Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg har in mind er maskiningeniør, så det hjelper jo å høre at lønnen ikke er dårlig, og kameraten min som går der digger det :) Men er enda litt tid å tenke på heldigvis! Var det veldig hardt på ingeniør? Og du synes det var verdt det? Eller sitter du nå og tenker at det er andre ting du kunne gjort istedetfor, eller FØR du startet studiet?

angrer ikke et sekund må utdannelsen jeg tok. Klart krever det litt jobbing og innsats, men det gjør det vel egentlig uansett dersom en vil framover i verden ;) Men det er klart at ikke alle kan (eller bør…?) bli ingeniør. En må ha en viss forståelse for matematikk og fysikk sånn generelt. Hvis matte er gresk for deg så vil du slite med studiene. Men samtidig gikk jeg ut av vgs med en svak treer i matte - pga lite motivasjon og en lærer jeg ikke kom overens med i det hele tatt. På uni. fikkjeg faktisk bare A og B i matte så det løsna litt for meg etterhvert i løpet av første studieår.

FØR studiene derimot skulle jeg gjerne ha reist mer, og levd litt. Men det sier jeg fordi jeg gikk glipp av russetiden, og heller aldri fikk brukt ungdomsårene på festing o.l fordi jeg slet med anoreksi fra jeg var 16 til godt over 20. Dermed brukte jeg hele 5 år på VGS, var aldri russ, og "levde" i liten grad på samme måte som de fleste andre på den alderen.

andre fordeler er at jobb er lett å få. jeg søkte aldri en gang, men ble kontaktet go ansatt etter første intervju :) En annen fordel eer at om du velger ingeniørutdannelse så er det aldri "wasted" hvis du skulle ombestemme deg fordi de fleste fagene vil du uansett ha nytte av i andre sammenhenger og fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

angrer ikke et sekund må utdannelsen jeg tok. Klart krever det litt jobbing og innsats, men det gjør det vel egentlig uansett dersom en vil framover i verden ;) Men det er klart at ikke alle kan (eller bør…?) bli ingeniør. En må ha en viss forståelse for matematikk og fysikk sånn generelt. Hvis matte er gresk for deg så vil du slite med studiene. Men samtidig gikk jeg ut av vgs med en svak treer i matte - pga lite motivasjon og en lærer jeg ikke kom overens med i det hele tatt. På uni. fikkjeg faktisk bare A og B i matte så det løsna litt for meg etterhvert i løpet av første studieår.

FØR studiene derimot skulle jeg gjerne ha reist mer, og levd litt. Men det sier jeg fordi jeg gikk glipp av russetiden, og heller aldri fikk brukt ungdomsårene på festing o.l fordi jeg slet med anoreksi fra jeg var 16 til godt over 20. Dermed brukte jeg hele 5 år på VGS, var aldri russ, og "levde" i liten grad på samme måte som de fleste andre på den alderen.

andre fordeler er at jobb er lett å få. jeg søkte aldri en gang, men ble kontaktet go ansatt etter første intervju :) En annen fordel eer at om du velger ingeniørutdannelse så er det aldri "wasted" hvis du skulle ombestemme deg fordi de fleste fagene vil du uansett ha nytte av i andre sammenhenger og fag.

Må presiseres at bioingeniør ikke er den klassiske ingeniøren som man vanligvis snakker om (siden det faktisk finnes folk som tror at det er det samme). En bioingeniør i Norge vil mest sannsynlig få en kjedelig rutinearbeid og vil sannsynligvis ikke bikke over 300k-350k i grunnlønn med mindre de har jobbet lenge.

Ingeniør = kompetanse innenfor matte og fysikk. Slike som 02-snapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder fortsatt på med bachelor:) er provisjonslønn, men er man flink så tjener man rundt dette. Som rådgiver ligger man på rundt 1-2 mill, men kommer det en finanskrise så er man fucked:p

Dæven. Var ikke smågreier det der da :) Får vel ta en runde å lese litt mer. Snart ferdig med bachelor så !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bachelor från BI- gjeld på ca 450 000.............win.

Brandmansutbildning på 2 år as we speak.

Levnadskvalité: fantastisk+ (Jag gör det jag vill när jag vill, åker snowboard, tränar shitloads och äter adrenalin till frukost)

Framtidsplan: Offshorebrandman

Konklusion: Dröm inte- gör det! Aldrig varit mer nöjd över att totalt byta spår i livet. BI spottar ut ekonomer och marknadsförare. Kvinnliga brandmän: not many.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...