Gå til innhold

Klokke


Jerry V

Anbefalte innlegg

Om du er ute etter kvalitet så ville jeg ikke gått for noen av de merkene som du viste til her. Jeg vet ikke hvilken prisklasse du er ute etter (har ikke skikket lenger nede i tilfelle du har skrevet opp noe), men Panarai´en som han over har lagt ut bilde av er en flott herreklokke, min svigerfar kjøpte akkurat en slik en (annen modell tho), men den kostet 80 000 kr.

Samboeren min kjøpte seg en ny Omega Seamaster Aqua Terra [ATTACH]135706[/ATTACH] etter å ha solgt sin Rolex Milgaus. Omegaen ligger på en snaue 30 000 kr. Disse klokkene er automatic!

MEN om du er en av de gutta som kun vil ha en klokke for å sjekke hvor mye klokken er osv, så er ikke Seiko noe dårlig merke, og de kan du få fra 500 - 10 000 kr om jeg ikke tar helt feil! Er masse merker å velge mellom når det kommer til klokker, men er du nøye på at urverket skal være bra ville jeg holdt meg unna "merkeklokker" som Lacoste, Gant, Daniel Wellington osv. :)

Håper du finner deg en flott klokke som kan brukes til ditt bruk! :)

post-5345-14440973098748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har denne, Sieko Premiere Diamond.

8_4.jpg

Liker den godt, men bruker den ikke så mye for tida fordi jeg trener en del (som alle andre), og er veldig distrè av meg :p Redd for å glemme den en plass.

Den har diamanter rundt og perlemorskive bak som ikke kommer helt fram på bildet, synes ikke bildet rettferdiggjør den :)

Kjæresten fikk denne i bursdagsgave, Tissot PRC 200.

1620593_10152252145740225_240438140_n.jpg

Litt pixlete bilde, men.

Ikke voldsomt dyre noen av dem, men absolutt fine og solide klokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 måneder senere...

Annonse

Har bladd igjennom tråden nå, og sitter igjen med følgende spørsmål.

Når jeg ser klokker fra 80.000 til tre og en halv million, hva i alle dager er det som gjør at de er verdt prisen?

Altså, sett bortifra at folk som vil vise status ikke kan gå med klokke fra Nille, og heller mot den "se så sjukt mye penger jeg måtte legge ut for klokken min, prøv å innbille deg hvor mye jeg kan legge ut for ting som faktisk teller" - looken, er det urets kompleksitet? Størrelse?

Jeg har ingen problemer med å se at kvalitet koster, men har virkelig en klokke til tre millioner snaut førti ganger bedre kvalitet enn en klokke til 80K?

Help a clueless fitizen out, please:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bladd igjennom tråden nå, og sitter igjen med følgende spørsmål.

Når jeg ser klokker fra 80.000 til tre og en halv million, hva i alle dager er det som gjør at de er verdt prisen?

Altså, sett bortifra at folk som vil vise status ikke kan gå med klokke fra Nille, og heller mot den "se så sjukt mye penger jeg måtte legge ut for klokken min, prøv å innbille deg hvor mye jeg kan legge ut for ting som faktisk teller" - looken, er det urets kompleksitet? Størrelse?

Jeg har ingen problemer med å se at kvalitet koster, men har virkelig en klokke til tre millioner snaut førti ganger bedre kvalitet enn en klokke til 80K?

Help a clueless fitizen out, please:)

Verdien må vel sees fra kjøpers side.

Men etter ein viss sum så er nok kvaliteten lik, men da går det over på merkenavn og utsmykning!

Men eks da, mann med 500k i året kjøper klokke fra 1500kr til 50000kr alt etter interesse.

Mann med 5mill i året kjøper klokke til alt fra 15000kr til 150k.

Som med det meste annet, hus, bil, + henger som regel i tråd med inntekt og interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekaniske ur er vel generelt sett mindre presis enn en billig digital klokke, må trekkes opp og du må stille tiden fra tid til annen da de aldri går helt nøyaktig. Så alt i alt handler det vel bare om fæsjån og følelser. Det er enkelt og greit et smykke som tilfeldigvis kan vise tiden.

Ja det er sant ,men det finnes også mange "mekaniske" klokker som er quartz baserte. Og finnes jo det jo faktisk mennesker som setter pris på denne mekanikken uansett hvor unøyaktige det er. Kan jo sammenligne det med elbiler og biler med forbrenningsmotorer med forgasser. Vinyl vs digital lyd. Transistor vs rør forsterker. Stearinlys vs LED lys osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdien må vel sees fra kjøpers side.

Men etter ein viss sum så er nok kvaliteten lik, men da går det over på merkenavn og utsmykning!

Men eks da, mann med 500k i året kjøper klokke fra 1500kr til 50000kr alt etter interesse.

Mann med 5mill i året kjøper klokke til alt fra 15000kr til 150k.

Som med det meste annet, hus, bil, + henger som regel i tråd med inntekt og interesse.

SVART HVITT er det mer galskap for en som tjener 500k netto å kjøpe en klokke til 5k enn om en mann som tjener 5millionet kjøper en klokke til 40k om man bare ser bruk ifht til inntekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVART HVITT er det mer galskap for en som tjener 500k netto å kjøpe en klokke til 5k enn om en mann som tjener 5millionet kjøper en klokke til 40k om man bare ser bruk ifht til inntekt ;)

Pirkefaen :p du skjønte poenget mitt da haha. + la jo til dette med interesse.

Broren min seiler, ein han jobber med har rundt 800k - 1mill i året. Han kjøpte klokke til 150k :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...