Gå til innhold
Replica

Tips for å øke antall reps i pullups?

Anbefalte innlegg

Reps pr. idag: 8

Vekt: 83kg

Høyde: 179cm

Vingespenn: 192 cm (litt bredere skuldre enn gj.snitt, og relativt lange armer)

Jeg løfter min egen kroppsvekt fra nederst til hodet over stang ca. 8 ganger, og føler jeg har stagnert litt her. Jeg har måttet roe ned på markløft grunnet vond hofte. Kjører en del yates row, klatrevegg, "monkey bars" osv. Lurer på om noen har gode forslag til både gode oppvarmingsøvelser for å teste min faktiske maks ligger på, samt noen gode styrkeøvelser for raskere framgang. Er vektvest, eller "vektbelte" anbefalt for raskere økning her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder selv på med et program som legger opp til en mengdedag og en maksdag i uka og merker fremgang med det. Du kan jo prøve det en periode hvis du ønsker.

Dag A: 3 sett x reps til failure (maks 2 min pause mellom hvert sett)

Dag B: 12 sett x 1/2 reps av maks rep på første sett på dag A.

Eks. (med muligens litt vel rask progresjon)

Dag A: 8-5-3

Dag B: 8-12 sett x 4 reps

Dag A: 9-6-4

Dag B: 8-12 sett x 4 reps

Dag A: 11-7-5

Dag B: 8-12 sett x 5 reps

Det som er bra her at du legger opp til en progresjon på mengdetreningen også, men det er viktig at man ikke blir skikkelig sliten så stopp etter 8 sett om siste reps blir veldig tunge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Er det idioti å kjøre på med slikt hvis man starter økta med 5x5 stronglifts der man fokuserer på yates row og benk press den ene dagen, og markløft + militærpress den andre? Tenker på om jeg isåfall bør justere mengden etter å ha brukt en del krefter på yates row. Høres jo ganske smart ut den planen du bruker som eksempel. Tenker jeg kunne prøvd å tilpasse noe lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for tips. Er det idioti å kjøre på med slikt hvis man starter økta med 5x5 stronglifts der man fokuserer på yates row og benk press den ene dagen, og markløft + militærpress den andre? Tenker på om jeg isåfall bør justere mengden etter å ha brukt en del krefter på yates row. Høres jo ganske smart ut den planen du bruker som eksempel. Tenker jeg kunne prøvd å tilpasse noe lignende.

Jeg kjører selv starting strength advanced novice samtidig som pullupsprogrammet med; knebøy og benk/militærpress (på mandag og fredag). Markløft har jeg på onsdag.

Det fungerer for meg i alle for meg. Tenker det er greit å ikke ha markløft på samme dag som pullups.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måten jeg har økt og økt på pullupsene mine er å kjøre vanlig pullups til man har stagnert, så deretter gå bredere og bredere med grepet og når du kommer til failure så skviser du ut noen ekstra negative. Etter en stund med dette så kjører jeg lavreps med vektbelte på og også skviser ut noen negative når jeg når failure så begynne på nytt igjen med vanlig pullups :)

Den metoden har funket veldig bra på meg, nå til dags dato er jeg sikker på at jeg kunne klart 30 pullups på kroppsvekt 75kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her