Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jobber deltid som vekter uten fagbrev, tjener ca 140 000 i året. I tillegg er jeg på sisteåret mitt på mastergrad rettsvitenskap så er snart ferdigutdannet jurist. (y)

+1, men jobber og tjener nok litt mindre enn deg ;)

TO jentejurister på sisteåret som også er deltid vektere på en og samme fitnessblogg? Skulle ikke være mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var smart nok å velge noe yrkesfaglig type brønnteknikk osv når jeg var ung :(

Litt sånn begge veier det der... Fint når du er hjemme på fri, noe skikkelig dritt når du er ute jul/nyttår for 'nte året på rad.

Skulle jeg valgt om igjen så hadde jeg gått for høyere utdanning (Master) og satset på kombi ingeniør/økonom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sånn begge veier det der... Fint når du er hjemme på fri, noe skikkelig dritt når du er ute jul/nyttår for 'nte året på rad.

Skulle jeg valgt om igjen så hadde jeg gått for høyere utdanning (Master) og satset på kombi ingeniør/økonom.

Selvfølgelig, men akkurat nå er jeg på 3.Året økonomi, med gjeld og mest sannsynlig vil ikke starte med en ren kontorjobb heller etter utdannelsen haha! Men men! Life goes on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fengselsaspirant, snart utdannet fengselsbetjent. Betalt utdanning på ca 280 000 - 290 000 året over to år. Ferdigudtannet lønnsmessig på alt fra 335 000 til 340 000 med statens goder på toppen. (nevner f.eks huslån på 2.2 i rente)

Dårlige vilkår for å stige i lønn noe nevneverdig mye med tanke på stillinger eller annsinitet, men fin start og fin utdanning. Lukter opp mot 370+ om du tasser rundt i etaten lenge nok, blir du papirdytter er det vel ytterligere penger å hente.

Anbefales om du ikke higer etter penger, men etter en noe varierende jobb med fokus på sikkerhet og mellomenneskelige relasjoner.

PS: ingen av tallene har tatt med tillegene som følger med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan klare å bake inn en ing. grad eller få spesialisering på kontraktsrett så blir oljeselskapene veldig kåte.

Stemmer nok det! Ikke så keen på mer teoretisk stoff etter "alle disse årene" på skole akkurat :p men vi får jo se når bacheloren er ferdig! Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...