Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Vil anbefale deg å følge et ferdig treningsprogram, der vil antall reps være angitt.

Gode programmer for deg er Starting Strength, X-Press, RYP blant andre.

Hvis du ønsker mer markerte muskler ville jeg anbefalt deg å ta mellom 6 og 12 repetisjoner. Noen treningsprogrammer benytter seg også av lineær periodisering, som vil si at man begynner med mange reps, så senker man antall reps over tid (samtidig som man øker vekten selvfølgelig). Andre programmer bruker ikke-lineær periodisering hvor man tar mange reps f.eks på mandagen, så tar man få reps på onsdagen (da med tyngre vekt på onsdagen).

Anbefaler deg å lese verdens beste artikkel om styrketrening som gir deg svar på alt du trenger å vite:

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ (y)

Treningsprogrammer:

http://fitnessbloggen.no/starting-strength/

http://fitnessbloggen.no/x-press/

https://www.tn.no/ryp

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...