Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, ja sant.. men forbrenner man mere hvis man er høyere?

Ikke nødvendigvis, høyde skyldes jo at man har lengre knokler og bein og sånn. Det kan ha en innvirkning på at man tar lengre steg og sånn,men utover det har jeg ikke hørt noe om at høyde skal ha sammenheng med økt forbrenning.

Høye personer har derimot en fordel i at siden de har større område å fordele fett på,så kan høye og feite personer virke "slankere" enn lave og feite personer, men til gjengjeld virker kortere personer med mye muskler langt mer beefy/større enn høye personer med muskler,da de må fordele de musklene de har utover større område.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor?

Man trener ikke styrke for å forbrenne. Å trene for å forbrenne er i seg selv ugunstig, med mindre man veier 160 kg. Det gir lite glede i form av framgang og motivasjon å skulle nå 500 kalorier hver mandag, onsdag og fredag på trening.

Man bryter ned kroppen ved å trene styrke, og den trenger mat for å bygge seg opp. Man forbrenner ikke spesielt mye under en økt, men kroppen trenger næring til å reparere seg og bli sterkere. Det gir penere kroppsfasong, høyere hvileforbrenning og masse annet (søk i vei) goder ved styrke sammen med mat. Kardio er bra for hjertet og utholdenheten. Ikke tren for å forbrenne. Selv en pulsklokke vil ikke klare å beregne nøyaktig hvor mange kalorier man forbrenner. Bruk heller treningen til å måle framgang.

Du har opprettet mange tråder som alle har samme kjerne: hva er RIKTIG å gjøre, hvordan skal jeg bli FORNØYD. Anbefaler deg å gå litt inn i deg selv og spørre: er det virkelig så viktig? Tren det du liker fordi det er gøy å bli sterkere, for helsa, holdningen, psyken og selvfølgelig for pynt og fasong (let´s be honest, who doesn´t) Ikke ment som kritikk, men ta det til deg allikevel. Dette er spørsmål du selv er nødt å legge vekk. Det er ikke viktig :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gratulerer med spiseforstyrret innlegg nummer hundre. Virkelig - ta kontakt med profesjonell hjelp. Fastlegen din, psykolog, helsestasjon, iks.no, hva som helst. Du får ikke høre det du vil her, og det du trenger å høre nekter du å ta til deg. Get off the internets.

Det var det jeg prøvde å si også, takk for at du tør slenge det i trynet til folk, i motsetning til meg. JA det er et kompliment.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det litt snillere enn Indiska, for hun har helt rett (dog nok mere rotete innlegg :p ). Tror jeg har lest alle innleggene dine og alle går ut på det samme, gå ned i vekt, forbrenne mest mulig og minst mulig karb. Vi kom også frem til at du IKKE hadde behov for å gå ned i vekt i det hele tatt. Så bunner ut i at du har et STORT problem som vi her på forumet IKKE kan hjelpe deg med. Du må snakke med en som kan dette profesjopnelt og se deg som et helt bilde for å hjelpe deg med behovene dine. Ikke mulig å få det til her på forumet med alle "småspørsmålene" du poster her.

Lykke til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi stopper her. Til TS, det er helt uvesentlig hvor mye du forbrenner på en styrkeøkt. Du trener kanskje styrke for å endre kroppsfasongen, det gjør du på flere måter enn ved å tenke mest mulig kalorier forbrent per tidsenhet. Prøv å finne andre verdier for treningen enn vektnedgang/endring i fettprosent, og ta det heller som et positivt følge av at du gjør noe du trives med.

Til dere andre brukerne, fint om dere rapporterer fremfor å skrive direkte i tråden. At trådstarter har et anstrengt forhold til mat og trening kan kanskje virke åpenbart, men dere trenger likevel ikke å diskutere det her.

Tråden stenges. Spørsmål rundt dette kan tas på PM.

- Mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...