Gå til innhold

Tips mot søtsug?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spis deg mett på sunn mat, som det står over her. Ikke nekt deg noe og ikke lag dårlige erstatninger av feks sjokolade om det er det du craver. Unn deg en plate sjokolade hver lørdag og spis deg mett på annen mat de andre dagene.

Får du feks søtsug til spesielle tider på døgnet, kan det være lurt å legge inn et stort måltid rundt da. Jeg spiser alltid havregrøt med eple, rosiner og skyr på kvelden. Da blir jeg mett og glemmer alt av søtsug.

Fysisk aktivitet hjelper også. Gå deg en tur eller dra til gymmet når du kjenner suget kommer :) Lykke til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hat søtsug på evigheter...kan faktisk ikke huske sist! :) HELDIGVIS!

Men hva med en kopp te?! :)

Eller 2-3 små ruter mørk sjokolade og noen mandler?

da får du noe søtt uten å skeie helt ut, og uten at d er "tomme" kalorier.

Ellers bær med litt kesam og sukrin!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes som 02-snapper skriver at te hjelper mye :-D

Viss jeg har lyst på noe godt å knaske på, så synes jeg at å skjære opp gullerøtter, blomkål, agurk og tomat er genialt. Cherrytomater er også hjelpende på søtsug siden de er kjempe gode og søte, men med vendlig lite kalorier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mye søtsug, og pleier å stille det ved å ta meg et knekkebrød eller to med massevis av cottage cheese og skinke, gjerne en frukt i tillegg. Ellers lager jeg en kopp ekte varm kakao. Har jo prøvd å stille søtsuget med å faktisk spise sjokoladen jeg craver sånn, men da går det aldri over :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tryptofanrik kost :)

Beste tipset jeg kan gi deg er: Kok blomkål og brokkoli. Ha de over i en ildfast form når ferdig kokt. Ha litt mozarella ost på toppen og la stå i ovnen til osten er smeltet. Styr helst unna krydder, men om man skal ha krydder på så unngå krydder som inneholder glutamat for da er hele "retten" ødelagt. (Glutamat trigger nemlig sultfølelsen og man spiser mer.) På den måten får kroppen tryptofan slik at den kan justere serotonin nivået sitt. Kan jo også gi en advarsel på at det kan fungere utrensende og at for noen så kan det hende at man må en tur eller to på toalettet hvis man er av den veldig sensitive sorten.

Ellers har det slått meg at det ikke nødvendigvis er sukkeret man higer etter, det kan like gjerne være fettet. Jeg er ikke helt kjent med sukkeravhengighet ( selv om det ikke er selve temaet her), men jeg tror at her kan man finne mange svar om man setter seg ordentlig inn i det. Vet det er best info på amerikanske sider da det er ansett som en sykdom der, men jeg kan egentlig alt for lite om temaet for å kunne uttale meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

En proteinshake kanskje ?

Multipower sin vanilje fitness shake smaker fantastisk.. 165 kcal på en flaske på 330 ml.

Før jeg begynte med aktiv trening så var jeg veldig glad i snop osv, men nå klarer jeg faktisk å stå over alt :D

Veldig glad i den fitness shaken da så føler jeg noe sug så tar jeg en sånn :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...