Jump to content
woop

sliter med å bygge underkroppen.hjelp!

Recommended Posts

Hei. Jeg sliter virkelig med å bygge underkroppen. Jeg trener etter phat treningsprogram så føttene får kjørt seg 2 ganger i uken. Jeg har veldige lange legger å lår, ser så "dumt" ut forhold til overkroppen. Ligger på 3000 kcl om dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Annonse

10x10?

hofteledd under kneledd?

uten belte?

Tar 130 maks. Trur du det kan være en idé å kjøre 10x10 på knebøy? Kjøre uten belte å tar dype bøy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tar 130 maks. Trur du det kan være en idé å kjøre 10x10 på knebøy? Kjøre uten belte å tar dype bøy

Jeg tror ikke - jeg vet at 10x10 fungerer

MEN da skal du faktisk både tåle det og spise deretter.

Av den infoen jeg har fått

- du spiser 3000kcal

- du tar 130kg i knebøy 1RM

- du veier 73kg

- du har tynne bein

...well, I ain't got nothing

Du kunne like gjerne sagt, gul, blå, grønn og rød - og vi hadde stått med like mye informasjon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg tror ikke - jeg vet at 10x10 fungerer

MEN da skal du faktisk både tåle det og spise deretter.

Av den infoen jeg har fått

- du spiser 3000kcal

- du tar 130kg i knebøy 1RM

- du veier 73kg

- du har tynne bein

...well, I ain't got nothing

Du kunne like gjerne sagt, gul, blå, grønn og rød - og vi hadde stått med like mye informasjon

Å anbefale 10x10 i bøy er rein idioti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Å anbefale 10x10 i bøy er rein idioti.

Jeg sier ikke at han skal trene 10x10 i bøy hver dag, hver uke i et år

Men hva er idioti med 10x10 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg sier ikke at han skal trene 10x10 i bøy hver dag, hver uke i et år

Men hva er idioti med 10x10 ?

10x10 i en teknisk krevende øvelse er idioti, mer trenger man ikke si.

I en enkel isolasjonsøvelse som leg-extention feks kan det jo funke for å pumpe opp lårene, for de som liker sånt.

Programmer som GVT osv som baserer seg på 10x10 der man ligger på 50-60%+- av 1RM er mest forbeholdt båddibildere. Tipper nok låra til TS vokser bedre med å fokusere på å øke 1RM enn å leke seg langt ned på vektene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

10x10 i en teknisk krevende øvelse er idioti, mer trenger man ikke si.

I en enkel isolasjonsøvelse som leg-extention feks kan det jo funke for å pumpe opp lårene, for de som liker sånt.

Programmer som GVT osv som baserer seg på 10x10 der man ligger på 50-60%+- av 1RM er mest forbeholdt båddibildere. Tipper nok låra til TS vokser bedre med å fokusere på å øke 1RM enn å leke seg langt ned på vektene.

Fair nok, men nå anbefalte jeg heller ikke 10x10, kun spurte hva ts mente med "130kg i knebøy", samt at jeg selv har hatt gode resultater med slik trening - phat og forøvrig..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fair nok, men nå anbefalte jeg heller ikke 10x10, kun spurte hva ts mente med 130kg i knebøy - om det var en 1rm, 8rm eller whatever

okei, daså, nå er vi venner igjen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Har du trent lenge

-Hvilken øvelser gjør du for bein.

-hvor mange sett/reps

Har trent litt over ett år. følger phat sitt program, så på tung dagen

  • Knebøy 3 x 3-5
  • Hacksquat 2 x 6-10
  • Utspark 2 x 6-10
  • Strake markløft 3 x 5-8
  • Liggende lårcurl 2 x 6-10
  • Stående tåhev 3 x 6-10
  • Sittende tåhev 2 x 6-10

og hypertrofi dagen

  • Knebøy 6 x 3 (speedreps, 70 % av egentlig arbeidsvekt på 3 rep)
  • Hacksquat 2 x 8-12
  • Beinpress 2 x 12-15
  • Utspark 3 x 15-20
  • Rumenske markløft 3 x 8-12
  • Liggende lårcurl 2 x 12-15
  • Sittende lårcurl 2 x 15-20
  • Tåhev i beinpress 3 x 10-15
  • Sittende tåhev 3 x 15-2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har trent litt over ett år. følger phat sitt program, så på tung dagen

  • Knebøy 3 x 3-5
  • Hacksquat 2 x 6-10
  • Utspark 2 x 6-10
  • Strake markløft 3 x 5-8
  • Liggende lårcurl 2 x 6-10
  • Stående tåhev 3 x 6-10
  • Sittende tåhev 2 x 6-10

og hypertrofi dagen

  • Knebøy 6 x 3 (speedreps, 70 % av egentlig arbeidsvekt på 3 rep)
  • Hacksquat 2 x 8-12
  • Beinpress 2 x 12-15
  • Utspark 3 x 15-20
  • Rumenske markløft 3 x 8-12
  • Liggende lårcurl 2 x 12-15
  • Sittende lårcurl 2 x 15-20
  • Tåhev i beinpress 3 x 10-15
  • Sittende tåhev 3 x 15-2

Tror hovedproblemet ditt her er at du kjører for mange øvelser. Kutt i øvelsene, og kjør gjerne 5 øvelser, det holder i massevis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har trent litt over ett år. følger phat sitt program, så på tung dagen

  • Knebøy 3 x 3-5
  • Hacksquat 2 x 6-10
  • Utspark 2 x 6-10
  • Strake markløft 3 x 5-8
  • Liggende lårcurl 2 x 6-10
  • Stående tåhev 3 x 6-10
  • Sittende tåhev 2 x 6-10

og hypertrofi dagen

  • Knebøy 6 x 3 (speedreps, 70 % av egentlig arbeidsvekt på 3 rep)
  • Hacksquat 2 x 8-12
  • Beinpress 2 x 12-15
  • Utspark 3 x 15-20
  • Rumenske markløft 3 x 8-12
  • Liggende lårcurl 2 x 12-15
  • Sittende lårcurl 2 x 15-20
  • Tåhev i beinpress 3 x 10-15
  • Sittende tåhev 3 x 15-2

Nå er jeg ingen kroppsbygger, men så mange øvelser og så mye ræl, til en som i utgangspunktet ikke er så fantastisk sterk, høres fullstendig malplassert ut i mine ører.

Sier som de andre sier og kommer til å si i senere innlegg; kutt ned på ekstraøvelsene, spis mer, og kjør en periode med skikkelig kvalitetsfokus på markløft og knebøy.

Har du noensinne sett noen som bøyer halvannen-dobbel kroppsvekt med små bein?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nå er jeg ingen kroppsbygger, men så mange øvelser og så mye ræl, til en som i utgangspunktet ikke er så fantastisk sterk, høres fullstendig malplassert ut i mine ører.

Sier som de andre sier og kommer til å si i senere innlegg; kutt ned på ekstraøvelsene, spis mer, og kjør en periode med skikkelig kvalitetsfokus på markløft og knebøy.

Har du noensinne sett noen som bøyer halvannen-dobbel kroppsvekt med små bein?

Okei.

Tung dagen:

knebøy:5x5

Utspark:2x6-10

Strake Markløft evt markløft 3x5-8

Liggene lårcurl:2x6-10

legger til slutt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...