Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Billedkunstner!

Inntekt av kunsten 0,-.

Lever på 3-årig arbeidsstipend for kunstnere i etableringsfsen, 200 000 før skatt. (Håper ikke Siv Jensen fucker opp de neste to åra mine, har tross alt 500 000,- i studiellån å betale tilbake;) )

Yey, en billedkunstner! Kan jeg spørre hvor du studerte? Jeg klarer ikke å velge..man skal tross alt få noe ut av årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvstendig næringsdrivende som grafisk designer. Tjener meg ikke akkurat rik, men har nok til livets opphold og litt ekstra. Jeg har friheten og jeg jobber med noe jeg elsker, så da er det verdt å ha litt mindre penger. Tjener rundt om kring 15k i mnd før skatt og firmautgiftene er trukket. Sitter personlig igjen med ca 5k etter alt av regninger er betalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yey, en billedkunstner! Kan jeg spørre hvor du studerte? Jeg klarer ikke å velge..man skal tross alt få noe ut av årene :)

Begynnte som mange kunstspirer på kunsthistorie (UiB), gikk videre med to år med forskole (typ forberedende til høgskolene) og endte med 5 år på Kunsthøgskolen i Oslo.

Ville absolutt ikke endret yrkesvalg, men det er et ganske ensomt yrke og lønna (ja, hva den lønn??), så kunstner blir man bare om alternativene ikke er noe alternativ!!

Det positiv er at man aldri får vendt seg til en dyr livsførsel som student, så overgangen fra studietilværelsen og over til virkligheten/kunstner er ikke så stor, dårlig råd blir standaren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er jobben synes du? Får du tid til trening? :D

Snart ferdig med en mastergrad med mulighet for arbeid i PPT selv

Gratulerer!!

Jeg trener 6 dager i uka og har onsdager som fast treningsfri. Bruker nok ca 2-3 timer på hver treningsøkt. Som ansatt i PP-tjenesten har du fleksitid og gode muligheter for å styre din egen arbeidsdag, noe som muliggjør tidlig på jobb og tidlig hjem og dermed også litt tid til andre ting enn bare jobb og trening.

Jeg er veldig treningsglad og trives med et sådan liv :)

Lykke til med ferdigstilling av master og ny jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byggingeniør :)

Har nettopp begynt, med startlønn på 460 000 i året

Er det frekt å spørre hvilket snitt du hadde da du fullførte graden? :p Jeg studerer selv for å bli ingeniør, og lurer på hvor mye karakterene egentlig har å si. De med best karakterer får så klart de beste jobbene, men om man har D i snitt, kan man ikke være sikker på å få jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått dårligere karakter enn en C :) har ca like mange Aer Ber og Cer.. og A på bacheloroppg som trekker betydelig opp.

Men jeg fikk jobbtilbud får jeg sendte inn karakterene mine.. fikk tilbud gjennom LinkedIn så jobbtilbudet var basert på fagområdene jeg har valgt, ikke resultatene. Men karakterene hjalp nok godt på for å få jobben for vi var flere som kriget om stillingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått dårligere karakter enn en C :) har ca like mange Aer Ber og Cer.. og A på bacheloroppg som trekker betydelig opp.

Men jeg fikk jobbtilbud får jeg sendte inn karakterene mine.. fikk tilbud gjennom LinkedIn så jobbtilbudet var basert på fagområdene jeg har valgt, ikke resultatene. Men karakterene hjalp nok godt på for å få jobben for vi var flere som kriget om stillingen

Imponerende resultater, det skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...