Gå til innhold

Karine (24) tilbudt to krøllete 50-lapper etter Tinder-sex


Ojive

Anbefalte innlegg

http://www.730.no/filmitem.aspx?newsId=14461

Etter å ha installert app'en og registrert seg, blir Karine fort kontaktet av flere av mennene hun klikker «like» på, og etter litt chatting avtaler Oslo-jenta å komme på besøk til en av dem.

- … jeg møter Tinder-matchen min ansikt til ansikt for første gang. Han ser ikke helt ut som på bildet, men jeg klager ikke. Jeg ser sikkert ikke helt ut som meg selv på mitt bilde heller. Det går en halvtimes tid. Klærne ligger nå strødd nedover gangen, og sengen er ikke lenger oppredd, skriver Karine i studentavisen ifølge TV 2, og indikerer at hun hadde sex med den fremmede mannen hun «traff» på Tinder.

Da de er ferdig ber mannen Karine om å kle på seg og dra, noe som skuffer henne. Han tilbyr henne «to krøllete 50-lapper til taxi» og «som plaster på såret», men hun velger å ikke ta i mot de to 50-lappene.

- Selvrespekten min er fullstendig knust. Jeg er forbannet, såret og vantro på en gang, skriver journaliststudenten sint.

Not sure if serious?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er vel heller dette som er originalartikkelen: http://journalen.hioa.no/journalen/Kultur/2013/11/18/sex-logn-og-nederlag

Jeg synes egentlig hensikten og idéen til reportasjen var ganske lovende. Det kunne blitt en ganske god lengre "feature"-artikkel, men stilen den er skrevet i ødela mye syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det at å teste en date-app er synonymt med sex på første "date" haha! cheap whore inc!

Nå er jeg riiiimelig old school når det gjelder dating (dessverre?) og jeg må si at jeg skjønner ikke hele den greia med å hoppe til sengs på første date. Jeg bokstavelig talt sa "WTF?!" når jeg leste at det tok 30min(!) før de var i seng. Det er jo litt.....sært? Da går du jo etter en ONS og ikke "bli kjent", så du kan ikke komme ut med det her i etterkant og fortelle hvor sint og såret du er.

Call me crazy, men det er nettopp derfor jeg ikke har noe tro på Tinder. Det er altfor basic og overfladisk til at jeg kan stole på det som en "dating kilde". Det virker nesten som at det er heller et verktøy for ONS hook-ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg riiiimelig old school når det gjelder dating (dessverre?) og jeg må si at jeg skjønner ikke hele den greia med å hoppe til sengs på første date. Jeg bokstavelig talt sa "WTF?!" når jeg leste at det tok 30min(!) før de var i seng. Det er jo litt.....sært? Da går du jo etter en ONS og ikke "bli kjent", så du kan ikke komme ut med det her i etterkant og fortelle hvor sint og såret du er.

Call me crazy, men det er nettopp derfor jeg ikke har noe tro på Tinder. Det er altfor basic og overfladisk til at jeg kan stole på det som en "dating kilde". Det virker nesten som at det er heller et verktøy for ONS hook-ups.

Helt enig, er bare det jeg synes var morsomt i grunn. Først sier hun at hun er cheap/billig/lett på tråden alt ettersom, og så dermed KLAGER hun over at hun fikk seg noe? WooOt? Flaut at det i hele tatt kommer på trykk.. Hadde følt meg flau !

Men men, hver sin smak I guess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller dette som er originalartikkelen: http://journalen.hioa.no/journalen/Kultur/2013/11/18/sex-logn-og-nederlag

Jeg synes egentlig hensikten og idéen til reportasjen var ganske lovende. Det kunne blitt en ganske god lengre "feature"-artikkel, men stilen den er skrevet i ødela mye syntes jeg.

Selvsagt, ble litt kjapp klikking!

Til å være utformet av en journaliststudent synes jeg den er heller dårlig skrevet.

Når det er sagt installerte jeg selv Tinder i går, og tenkte det kunne være et ok utgangspunkt til å kunne ta en kaffe sammen med noen og heller ta det derfra. Vet jo aldri hvor en møter interessante mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tinder er morsomt, jeg. :p

(har funnet fitnessbloggstalkere der som har kjent meg igjen utifra bildet... win?)

Bare å kunne kjapt bestemme, i løpet av et sekund, at "du er ikke pen nok til å snakke med meg, du er ikke pen nok til å snakke med meg... du er pen nok, ikke pen nok, pen nok".

Jeg tror hele konseptet med at det blir så overfladisk er noe av grunnen til at tinder er "stuerent". Det er vanskelig å bli for seriøs med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må da være god reklame for Tinder dette.

Akkurat nå sitter det helt sikkert en hel haug menn rundt om i det ganske land med et fåret glis om munnen og tenker; "plaggene falt etter en halvtime, her er det muligheter!".

Og så ser man litt lenger enn så, og ser plutselig at kvinne populasjonen av Tinder reduseres, fordi det nå er altfor mange grisete, ekkle menn der. Den plutselige økningen i menn populasjonen blir mer og mer frustrert og aggressiv fordi de ikke "får seg noe" og det resulterer i at kvinne populasjonen reduseres enda mer. And there it goes on.

"Story of my life" - said every dating site ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes konseptet er stilig, med tanke på at det ikke blir bare nok et sted for å oppnå validering. En må delta aktivt (selv om det er lavterskel) for å kunne få denne valideringen. Og da har en kanskje plutselig begynt å snakke med noen.

om du er ute etter validering gjennom dating, så har du et problem som jeg ville ha rettet i utgangspunktet før man begynte med dating :p men det er nå hva _jeg_ personlig hadde gjort om jeg var i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er ute etter validering gjennom dating, så har du et problem som jeg ville ha rettet i utgangspunktet før man begynte med dating :p men det er nå hva _jeg_ personlig hadde gjort om jeg var i den situasjonen.

Vet ikke helt om du forsto hva jeg mente? Det er da rimelig vanlig at over gjennomsnittlige attraktive mennesker lett kan registrere en profil eller hva det nå skulle være på datingsider og lignende, for så å høste tilbudene uten nødvendigvis å delta særlig aktivt selv. Eventuelt enkelt få validering gjennom 'likes'.

Henviser til f.eks. disse når det gjelder hvordan 'likes'(som er forenklet validering) påvirker mennesker:

http://www.nrk.no/kultur/_-man-far-selvtillit-av-_likes_-1.11348801

http://www.huffingtonpost.com/2013/08/30/active-facebook-users-crave-approval_n_3843094.html

Ved bruk av Tinder får en ingen 'likes'. Det er først når to parter har likt hverandre at en får noen tilbakemelding.

I teorien synes jeg det kan virke som et kult verktøy. Det er vel ikke så skummelt å spør eller bli spurt om å ta en kaffe sammen når en først har sagt hei, og er kommet til en viss 'enighet' der begge i utgangspunktet liker hva de har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...