Gå til innhold

Stiv i nakke, skuldre og rygg


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som er mye stiv og vond i overkropp? For min del er det nakke, skuldre og rygg som oftest. Prøver å være flink til å tøye godt, spesielt steder hvor jeg veit kan bli stivt.

Det er ofte i perioder hvor jeg har mye vondt og perioder uten noe som helst.

Burde kanskje ta en tur innom fyson, har bare ikke kommet så langt:dry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere enn meg som er mye stiv og vond i overkropp? For min del er det nakke, skuldre og rygg som oftest. Prøver å være flink til å tøye godt, spesielt steder hvor jeg veit kan bli stivt.

Det er ofte i perioder hvor jeg har mye vondt og perioder uten noe som helst.

Burde kanskje ta en tur innom fyson, har bare ikke kommet så langt:dry:

Hvor ofte/mye trener du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det flere enn meg som er mye stiv og vond i overkropp? For min del er det nakke, skuldre og rygg som oftest. Prøver å være flink til å tøye godt, spesielt steder hvor jeg veit kan bli stivt.

Det er ofte i perioder hvor jeg har mye vondt og perioder uten noe som helst.

Burde kanskje ta en tur innom fyson, har bare ikke kommet så langt:dry:

Upper crossed syndrome

Aktiver sovende muskulatur ved å trene (mest sannsynlig støttemuskulatur skulder, lange hodet triceps, rhomboideus, evt bakre delta og trapezius) og tøy stram muskulatur(mest sannsynlig pectoralis minor/major, latissimus) for å jevne ut styrker/svakheter

For å nevne noe..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første her var utrolig smertefull for meg, så da blir vel den å gjøre mye fremover. Har sliti med stiv nakke/skulder/underarmer/albuer. Så driver å prøver å grave meg frem til problemet:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg en massasje ball, eller som jeg selv personlig bruker, en gammeldags og litt større sprettball! Ligg på gulvet og rull litt på denne, det fungerer kjempe bra! Rull både på bakside og på framside, siden det som oftest er kombinasjon av stramhet på begge sider. Når du ligger å ruller vil du kjenne noen punkter som gjør mye mer vondt enn andre. Press deg selv og kjenn at ballen går ordentlig inn i smertepunktet! :D Det gjør vondt, men merker forskjell utrolig fort :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...