Gå til innhold
Charlotte2

Beinpress

Anbefalte innlegg

Det sies at ingen spørsmål er for dumme, så da satser jeg på at mitt spørsmål også havner under den kategorien.

Beinpress, type denne:

729x.jpg

Jeg prøver å finne ut hvor mye selve "basen" veier. Den basen man henger alle vektskivene på.. Jeg prøvde å spørre på senteret, men de kunne ikke gi meg noe ordentlig svar, istedet var det en mann som blanda seg inn i samtalen og jeg endte opp med spørsmålet mitt ubesvart.

På det forrige senteret jeg trente så sto det på selve "basen" hvor mye den veide, men det gjør det ikke på den som de har der jeg trener nå.. Er det noen som vet omtrent hva "basen" veier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Håper det er greit jeg låner denne tråden for ett spørsmål :)

Jeg har ettbeins beinpress i programmet, og har brukt maskinen der vi er mer oppesittende, ikke liggende som i bildene overfor. Tar denne maskinen veldig annerledes og bør jeg bytte til den klassisk liggende beinpress-maskinen?

Det er ganske greit å bare endre vekta med den "pinnen" synes jeg, og siden jeg bare tar ettbeins blir det mye vekter å ta bort siden det alltid er 40-100+ kg på den liggende maskinen der jeg trener.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

re: spørsmålet mitt: den "sittende" maskinen var opptatt i dag så jeg måtte til på den "liggende". Så ikke noe vektlapp på den, men FY FLATE så tungt det var når jeg skulle kjøre ett-beins der. Er nok ikke helt meninga, for den platen må veie noe borti pokkers mye.

La på 10 kg på hver side og merket med en gang det var for mye. Skiftet så til 5kg. Det var fortsatt tungt, men fikk vertfall gjennomført 2x8 reps. Bare å glemme oppvarmingssett da, det der var altfor ille. Må tilbake på den andre maskina til neste gang, så det går an å øke vektene progressivt. Plata må veie ca 40-50 kg vil jeg tippe, så jeg må opp mye i styrke før det blir oppvarmingssett....

Maskinen tok lenger oppe på lårene kjentes det ut som, mens den sittende tar mer på musklene rett over/ved siden av kneet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her