Jump to content
Nina Kristin

Jeg trenger MOTIVASJON !!!!

Recommended Posts

Nå må jeg krype til korset........... Jeg har IKKE trent denne uken :o

Jeg har ikke hatt motivasjon nok til å dra rompa mi den km til trening's senteret.. Det er så latterlig dumt av meg. Men, så har jeg vært litt små forkjølet og, så formen har vel ikke vært helt der oppe! :)

Men på Mandag er det ingen kjære mor, da MÅ jeg komme igang igjen!:)

Så hvis noen har litt ekstra motivasjon å sende over, så rar jeg gjerne imot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

I vår/sommer hadde jeg 5-6 økter i uka og folk kommenterte ofte på hvordan jeg klarte det og om ikke dørstokkmila tok kverken på meg. (Standard)Svaret mitt ble at "Om jeg hadde brydd meg om dørstokkmila så hadde jeg aldri kommet meg av gårde". Så om du er på leit etter motivasjon for å komme på trening så finner du fort grunner for å ikke dra.

Kom deg på trening når du skal, ikke la ting som en dårlig dag, latskap eller andre uviktige ting stoppe deg! Sykdom og skader er jo så klart noe helt annet, men ikke finn på ting for å være hjemme. Ikke tenk på om du skal eller ikke. Har du i det hele tatt tenkt tanken på å dra, jo, da drar du. Ferdig med den saken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Tror det også handler om å ha et formål med treningen og en plan. Skriv ned alle grunnene til hvorfor du liker å trene og ta den frem når det passer deg.

Trente ikke i det hele tatt i sommer (heeellooo bodyfat, welcome back...) og når jeg begynte på skole igjen utsatte jeg treninga og kostplanen med unnskyldninger som "jeg får så lite overskudd at det går utover skolen, jeg kommer til å stryke på eksamen" osv. Så innså jeg at jeg kommer til å stryke uansett så jeg kan like gjerne trene og ha det fint i tillegg. Og så kom jeg på grunnene til hvorfor etterhvert. F. eks; 1) jeg får en jevnere døgnrytme noe som igjen fører til at jeg ikke blir psm bitch fra helvete 2 uker i måneden. 2) Jeg spiser bedre. 3) reduserer angst og depresjoner. Og så liker jeg kontakten jeg får med kroppen. Anyhow, finner du sånne grunner, er det enklere å ikke velge bort trening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiller av denne innimellom når jeg får ondt i vilja, og etterpå tenker jeg fort at "heeey, lite å syte for egentlig", og så kommer jeg meg avgårde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...