Jump to content
Fredrik Gyllensten

Hvorfor trener du?

Recommended Posts

Fortsetter under...

Jeg begynte å trene fordi jeg skulle ned i vekt. Så nådde jeg vekta, eller rettere sagt størrelsen, jeg kunne trives med. Da kjente jeg at jeg trengte et nytt mål å jobbe mot. Bestemte meg for å bli sterkere, og milde makaroni, trening fikk en helt ny mening! Jeg trener for å holde vekta, for å se bedre ut, for god helse, for et langt liv og alt det der, men hallo; den følelsen man får når man kan legge på ei skive til er vanvittig avhengighetsdannende og en grunn til å trene i seg selv. Føler meg som dronninga på haugen når jeg løfter tungt :D

Eg trenar for å halde meg (eller kanskje kome) i form og ikkje minst: for å ha det kjekt!!:D

+at eg såpass sjølvdiggar at eg gjerne vil ha noko fint å sjå på i spegelen:giggle:

Annonse

1 fordi det er morro

2 mestringsfølelse, både fra det å kunne løfte tyngre, men også det å kunne lære meg nye teknikker. For tiden lærer jeg meg styrkevendinger/ vendinger/ støt. Alltid noe nytt å prøve seg på.

3 sosialt

1) Fordi det er gøy!:love:

2) Fordi det er skikkelig gøy!

3) Fordi det gir mestringsfølelse, selvtillit, og bøttevis med energi

4) Fordi det har hjulpet meg med å bli kvitt 30 overflødige kg, og holder kroppen min i form

5) Ooooog fordi jeg har tidenes kuleste PT...

Haha, LIKER! ;):cool:

Jeg trener for å få mer energi og fordi jeg synes det er deilig i seg selv! Og så er det jo alltid kjekt med en veltrent kropp, da :)

Guest

Treningen og et riktig kosthold har hjulpet meg på veien mot bedre selvtillit. Jeg har også et ønske om et liv uten angst og depresjoner, og jeg mener at fysisk aktivitet og sunn, variert og god mat er viktige faktorer for å bekjempe dette.

Jeg trener også fordi jeg ønsker å bli sterkere, få en "fit"-kropp", ha en god helse, fordi det er gøy, motiverende, jeg vil se bra ut, jeg vil leve lenge og vel... ja, jeg kan sikkert liste opp maaange flere grunner enn dette.. :)

Annonse

1. For å hvile hjernen. (Å komme inn på gymmet, å skru av tankene for 1-2 timer er min personlige tid)

2. For å ivareta god helse.

3. Nå nye høyder! Stadig nye mål en har løst å nå :-)

4. Mestringsfølelse

Begynte først og fremst på grunn av det estetiske. Lei av å være tynnfeit og svak. Etter det har jeg jo innsett at det er sinnssykt gøy, at det er veldig bra for helsa og at det hjelper veldig på det psykiske. Mindre stress og mye mestring, love it! (y)

Startet å trene fordi jeg ikke ville være tjukkas. For å finne klær som passet i de riktige butikkene, fordi jeg skulle inn i en overfladisk bransje og følte jeg måtte passe inn... Sånn helt ærlig talt.

Men etter å ha kommet godt i gang med gode treningsvaner ble jeg mer reflektert. Nå trener jeg for å bli sterk, holde ryggsmerter borte, motvirke sykdom som ligger i slekta og generelt få en god (enda bedre) helse.

...Og fordi det er DIGG å pushe seg gjennom den siste repetisjoner eller løpe de siste meterne til døra i ekstra tempo! :D