Jump to content
Juliefj

Stiv i nakke, skuldre og rygg

Recommended Posts

Er det flere enn meg som er mye stiv og vond i overkropp? For min del er det nakke, skuldre og rygg som oftest. Prøver å være flink til å tøye godt, spesielt steder hvor jeg veit kan bli stivt.

Det er ofte i perioder hvor jeg har mye vondt og perioder uten noe som helst.

Burde kanskje ta en tur innom fyson, har bare ikke kommet så langt:dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Er det flere enn meg som er mye stiv og vond i overkropp? For min del er det nakke, skuldre og rygg som oftest. Prøver å være flink til å tøye godt, spesielt steder hvor jeg veit kan bli stivt.

Det er ofte i perioder hvor jeg har mye vondt og perioder uten noe som helst.

Burde kanskje ta en tur innom fyson, har bare ikke kommet så langt:dry:

Hvor ofte/mye trener du?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er det flere enn meg som er mye stiv og vond i overkropp? For min del er det nakke, skuldre og rygg som oftest. Prøver å være flink til å tøye godt, spesielt steder hvor jeg veit kan bli stivt.

Det er ofte i perioder hvor jeg har mye vondt og perioder uten noe som helst.

Burde kanskje ta en tur innom fyson, har bare ikke kommet så langt:dry:

Upper crossed syndrome

Aktiver sovende muskulatur ved å trene (mest sannsynlig støttemuskulatur skulder, lange hodet triceps, rhomboideus, evt bakre delta og trapezius) og tøy stram muskulatur(mest sannsynlig pectoralis minor/major, latissimus) for å jevne ut styrker/svakheter

For å nevne noe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den første her var utrolig smertefull for meg, så da blir vel den å gjøre mye fremover. Har sliti med stiv nakke/skulder/underarmer/albuer. Så driver å prøver å grave meg frem til problemet:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Skaff deg en massasje ball, eller som jeg selv personlig bruker, en gammeldags og litt større sprettball! Ligg på gulvet og rull litt på denne, det fungerer kjempe bra! Rull både på bakside og på framside, siden det som oftest er kombinasjon av stramhet på begge sider. Når du ligger å ruller vil du kjenne noen punkter som gjør mye mer vondt enn andre. Press deg selv og kjenn at ballen går ordentlig inn i smertepunktet! :D Det gjør vondt, men merker forskjell utrolig fort :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...