ut 1 RM, men det jeg bruker nå er :

Mark : 1x5 , 1x5+ med 120 kg.

Knebøy : 2x5 , 1x5+ med 94 kg.

Benk : 2x5 ,1x5+ med 82,5 kg

Chins med nøytralt grep 2x7, 2x5 med KV.

I tillegg tar jeg sittende roing og facepull på hver trening.

Jeg har så langt likt programmet veldig godt, men kunne tenkt meg og testet noe annet i en periode. Tenkte da på ett helkropps program som kunne kjøres som : en tung, en medium og en lett økt i uka. Vil fremdeles ha med Knebøy, mark og benk ( men ikke mark og knebøy samme dagen). Liker de øvelsene :)

Noen gode forslag til program som kan prøves ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt likt programmet veldig godt, men kunne tenkt meg og testet noe annet i en periode. Tenkte da på ett helkropps program som kunne kjøres som : en tung, en medium og en lett økt i uka. Vil fremdeles ha med Knebøy, mark og benk ( men ikke mark og knebøy samme dagen). Liker de øvelsene :)

Noen gode forslag til program som kan prøves ut ?

Hva med HLM (Heavy-Light-Medium) programmet?

http://www.bakerstrengthcoaching.com/simplifying-the-heavy-light-medium-system-part-1-introduction-squats/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra artikler de HLM-greiene til Andy Baker (y) Her er en komprimert utgave med ferdig program-mal. Her er riktignok tung bøy og markløft på samme dag, derav Heavy Day ;)

Heavy-Light-Medium for Mass - An Old Method For New Gains.

Monday: Heavy Day

Squat, Bench Press, Deadlift

Wednesday: Light Day

Light Squats, Military Press, Pull Ups

Friday: Medium Day

Medium Squat, Incline Press, Barbell Rows

A full body split such as this keeps the focus on the big boys. Every workout the entire lower body, shoulder girdle, and upper back are trained with multi-joint exercises. Isolation exercises for biceps, triceps, abs, etc can be sprinkled in wherever, although it isn’t totally necessary to even do them. If you have never trained in a full body fashion like this, you will grow in response to this amount of stimulus. Especially in your legs

Sets & Reps

This type of programming responds better to low repetition training in the 4-6 rep range. The soreness created by higher rep, higher volume training tends to inhibit the effectiveness of this style of programming. Aim for 4 sets of 4-6 reps on each exercise. You may want to do higher reps for some back exercises (like pulldowns and rows) and may want to venture a little heavier on some of your heavy day exercises like Bench Presses and Deadlifts. Remember, this is more of a methodology of training than a cookie cutter program. Exact sets and reps, and exercise selection are highly individual and goal dependent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag, skal se på begge . Hvis man bruker HLM, hvor mye går man ned i % på lett og medium dag i forhold til tung dag ? Bruker man 4-6 rep på lett og medium dag også ? Får nok kanskje kjøre både knebøy og mark på samme dag da, Tronaldo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag, skal se på begge . Hvis man bruker HLM, hvor mye går man ned i % på lett og medium dag i forhold til tung dag ? Bruker man 4-6 rep på lett og medium dag også ? Får nok kanskje kjøre både knebøy og mark på samme dag da, Tronaldo

Klikk på linken så står det beskrevet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) har gjort det nå. Takk for god hjelp ( som vanlig), hyggelig av dere :)

No prob. Husk å spise nok mat ;) Ikke at du trenger å stappe trynet eller noe, men et forsiktig overskudd slik at du faktisk bygger muskler er kjekt når man først løfter disse vektene flere ganger hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nok vært flinkere til a passe på kosten,ja :) . Men spiser stort sett bra mat, så klart i helgene blir det både vin og litt øl hvis det passer seg sånn, kombinert med god mat. Det må man ha :) . En vanlig hverdag kan se slik ut : ingen frokost, 3 skiver grovt brød og en boks makrell i tomat sånn ca kl 10/11. Middag ca 16.30 : 350-400 gram laks/ karbonadedeig/kylling/kyllingkjøttdeig, med 4/5 poteter eller en pose med hurtig ris + grønnsaker. Kvelds : 2/3 skiver brød med 2 egg eller ,magert pålegg. Og så må man jo ha peanøtter :) en 4/5 STORE never . Skulle nok sett på hva det ble av kcal,karbs,fett og proteiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...