Gå til innhold

Klokke


Jerry V

Anbefalte innlegg

Gjest Fortuity.

Takk for svar. Lest litt rundt og tipper jeg kjøper meg en NATO-reim. Vet du om noen i Oslo som bytter reim raskt og greit? :)
Urmaker'n i Torggata (tvers overfor Glassmagasinet) fører Casio, samt bytter remmen på stedet - sett at de har rett type (og farge) inne. :happy:

Edit: Holdt på å glemme mine egne klokker; distré som jeg er..

Nummer 1 har jeg prestert å rote bort på eget rom, tror/håper jeg. Gleder meg til den dagen der den bestemmer seg for å hoppe frem og si "Hei!". Nummer 2 føler jeg meg super-mainstream som poster, men jeg har hatt den i X antall år, og lenge før den ble trendy, og sånt. Lover.

post-30998-14440969470095_thumb.jpg

#Gullergøy. #Wherethemgirlsat(inthisthread)?

post-30998-14440969469617_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

  • 1 måned senere...

Annonse

Tipper 4000 er absolutt tak

Ved nærmere overveielse burde jeg i tillegg til prisnivå spurt om en del andre preferanser:

* Mekanisk eller batteridrevet

* Analog eller digital

* Handle fra utlandet eller bare i Norge (nett eller fysisk butikk?)

* Finbruk eller litt røffere bruk

* Med eller uten chrono (stoppeklokke, flere små visere)

* Nytt eller brukt

Vi klokkenerder er jo mest glad i mekaniske klokker, og da er det ikke så mange nye å velge i under kr 4000, særlig ikke hvis du ikke er komfortabel med å bestille fra utlandet. Du kan få enkelte sorte mekaniske Seiko fra utlandet for den prisen, men skal du handle i Norge tror jeg stort sett at du finner kvarts-ur (batteridrevet) i prisklassen. Men det er en smakssak, og batteridrevne ur er ofte mer robust, vedlikeholdsfri og nøyaktig enn mekaniske ur. Noen av oss synes bare det er kulere med en sekundviser som "flyter" rundt skiva og som ikke tikker frem i rykk og napp :-)

Jeg synes Victorinox har stilige ur, og uret det vises til i denne artikkelen finnes i en rimeligere kvartsutgave:

http://gearpatrol.com/2013/03/13/timekeeping-want-this-get-this-breitling-avenger-seawolf-or-victorinox-dive-master-500/

Tissot er et bra merke, men jeg kommer ikke i farta på så mange som er svart. Hvis du liker militærinspirerte ur er kanskje Luminox et greit alternativ, med veldig god lume (nattbelysning).

Mange av oss snobbete klokkenerder er nok ikke så begeistret for klokker fra motemerker som Michael Kors, Burberry, Nixon, Fossil eller Armani, men de er helt sikkert nøyaktig og bra. Hovedsaken er at du kjøper noe du selv liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være uforskammet nok til å si at det som har mest å si for meg er at den er stilig og gjør seg godt, og at det meste andre (inkludert å sjekke hva klokka er) kommer i andre rekke. Jeg kjøper nok i utlandet og den må ihvertfall tåle at jeg tar den av når jeg skal trene og slenger den i bagen uten at alt faller fra hverandre. Jeg er forøvrig absolutt fan av digitalt, men finnes det noe ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...