Gå til innhold

Alltid sulten på kvelden?


JulieRingstad

Anbefalte innlegg

Spiser frokost, lunsj og middag, kveldsmat i løpet av en dag sånn ca, men de siste ukene har jeg hvertfall doblet kveldsmaten min og spiser generelt litt utover hele kvelden (sjeldent noe usunt). Kan det være at jeg får i meg for lite i løpet av dagen? Har ikke noe stort mål med vektnedgang, men vil gjerne ha litt mer markerte muskler, så prøver å ligge bitte litt under vedlikehold. Er litt små lei av og lage mat og spise hele kvelden.

Typisk dag:

Frokost 7: rundt 50-60 g havregryn og 1 glass melk

Lunsj halv 12: Kyllingsalat + frukt

Middag 4: Kyllingwok, taco, kyllingfilet/grønnsaker/ris, fisk/grønnsaker osv

Kveldsmat: Gresk youghurt med eple, banan og honning eller 3-4 knekkebrød med skinke eller egg. ( de siste ukene har jeg spist både youghurten og knekkebrødene til kveldsmat)

hvordan ser det ut? er 169 høy og veier rundt 60 kg. Dager jeg trener har jeg ofte et mellommåltid av 1-2 knekkebrød eller en skyr og frukt i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å lese artiklene om biorytme dietten.

Fungerer meget bra!

Kan være en litt innkjøringsperiode, men etter det er det bare helt deilig å spise seg mett og god føre leggetid.

kan jo prøve, men er veldig glad i havregrøten til frokost :love:

Blir jeg fysen på kvelden så lager jeg meg en liten proteinshake 2,5 dl, stopper all sult følelse umiddelbart.

Er ikke så glad i shaker... men blir faktisk veldig mett av det, kanskje jeg skal prøve det 1 gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo prøve, men er veldig glad i havregrøten til frokost :love:

Er ikke så glad i shaker... men blir faktisk veldig mett av det, kanskje jeg skal prøve det 1 gang :)

Du venner deg fort til å spise mere bær og frukt. Du kan jo være en av de som tåler karb godt. Jeg blir veldig trøtt og daff av det, og timer det mest til rundt trening og kveldstid.

LIt havregryn kan du nok dog ha på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du venner deg fort til å spise mere bær og frukt. Du kan jo være en av de som tåler karb godt. Jeg blir veldig trøtt og daff av det, og timer det mest til rundt trening og kveldstid.

LIt havregryn kan du nok dog ha på morgenen.

Er vel vært et forsøk! Noen tips til matplan litt etter hvordan jeg spiser nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gresk youghurt til frokost m litt bær og et eple og et glass melk og omega 3/ mandler

Lunsj som nå. gjerne med avocado

Mellommåltid . f eks kesam m litt bær, fun light, eller en proteinbar m lite karb.

Middag som nå, godt med karb i dette måltidet.

I tillegg banan/ riskake etter trening og en skyr..

Sånn veeldig generelt dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte fikk jeg en liten nedtur i starten på biorytmen, fordi jeg trente såpass mye kardio at jeg burde hatt mere karb i denne perioden. Når jeg så kom ovenpå så fikk jeg en utrolig energi!

Dessuten - Jeg har fått en heelt annen karb følsomhet, dvs at jeg responderer bedre på mindre mengder.

Nå skal det legges til at noen jenter ikke responderer bra på biorytme opplegget, men jeg mener det absolutt bør prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte fikk jeg en liten nedtur i starten på biorytmen, fordi jeg trente såpass mye kardio at jeg burde hatt mere karb i denne perioden. Når jeg så kom ovenpå så fikk jeg en utrolig energi!

Dessuten - Jeg har fått en heelt annen karb følsomhet, dvs at jeg responderer bedre på mindre mengder.

Nå skal det legges til at noen jenter ikke responderer bra på biorytme opplegget, men jeg mener det absolutt bør prøves!

Får begynne fra mandag av tror jeg, er litt sånn at jeg trenger en mandag for å starte på noe!

Men tror jeg må ha noe karb til frokost, føler jeg våkner litt. Men prøver en uke hvertfall først uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...