Gå til innhold

KLIKK - Hvorfor liker kvinner å kalle seg selv tjukke?


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei, du skal få det inn med teskje :)

"Strong is the new skinny" - forklaring: "Før brydde vi oss om å være skinny. Det er mye bedre å være strong! Streb mot styrke, ikke tynnhet!"

"Happy is the new healthy" - forklaring: "Før brydde vi oss om å være healthy. Det er mye bedre å være happy! Streb mot glede, ikke sunnhet!"

For det første mener jeg at sunnhet og glede i de beste tilfellene går hånd-i-hånd. Og jeg mener at det å ha god helse er noe som er positivt, og at man ikke bør neglisjere sin egen helse for umiddelbare gleder. Jeg vil vel også anta at mennesker som har bedre helse er gladere. Altså MÅ man være healthy for å være happy. DERFOR er det uttrykket helt totalt meningsløst og bakvendt. Hun som fant det på er enten dum som et brød eller bare ekstremt dårlig i engelsk. Evt begge deler.

Er du fortsatt uenig?

Skjønner helt klart hva du mener, men for meg handler det om GRADEN av ´´healthy´´ man søker. Jeg mener at healthy er et veldig individuelt begrep, mens happy gjelder for alle. Og med happy menes ikke glad som i ´´kjøpte meg akkurat en snickers´´, men glad som i lykkelig, ikke jublende hver dag, men fornøyd med tilværelse og trygg på seg selv, selv om livet har sine ups and downs. Ja man skal søke glede i stedet for sunnhet, men det betyr ikke at sunnhet ikke er glede. For noen er fitness glede, for andre er norsk husmannskost og 5 ekstra kilo på kroppen glede. Er noen av de healthy? En vil defineres som ekstremt sunn, den andre i dag som gjennomsnittlig, det betyr ikke at den ene er gladere enn den andre. Det kan faktisk hende at den med husmannskost er gladere, og dermed sunnere enn fitnessjenta. Om du skjønner!

Litt enig i det du sier, men forstår du meg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Byttnavn

Men altså det er ikke nødvendigvis prosent kroppsfett som avgjør din helse.

Å tro at du kan "se" at en person er ekstremt sunn pga lav fett prosent er rubbish.

Om du aldri unner deg en snickers er man verken sunn eller lykkelig spør du meg.

Og da mener jeg ikke at man skal velte seg rundt i sjokoladebarer hver dag mens man jerker off.

Men om du aldri kan unne deg noe en sjelden gang fordi livet handler om stålkontroll på kostholdet er du antagelig ikke spesielt lykkelig og kanskje en kjip person å henge rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor liker kvinner å kalle seg selv tjukke" er vel fordi mange finner alltid en feil med sin egen kropp. Det går vel på selvtillitt. De ser seg selv tykkere enn det de egentlig er, det fant eg ut da jeg var beinrangel noen år tilbake men klarte ikke se hvor tynn jeg egentlig var.

Jeg har lært å ikke kalle meg selv tykk, vertfall ikke forran andre som er litt større enn seg selv. Det blir tåpeligt. Når jeg trener så har jeg ikke noe forbilder av andre veltrente. Jeg tenker at jeg skal bli den beste versjonen av meg selv for alle har sin egen kropps fasong :)

Mitt motto er : Be the best version of you ! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"

Mitt motto er : Be the best version of you ! (y)

Jeg prøver meg på litt hat i form av Indiska quote: ´´Det handler ikke om å være den beste versjonen av seg selv heller, men å være den versjonen av seg selv man selv er mest tilfreds med. Å møte krysningspunktet mellom hvem vi vil være og hvem vi rent faktisk er. ´´

Synes det var godt sagt av henne, ikke alle trives med å være den beste versjonen av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på litt hat i form av Indiska quote: ´´Det handler ikke om å være den beste versjonen av seg selv heller, men å være den versjonen av seg selv man selv er mest tilfreds med. Å møte krysningspunktet mellom hvem vi vil være og hvem vi rent faktisk er. ´´

Synes det var godt sagt av henne, ikke alle trives med å være den beste versjonen av seg selv.

Jaja er enig i det hun he skreve der. Men jeg tenkte bare å fortelle at det er bedre og tenke at man skal bli den beste versjonen av seg selv enn og prøve å få en lik kropp som en annen som kan vær umulig for noen. For de som har et mål om å se ut som en perfekt drømmekropp. Hvis du fatter tankegangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...