Gå til innhold

Er det bare jeg som føler...


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Hæ? Er dette noe du faktisk opplever, at mennesker kikker stygt på deg hvis du henter en sjokolade? Aldri lagt merke til at jeg får noe som helst blikk uansett hva jeg handler på butikken.

Jeg har fått kommentarer flere ganger fra bekjente når jeg har vært å handlet. "Du trener jo, så hvorfor spiser du sånn og sånn", og de #fitspo menneskene som skal komme med en varselslampe hver gang noen ikke spiser som dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har det litt omvendt, føler meg heller litt "utsatt for hogg" når eg kjøper:

Grønnsaker

Frukt

Fisk

14 bokser tunfisk

6 store bokser m mager Cottage Cheese

3 bokser mager kesam

Havregryn

Lettere syltetøy

2 pakker med egg.

4 l med lett-mjølk

Da går plata med konfektsjokolade og kick lakrisene sammen med snus lett ned i handlekorga med god samvittighet :D

Men eg har snakka med folk som sitt i kassa, og dei legger merke til kva folk handler.. (Derfor synest eg at det er ekkelt å handle 24rull pakk med dopapir..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever motsatt jeg...altså å få litt blikk (kanskje ikke "stygge" men tydelige blikk som sier at personen mener noe med å se på meg..og bevisst sender meg dette blikket) når jeg plukker ut grønnsaker, eller om jeg f.eks leser bakpå ett produkt for å se hva det inneholder.

Også ellers føler jeg egentlig at presset for å "gi faen" og dette med å kunne spise "dritt" ofte oppfodres av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kommentarer flere ganger fra bekjente når jeg har vært å handlet. "Du trener jo, så hvorfor spiser du sånn og sånn", og de #fitspo menneskene som skal komme med en varselslampe hver gang noen ikke spiser som dem selv.

Haha, kjenner til den. "Alle" andre i klassen min kan kjøpe sjokolademelk i kantina, men viss jeg gjør det får jeg lignende kommentarer. De mener det nok ikke frekt, men kan være litt irriterende til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ellers føler jeg egentlig at presset for å "gi faen" og dette med å kunne spise "dritt" ofte oppfodres av andre.

Dagens :D . Du føler det som press at du oppfordres til å ikke bry deg om press og gjøre som du selv vil? Som at du presses til å bli uavhengig andres mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et litt omvendt problem selv, ikke helt som Babo og 02-snapper kanskje.

Det er ei jente jeg studerer med som ofte kommenterer det jeg spiser. Hvorfor jeg spiser så "sunne" matvarer osv. Hadde med meg mye salat, nøtter, cottage cheese osv. begynnelsen tenkte jeg at "nå er du paranoid gitt, gi deg." Men det bare eskalerte, begynte å tilby meg ting som liksom skal være usunt(boller, sjokolade). Fikk slengt i trynet "Ha jeg viste du ikke er så sunn som du later som!"

Jeg blir dømt (av henne iallefall). Ingen tror jeg lever sunt og trener fordi jeg ikke ser ut som en jævla fitnessutøver. Det irriterer meg. Hindrer det meg i å spise/trene/gjøre som jeg vil? Nei. Jeg vet hvorfor jeg velger å leve sånn som dette og vektnedgang er en så forsvinnende liten del av det at det blir bortprioritert. For fjortissberter er det vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har den siste tiden kommentert min mann som det siste året har blitt endel breiere over skuldra og har begynt å trene skikkelig. Hu kommenterer hele tiden at vi må spise noe ordentlig som ikke bare er pulver, ikke bare være på treningssenteret osv osv. Hun tror jo at det neste steget etter proteinpulver er dop. Så istedet for å rakke ned på at han og jeg trener og holder oss i form og tar en shake i ny og ne, kan hun ikke heller se at vi gjør noe aktivt for å ta vare på helsa og kosten vår? JEG BLIR SÅ SUR. Men mannen i huset bryr seg ikke. Kanskje jeg må bli litt mer som han. Det er jo tydeligvis det som er 'riktig'. Å ikke bry seg hva andre mener. Sorry, men jeg gjør det, og kommer nok til å ta en stund før jeg klarer å slutte å bry meg om det. Det er helt meningsløst, men jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte å bry meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har den siste tiden kommentert min mann som det siste året har blitt endel breiere over skuldra og har begynt å trene skikkelig. Hu kommenterer hele tiden at vi må spise noe ordentlig som ikke bare er pulver, ikke bare være på treningssenteret osv osv. Hun tror jo at det neste steget etter proteinpulver er dop. Så istedet for å rakke ned på at han og jeg trener og holder oss i form og tar en shake i ny og ne, kan hun ikke heller se at vi gjør noe aktivt for å ta vare på helsa og kosten vår? JEG BLIR SÅ SUR. Men mannen i huset bryr seg ikke. Kanskje jeg må bli litt mer som han. Det er jo tydeligvis det som er 'riktig'. Å ikke bry seg hva andre mener. Sorry, men jeg gjør det, og kommer nok til å ta en stund før jeg klarer å slutte å bry meg om det. Det er helt meningsløst, men jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte å bry meg.

Godta at sånn er det bare. Du kan ikke endre hennes meninger eller at hun ytrer dem, bare hvordan du tar de til deg. Ta et oppgjør med deg selv, kan du stå inne for dine egne valg så burde ikke hennes meninger bety så mye. At det kan bli plagsomt i lengden skjønner jeg. Tenk på noe konstruktivt neste gang og lat som du hører på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjenner den følesen, hater den følsen!

Kommentaren: Å så sunn du er! så klart med ironi...

Jeg ble så dritt lei! Gikk i butikken i går kjøpte boller, julebrus og sjokolade. Satt meg ned i kantina og begynte å spise, folk så bort ga meg stygge blikk helt jeg spurte om folk ville ha...

Det er overaskende hvor shallow folk kan være...

Det var stort av meg og klare å gjøre, har hatt store problemer med det å spise "usunt" og i dag kom flere med usunn mat og det var ingen kommentare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godta at sånn er det bare. Du kan ikke endre hennes meninger eller at hun ytrer dem, bare hvordan du tar de til deg. Ta et oppgjør med deg selv, kan du stå inne for dine egne valg så burde ikke hennes meninger bety så mye. At det kan bli plagsomt i lengden skjønner jeg. Tenk på noe konstruktivt neste gang og lat som du hører på henne.

Ja, jeg sier jo ikke noe, men jeg skjønner bare ikke hvorfor hun kan se det som positivt istedet for å rakke ned på noe som gjør godt. Har ikke tenkt å konfrontere henne med det, men det er bare HVER gang. Som om hun håper at vi skal våkne opp fra denne fitness-freak-sunnhetsgreia vår og at man ikke må ta sånn pulvergreier for da blir man jo dopmisbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva andre syns, bare moro at kassamannen/dama spør om jeg baker mye når jeg kjøpe ti kesam bokser, jeg spiser ca 1,5 boks om dagen med nøtter :p

Men jeg følte vel på blikkene når jeg, som kostholdsveileder, kjøpte en pizza, øl og dressing som det eneste en fredagsettermiddag og det var mye folk...

Hadde lyst til å si at jeg hadde handlet før den dagen og at dette var til faren til barnet mitt som hadde glemt å handle seg fredagsmat som sannheten var. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva andre syns, bare moro at kassamannen/dama spør om jeg baker mye når jeg kjøpe ti kesam bokser, jeg spiser ca 1,5 boks om dagen med nøtter :p

Men jeg følte vel på blikkene når jeg, som kostholdsveileder, kjøpte en pizza, øl og dressing som det eneste en fredagsettermiddag og det var mye folk...

Hadde lyst til å si at jeg hadde handlet før den dagen og at dette var til faren til barnet mitt som hadde glemt å handle seg fredagsmat som sannheten var. :p

Det der har jeg alltid lurt på; når man er kostholdsveileder eller ernæringsfysiolog eller noe sånt, spiser de alltid det som de vet er bra? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et litt omvendt problem selv, ikke helt som Babo og 02-snapper kanskje.

Det er ei jente jeg studerer med som ofte kommenterer det jeg spiser. Hvorfor jeg spiser så "sunne" matvarer osv. Hadde med meg mye salat, nøtter, cottage cheese osv. begynnelsen tenkte jeg at "nå er du paranoid gitt, gi deg." Men det bare eskalerte, begynte å tilby meg ting som liksom skal være usunt(boller, sjokolade). Fikk slengt i trynet "Ha jeg viste du ikke er så sunn som du later som!"

Jeg blir dømt (av henne iallefall). Ingen tror jeg lever sunt og trener fordi jeg ikke ser ut som en jævla fitnessutøver. Det irriterer meg. Hindrer det meg i å spise/trene/gjøre som jeg vil? Nei. Jeg vet hvorfor jeg velger å leve sånn som dette og vektnedgang er en så forsvinnende liten del av det at det blir bortprioritert. For fjortissberter er det vanskelig å forstå.

Hørest for meg ut som om ho har eit problem med at ho synest ho sjølv gjer dårlege matval. Da føler ho at det er lettere å få deg ned på hennes "dårlege" nivå enn at ho sjølv bynner å ete "sunt".

Alternativt så er ho ein løk som ikkje klarer å finne på noko vettugt å snakke om. Overaskende mange som tyr til meir eller mindre godlynt mobbing i mangel på noko anna å snakke om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten bare det er morsomt å putte en smågodtpose eller sjokolade i handlekurven sammen med all den sunne maten. Den hører liksom ikke hjemme i kurven der jeg kommer slentrende inn med treningsklær og det hele etter en økt, but who cares :D

Kanskje folk tenker haha, måtte hun ha godteri ja, eller noe sånt, men hvis man skal bry seg med hva andre tenker om alt og ingenting, så blir man bare sliten.

Bare du selv vet hvordan ditt liv og din livsstil er, så kjøp det du vil, når du vil, hvor du vil, og nyt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at neste gang setter du deg på en av syklene, helst de med lavt sete. Laveste motstand og sakte fart og trør og spiser samtidig. Gjerne halvannen liter cola og en pose chips også :D

Gidder ikke betale 200kr for å terge folka på elixia, og gjør jeg det på haralds kommer bare harald å spiser opp alt sammen...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest for meg ut som om ho har eit problem med at ho synest ho sjølv gjer dårlege matval. Da føler ho at det er lettere å få deg ned på hennes "dårlege" nivå enn at ho sjølv bynner å ete "sunt".

Alternativt så er ho ein løk som ikkje klarer å finne på noko vettugt å snakke om. Overaskende mange som tyr til meir eller mindre godlynt mobbing i mangel på noko anna å snakke om!

Hun er ikke usunn sånn i matveien selv og trener en del. Jeg gjør det bare ikke sånn hun mener er riktig, siden jeg er feit enda :p Hun er nok en løk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke usunn sånn i matveien selv og trener en del. Jeg gjør det bare ikke sånn hun mener er riktig, siden jeg er feit enda :p Hun er nok en løk ;)

Aha, vi har med ein "frelser" å gjere :p Et du sunt så et du ikkje sunt nok og et du unsunt så har ho "avslørt" kvifor du ikkje har gått meire ned i vekt osv.. Dobbel straff, nydeleg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...