Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Elektroingeniør 12 års ansiennitet 617000 i grunnlønn, blir fort 100-150k til i overtid.

Lurte på en ting. Kjæresten min er elektriker og har enten lyst til å ta installatørpapirene eller bli elektroingeniør? Er det en av de du vil anbefale? Er du fornøyd med å være elektroing.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurte på en ting. Kjæresten min er elektriker og har enten lyst til å ta installatørpapirene eller bli elektroingeniør? Er det en av de du vil anbefale? Er du fornøyd med å være elektroing.?

Å være elektroingeniør er greit, grei lønn, fleksibel arbeidstid, til dels utfordrende og kreativt yrke. Dersom du vil bli installatør så er det vel mer aktuelt å starte eget firma med de ulemper og fordeler dette kan gi. Dersom han ikke ønsker å starte for seg selv så er ingeniør absolutt bedre og gir mye flere muligheter. Er selv tidligere elektriker og føler at dette er veldig atraktivt for arbeidsgivere. Her må han gjøre det som er et av de vanskeligste valgene i arbeidslivet, trygg grei jobb i et stort firma med begrenset ansvar eller starte egen bedrift med mye slit og kanskje med mer penger i lomma. Jeg har tatt et verdivalg med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går øk/ad på høgskolen i Oslo men drømmen er branding/marketing manager eller key account manager så krysser fingrene for at det skjer til slutt! Jobber forøvrig deltid på Lindex og tjener omlag en 100 000 i året som er en fair ekstrasum ved siden av studielånet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som vikler. Det vil si at jeg generelt lager motorer som skal drive en rotor rundt. Vaskemaskiner, helikopter-motorer, styremekanisme til undervanns roboter og slike ting.

Ligger på rundt 800k i året, uten overtid(som det alltid er nok av), og bonuser.

Minste jeg har fått utbetalt per år er 950k, som strekker seg til 1.4m i året. 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som vikler. Det vil si at jeg generelt lager motorer som skal drive en rotor rundt. Vaskemaskiner, helikopter-motorer, styremekanisme til undervanns roboter og slike ting.

Ligger på rundt 800k i året, uten overtid(som det alltid er nok av), og bonuser.

Minste jeg har fått utbetalt per år er 950k, som strekker seg til 1.4m i året. 2013.

Saaay what? Hvilke ingeniør utdannelse har du tatt da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikler-yrket, har nettopp blitt et yrke - 2010 tror jeg.

Ettersom at sjefen min, er den eneste som underviser i dette yrket, og den eneste som har gitt ut bok om emnet, så er jeg faktisk uten utdannelse - noe de fleste viklere er. Men har blitt lært opp av sjefen selv. Vikler-yrket, har også veldig få utdannede i Norge og utlandet. Vi er under 50stk, i Norge, så det er stor etterspørsel på oss viklere, spesielt offshore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studerer til å bli lektor, og siden jeg studerte litteratur ett år først, så ender jeg opp som lektor med tilleggsutdannelse. Startlønna der er på 451 800, kunne gjerne tenkt meg å være kontaktlærer også, og da går jo lønna opp.

Per i dag har jeg veldig liten inntekt (regner ikke med lån og stipend), og den kommer hovedsaklig fra å være sommervikar på et eldresenter, samt noen vikartimer i ny og ne. Håper på å få et mer fast vikariat fra våren av, ved siden av studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det vanskelig å komme seg inn? Jeg jobber som arkivar, men lurer på å hoppe over til dokumentkontroll i oljebransjen. Og hvilket ukeskurs var det du tok? Jeg tar bachelorgraden i arkiv og dokumentkontroll nå.

Da har du mye mer enn meg allerede, jeg tok et nybegynnerkurs hos Evidens AS, og jobber som konsulent gjennom de nå. Jeg er jo i Stavanger, og her skriker de etter DCer da :) Flytter du hit vil jeg tro de sloss om deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du mye mer enn meg allerede, jeg tok et nybegynnerkurs hos Evidens AS, og jobber som konsulent gjennom de nå. Jeg er jo i Stavanger, og her skriker de etter DCer da :) Flytter du hit vil jeg tro de sloss om deg!

Ok, takk for tips. :) Tenker jeg holder meg i Oslo en stund til, men veldig fristende. Lønnen er jo en helt annen. Får satse på en av de store med kontor her for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...