Gå til innhold

NM2013 - Norgesmesterskap i kroppsbygging og fitness


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Norge så må man kvalifisere seg til å søke om Pro Card. Finaleplass i EM/VM kanskje Nordisk (usikker på dette) gir deg rett til å søke om å bli profesjonell utøver.

Deretter må du enten vinne en konkurranse som proff for direkte kvalifikasjon til Mr. Olympia, eller så må du bli blant topp 5 på poeng igjennom hele sesongen opp til Mr. Olympia. Dette krever normalt en del høye plasseringer i flere konkurranser.

Blir offtopic, men er finaleplass top 3 eller kun første plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fatte og begripe den hawaii-shortsen i MP. Forstår egentlig ikke den klassen i det hele tatt. Ikke Bf, men vi gidder ikke å gjøre øvelser. Så kropp, BORTSETT fra lårene? Og med hånden på hoftene?

Hvorfor skal kvinner få velge å ikke gjøre styrkeøvelser men ikke menn da? Vi har jo både bikini og bf. Får å klare ørten dips og chins er det en klar fordel å veie mindre, så de som er litt mer bygd men ikke store nok til bodybuilding...why not? Og jeg synes de som stilte i dag så veldig bra trent ut, og leggene (som er vanskelig å få størrelse på) telles jo. Dessuten liker jeg poseringen nettopp fordi den ikke er så stiv og "strekt" opp. Liksom "mini-bodybuildere" som får vist mage og armer (ikke bare lår og skuldre). :)

Og den fargerike shortsen....jentene får bruke blingbling bikini som skinner, så igjen, hvorfor ikke menn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal kvinner få velge å ikke gjøre styrkeøvelser men ikke menn da? Vi har jo både bikini og bf. Får å klare ørten dips og chins er det en klar fordel å veie mindre, så de som er litt mer bygd men ikke store nok til bodybuilding...why not? Og jeg synes de som stilte i dag så veldig bra trent ut, og leggene (som er vanskelig å få størrelse på) telles jo. Dessuten liker jeg poseringen nettopp fordi den ikke er så stiv og "strekt" opp. Liksom "mini-bodybuildere" som får vist mage og armer (ikke bare lår og skuldre). :)

Og den fargerike shortsen....jentene får bruke blingbling bikini som skinner, så igjen, hvorfor ikke menn? :)

Kvinner har bikini/WP der lite er tildekket. Jeg vil anta at dette er menns light-versjon av dette, så derfor spørsmålstegn ved shortsen.

Det jeg har sett av MP tilsier virkelig ikke at disse guttene veier mindre enn AF-deltakerne. Mange av dem ser rett og slett bedre ut, så jeg forstår ikke greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har bikini/WP der lite er tildekket. Jeg vil anta at dette er menns light-versjon av dette, så derfor spørsmålstegn ved shortsen.

Det jeg har sett av MP tilsier virkelig ikke at disse guttene veier mindre enn AF-deltakerne. Mange av dem ser rett og slett bedre ut, så jeg forstår ikke greia.

Altså mente omvendt: at AF deltagere som veier mindre har litt fordel ved styrkeøvelsene, så de som er tunge (men ikke store nok til CBB) kan kjøre MP..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har bikini/WP der lite er tildekket. Jeg vil anta at dette er menns light-versjon av dette, så derfor spørsmålstegn ved shortsen.

Det jeg har sett av MP tilsier virkelig ikke at disse guttene veier mindre enn AF-deltakerne. Mange av dem ser rett og slett bedre ut, så jeg forstår ikke greia.

Syntes MP klassen så bra ut! Men igjen, dette er nok gutter/menn som har trent i mange år og ikke noe "typisk" komme seg fort på scenen klasse

Har ikke lest så mye om MP men det er vel en klasse som skal representere "den perfekte kroppen". Dvs en atletisk utøver med bra symmetri, god presentasjon, være i god form uten å være for vaskulær, samt ha grei muskelmasse men ikke for mye :) Det blir ofte en tolkning, men Olympia klassene setter altid standaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes MP klassen så bra ut! Men igjen, dette er nok gutter/menn som har trent i mange år og ikke noe "typisk" komme seg fort på scenen klasse

Har ikke lest så mye om MP men det er vel en klasse som skal representere "den perfekte kroppen". Dvs en atletisk utøver med bra symmetri, god presentasjon, være i god form uten å være for vaskulær, samt ha grei muskelmasse men ikke for mye :) Det blir ofte en tolkning, men Olympia klassene setter altid standaren :)

Jeg er enig med deg.. men de har fortsatt en ganske dekkende hawaii-shorts på seg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...