Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på utseendet i året?


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønnhetsprodukter og behandlinger: 0

Hud: 150 kr ca

Hår: Hårfarge ca 300 kr totalt, sjampo/balsam ca 400 kr totalt

Negler: Neglelakkfjerner og neglelakk = ca 250 kr i året

Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv: 0

Sminke: Ca 350 kr

Enkelte kosttilskudd: 0

Hårfjerning: Barberskum + barberblader ca 250 kr

Jeg er billig i drift jeg :-D

Sjampo/balsam/hårfarge/neglelakkfjerner fra europris, barberskum/renseservietter fra first price, sminke fra taxfree og h&m.

Ca 1700 totalt da.

(2500-3000 ekstra om solarium skal telles med sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker da på:

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger

-Hud 170,- (kjøpes hver 3.mnd)

-Hår(200,- 1 gang i mnd)

-Negler(nada)

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv.(nada)

-Sminke(vanskelig da jeg har sminke så lenge. Kjøper kun når jeg trenger nytt. Sminken jeg har er verdt ca. 2500,-)

-Enkelte kosttilskudd(vitaminer 500,- mnd)

-Hårfjerning(epilator)

-Annet jeg har glemt??

Ikke inkludert klær, trening, tannpleie og tatovering/piercing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger:

-Hud:solkrem: 600 kr ansiktskrem ++ : 700 kr

-Hår:ca 3000 kr frisør + 800 kr shampo og balsam

-Negler:100 kr

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv:0 kr

-Sminke:800 ( maskara hver 3 mnd )

-Enkelte kosttilskudd:0

-Hårfjerning:1600 kr

så 7000-8000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva? Mener du at det er en sjangs for at blant de ~10 personene som har svart, så er det ingen som bruker botox?

Nah, går nok heller for at omtrent alle bruker det men ikke tørr å innrømme det.

Noen har jo skrevet at de bruker helt sinnsvakt mye (sånn 20-40000 ish) - kan jo være noen av de har botox?

For min egen del har jeg iallefall ikke noe botox eller noe annet og kommer heller aldri til å ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare unge spreke damer her, trenger ikke botox vi vel :p Bruker mye penger jeg, men ikke på hverken dyre klær, dyr sminke eller noe. Bruker frisørprodukter når det gjelder shampoo, gelenegler av og til, ellers aldri neglelakk etc.. ingen dyre kremer eller lignende, men har langt hår og klipper meg IKKE selv, og jeg farger og striper håret så det drar jo på seg litt utgifter her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønnhetsprodukter og behandlinger

0 kr - overflødig, da jeg er perfekt :p

Hud

0 kr - menn har ikke hud, de har et lag med det reneste barsk (ja, med 's') som de feller ved jevnlig hamskifte

Hår

~450kr ca. hver halvannen måned = ~4000 kr

Negler

0 kr

Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv.

0 kr

Sminke

0 kr

Enkelte kosttilskudd

0kr

Hårfjerning

~600 ca. hver halvannen måned i brasiliansk voksing

Barberblader bruker jeg ikke, da jeg barberer meg med kniv. Den kostet ~1000 kroner i innkjøp og jeg har hatt den nå i 5 år, så i skrivende stund har jeg brukt 200 kr i året på barbering de siste 5 årene.

For øvrig lurer jeg på hvor folk her kjøper barberblader? 200 kroner i året på barberblader? Really? Én pakke barberblader varer i et helt år? Da jeg barberte meg med kassetthøvel varte ett blad i ca. 3-4 barberinger. Med i snitt 2 barberinger i uken varte ett blad i ca. 2 uker. En pakke med 5 blader varte dermed i 10 uker, noe som blir 5 pakker i året. Barberblader er så latterlig dyre at det er ikke morsomt en gang, så 5 pakker i året blir ~1000 kroner. Er glad jeg byttet til kniv. :nin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skjønnhetsprodukter og behandlinger: 0

-Hud: rens, skrubb, dagkrem og oljer kommer vel fort opp i 600 i året.

-Hår: klipper og striper håret med hette, koster ca 1000 hver gang, gjør det sikkert 4 ganger i året= 4000

-Negler: kjøper en billig neglelakk i ny og ne.. kanskje 200kr i året.

-Kosmetiske behandlinger som botox/restylane osv: 0

-Sminke: tipper rundt 1000kr i året.

-Enkelte kosttilskudd: Omega3, aner ikke hvor mye det blir iløpet av et år, 1000kr kanskje?

-Hårfjerning: får barberblad sendt hjem i posten til meg og min kjære hver 3. måned, og betaler ca 200 (for begge) hver gang :)

Så da kom summen på omtrent på 7500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig lurer jeg på hvor folk her kjøper barberblader? 200 kroner i året på barberblader? Really? Én pakke barberblader varer i et helt år? Da jeg barberte meg med kassetthøvel varte ett blad i ca. 3-4 barberinger. Med i snitt 2 barberinger i uken varte ett blad i ca. 2 uker. En pakke med 5 blader varte dermed i 10 uker, noe som blir 5 pakker i året. Barberblader er så latterlig dyre at det er ikke morsomt en gang, så 5 pakker i året blir ~1000 kroner. Er glad jeg byttet til kniv. :nin:

Har hatt lyst på kniv en stund, men det blir med det.

Når det kommer til barberbladene...

Tørk godt av dem etter bruk, så varer de mye lengre.

Hår er for veikt til å gjøre nevneverdig skade på bladene, men vann... vann er farlig.

Ved å tørke dem godt etter bruk, så øker du levelengden betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lyst på kniv en stund, men det blir med det.

Når det kommer til barberbladene...

Tørk godt av dem etter bruk, så varer de mye lengre.

Hår er for veikt til å gjøre nevneverdig skade på bladene, men vann... vann er farlig.

Ved å tørke dem godt etter bruk, så øker du levelengden betraktelig.

Bytt til kniv. Seriøst. Kassetthøvler er søppel. Dyrt søppel. Kniven min har nå vart i 5 år, men begynner å bli moden for å settes opp på nytt. Noen hundrelapper for å få noen til å gjøre det (å gjøre det selv krever litt mer investering i tid og utstyr), så er den fit for fight i 5 år til.

Jeg gikk også og hadde lyst på kniv en stund, og det eneste jeg angret på etter å ha prøvd var at jeg ikke prøvde tidligere. Det er virkelig noe helt annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til kniv. Seriøst. Kassetthøvler er søppel. Dyrt søppel. Kniven min har nå vart i 5 år, men begynner å bli moden for å settes opp på nytt. Noen hundrelapper for å få noen til å gjøre det (å gjøre det selv krever litt mer investering i tid og utstyr), så er den fit for fight i 5 år til.

Jeg gikk også og hadde lyst på kniv en stund, og det eneste jeg angret på etter å ha prøvd var at jeg ikke prøvde tidligere. Det er virkelig noe helt annet. :)

Link til noe du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til noe du vil anbefale?

En Shavette er en billig lavterskel kniv hvis du bare har lyst til å prøve det ut. I den kan du bruke vanlige barberblader (ikke kassett, men vanlige, enkle barberblader), eller lengre blader laget spesielt for denne kniven. Til den kan du bruke barberskummet (eller gelen) du vanligvis bruker, hovedpoenget her er å få følelsen med å barbere med kniv.

Er pris ingen hindring, er det flust med kniver å velge i her. Både Dovo or Thiers-Issard går for å være bra kniver (jeg har selv en Dovo). Hart Steel vet jeg ikke noe om, men jeg tror ikke Barbershop ville ført dem hvis de ikke var gode. Viktig å kjøpe en stropp også, da skikkelige kniver må stroppes før hver bruk.

Og hvis du først skal ha en skikkelig kniv, bør du også investere i en skikkelig kost og såpe/krem mener jeg. Du finner alt du trenger (og en del guider og linker) på Barbershop. For ikke å trekke tråden alt for langt off topic tror jeg at jeg gir meg der, men hvis interessen er til stede kan jeg kanskje vurdere å lage en egen tråd. :pompous:

Edit: jeg fant dette startsettet - det er nok også et alternativ for den som vil raskt i gang, rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...