Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svaret jeg var ute etter, takk! :) Selv tenker jeg at jeg har gått glipp av mye, men så tenker jeg også at hvis jeg får denne utdannelsen får jeg jo penger til å reise :S istedetfor å slite ræva av seg med dårlig lønn og bruke alt på reise NÅ liksom. Og jeg var ikke en kløpper i matte, men fikk til når jeg gadd å prøve. Fysikk synes jeg er interessant så tror det er noe jeg kan se fram til after all... :)

Kan nevne at jeg jobber som vedlikeholds ingeniør (maskin ingeniør utdannelse). Har 140-160 reisedøgn i året. Alt fra rundt omkring i Norge til Usa/Asia. ca 800k i året + bonus.

Om du havner i en slik jobb ønsker du ikke bruke pengen til å reise lenger ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg jobber som vedlikeholds ingeniør (maskin ingeniør utdannelse). Har 140-160 reisedøgn i året. Alt fra rundt omkring i Norge til Usa/Asia. ca 800k i året + bonus.

Om du havner i en slik jobb ønsker du ikke bruke pengen til å reise lenger ;) hehe

Haha ja jeg hørte noe lignende for litt siden! Men da skal jeg heller ikke klage hvis jeg får reise så mye på jobb :) Selv om man sikkert blir litt lei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder fortsatt på med bachelor:) er provisjonslønn, men er man flink så tjener man rundt dette. Som rådgiver ligger man på rundt 1-2 mill, men kommer det en finanskrise så er man fucked:p

Kva selskap jobber du i og kor lenge har du jobba der? Det er langt frå sannheten at ein gjennomsnittlig finansrådgiver tjener rundt 1-2 mill per år. Det er riktig at du med ein provisjonsjobb KAN tjena det, men dei fleste ligg langt under dette. Finansrådgiver er ein ubeskytta yrkestittel, trekker til seg mange med lav/ingen utdannelse og har meget høg turnover av ansatte! Dei fleste finansrådgiverar jobber i praksis som telefonselgarar der dei selger diverse låne-, spare- og/eller investeringsprodukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bachelor i statsvitenskap og kommunikasjon fra college i usa. jobber nå som oversetter norsk til engelsk og vice versa. tjener ca 40k i året. tidligere mediaanalytiker/innholdsredigerer for mediaovervåkning.

misforstår jeg eller tjener du 40000 i året? hvordan overlever du? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva selskap jobber du i og kor lenge har du jobba der? Det er langt frå sannheten at ein gjennomsnittlig finansrådgiver tjener rundt 1-2 mill per år. Det er riktig at du med ein provisjonsjobb KAN tjena det, men dei fleste ligg langt under dette. Finansrådgiver er ein ubeskytta yrkestittel, trekker til seg mange med lav/ingen utdannelse og har meget høg turnover av ansatte! Dei fleste finansrådgiverar jobber i praksis som telefonselgarar der dei selger diverse låne-, spare- og/eller investeringsprodukt.

Er det ikke slutt på at folk rett fra gata har lov til å kalle seg finansrådgiver nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...