Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har vel 390k i året! fagarbeider innenfor matindustrien.

Plusser man på overtid og bonus evt. Kommer det opp mot 40k netto de mnd.

40 netto i mnd!? Må jobbe sinnsykt med overtid! ca 75 timer 100% overtid (eller 100 timer 50%) pr mnd etter mine beregninger. (forutsetter 36% skatt, men om du jobber så mye vil du få toppskatt, og må følgelig jobbe enda mer.) Selvsagt strengt ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva går dette ut på? Hadde du noe utdanning før det som ga deg jobb, eller bare tok du kurset, så fikk du jobb med teknisk tegning?

Jeg var allerede ansatt i ett firma, der de trengte flere tegnere, de gav meg kurs og ny jobbtittel. Jeg har muligens vært "heldig" for jeg har ingen teknisk utdannelse men har fått mye erfaring opp gjennom årene. Hva jobben går ut på kommer litt ann på hvilket firma du jobber i. Jeg jobber kun i 2D, elektriske tegninger, noe struktur. Nå skal jo alt tegnes i 3D så om du vurderer denne retningen ville jeg absolutt lært meg 3D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokkejævel. Ca 17k i mnd., har ikke gidda å regne ut hvor mye jeh tjener i året siden jeg har to jobber og 8-9uker ferie i året(teaterbransjen ruler når det kommer til ferie!(jeg jobber på kjøkkenet på et teater)). 2 år "kokkeskole"(selv om lærerne går i uniform og man får lov til å bake ei bløtkake iløpet av en hel dag på kjøkkenet, så vil jeg ikke si at det kan sammenlignes med kokkebransjen.). +to år i lære(bare lek og matkrig i to år, det går ikke å kjefte på meg uansett).

Ikke bli kokk med mindre du vitkelig brenner for å lage mat, liker å jobbe kveld, liker å jobbe masse overtid, driter i lønna, ikke ønsker et sosialt liv og ikke er redd for brannsår eller kuttskader. Og du stinker mat uansett, bikkjer elsker deg da, du bør ikke være redd for bikkjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet med fagbrev innen reservedelsfaget (ca. 5-7 i året som tar det, så går helt greit om du ikke vet hva det er ;) ), noe som kvalifiserer til en kjempefin stilling innen et underverdsatt og underbetalt yrke som logistikk-arbeider på bilbutikker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master i Grafisk Design, jobber som oversetter og freelancer, ca 14k i året i utlandet før skatt.. Anbefaler ikke den utdanningen. Altfor mange om beinet som underselger seg selv, og dårligere marked for hvert år..

Spesialisere seg på interaksjonsdesign og et helt nytt arbeidsmarked åpner seg? I sær hvis du i tillegg er godt skolert på uu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...