Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber som brannmann i Trøndelag brann- og redningstjeneste. Utmerkede treningsmuligheter, og ekstrem stor trivsel i jobbhverdagen og blant kollegaer er god nok lønn for meg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokkejævel. Ca 17k i mnd., har ikke gidda å regne ut hvor mye jeh tjener i året siden jeg har to jobber og 8-9uker ferie i året(teaterbransjen ruler når det kommer til ferie!(jeg jobber på kjøkkenet på et teater)). 2 år "kokkeskole"(selv om lærerne går i uniform og man får lov til å bake ei bløtkake iløpet av en hel dag på kjøkkenet, så vil jeg ikke si at det kan sammenlignes med kokkebransjen.). +to år i lære(bare lek og matkrig i to år, det går ikke å kjefte på meg uansett).

Ikke bli kokk med mindre du vitkelig brenner for å lage mat, liker å jobbe kveld, liker å jobbe masse overtid, driter i lønna, ikke ønsker et sosialt liv og ikke er redd for brannsår eller kuttskader. Og du stinker mat uansett, bikkjer elsker deg da, du bør ikke være redd for bikkjer!

Nå knuste du drømmen min:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er offshorebrannmann ?

det är ett drömyrke, där jag i sjukt sexigt utstyr (inte sånt vanligt som alla brandmän du ser har, utan något specialutformat, tänk dig lite superwomandräkten i brandmans-edition seff med mina egna initialer på) rappellerar ner från en helikopter och räddar nödställda sjukt sexiga män, som jag sen rappellerar upp i helikoptern jag firade ner mig i, tar hem dom sjukt snygga männen, väljer och vrakar och tar den hetaste, som sen tränar med mig resten av mitt liv, lagar mat åt mig och jag blir sjukt rik på köpet (och då snackar vi årslön på typ tusen miljoner). det är det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriker på rigg... 2:4 turnus. Lønn, nok.

Føler at dette ble mer en skrytetråd, er vel like før folk legger ved lønnslippen..

Det er sikkert noen få her som skryter litt ekstra, men tråden kan være nyttig informasjon for folk som er interessert i å se hva det virkelige lønnsnivået ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

angrer ikke et sekund må utdannelsen jeg tok. Klart krever det litt jobbing og innsats, men det gjør det vel egentlig uansett dersom en vil framover i verden ;) Men det er klart at ikke alle kan (eller bør…?) bli ingeniør. En må ha en viss forståelse for matematikk og fysikk sånn generelt. Hvis matte er gresk for deg så vil du slite med studiene. Men samtidig gikk jeg ut av vgs med en svak treer i matte - pga lite motivasjon og en lærer jeg ikke kom overens med i det hele tatt. På uni. fikkjeg faktisk bare A og B i matte så det løsna litt for meg etterhvert i løpet av første studieår.

FØR studiene derimot skulle jeg gjerne ha reist mer, og levd litt. Men det sier jeg fordi jeg gikk glipp av russetiden, og heller aldri fikk brukt ungdomsårene på festing o.l fordi jeg slet med anoreksi fra jeg var 16 til godt over 20. Dermed brukte jeg hele 5 år på VGS, var aldri russ, og "levde" i liten grad på samme måte som de fleste andre på den alderen.

andre fordeler er at jobb er lett å få. jeg søkte aldri en gang, men ble kontaktet go ansatt etter første intervju :) En annen fordel eer at om du velger ingeniørutdannelse så er det aldri "wasted" hvis du skulle ombestemme deg fordi de fleste fagene vil du uansett ha nytte av i andre sammenhenger og fag.

Svaret jeg var ute etter, takk! :) Selv tenker jeg at jeg har gått glipp av mye, men så tenker jeg også at hvis jeg får denne utdannelsen får jeg jo penger til å reise :S istedetfor å slite ræva av seg med dårlig lønn og bruke alt på reise NÅ liksom. Og jeg var ikke en kløpper i matte, men fikk til når jeg gadd å prøve. Fysikk synes jeg er interessant så tror det er noe jeg kan se fram til after all... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...