Gå til innhold

noen forslag til sunn middag på rundt 400 kalorier?


musikkpia28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei alle sammen, jeg lurer på om noen har noen forslag til sunn middag til rundt 400 kalorier, begynner bli lei av å spise laksefilet hver dag, men skal holde meg unna potet, pasta, lefser da.

fint om noen hadde noen tips:)

noen seriøse tips`?

Kjøtt og grønnsaker/salat er nok det sunneste/mest kalori fattige..

Type: kyllingsalat, tacosalat, biffsalat etc...

400kcal er særdeles lite til å være middag... desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 er nok for meg og jeg er veldig småspist av meg, men hvor mye kyllingfilet kan jeg egentlig spise til middag? noen som har forslag til en sunn saus jeg kan ha ved siden av? er veldig glad i den grilla kyllingsalatkjøttet fra dne stolte hane, men er nok en del fett i det, holder meg unna ris og poteter og brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Én kyllingfilét pleier å ligge på ca 150-200gram da. Men det var da voldsomt så vanskelig du skulle være da.

Ta tre da, og masse grønnsaker til. Jises!

Edit: Regn ut selv hvor mye filét du kan spise. Alt står bak på pakkene ang saus og slikt, så kan du regne det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foreslår torsk. Torsk og brokkoli er jo litt stereotyp fitnessmat, men det er ikke helt uten grunn. Mye protein per kalori, og man forsker på om torskeproteiner kan bidra til ekstra vektnedgang på Universitetet i Bergen i skrivende stund :) Eventuelt sei, steinbit, hyse, brosme +++

200 gram torsk gir ca 150 kcals og 30 gram protein, og da har du 250 kalorier du kan bruke på andre ting. For eksempel ris. Og en solid haug med grønne grønnsaker :)

Tomatbasert saus, salsa osv. er mer kalorifattig enn kremet saus. Denne her er god til hvit fisk.

http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstrom-rydder-opp-hjemme/kalorifattig-saus-til-fisk

I tillegg ligger det ute et par forslag til kalorifattige sauser på forsiden av bloggen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilet brunet i panna med nødvendig krydder. Deretter gratineres i ovnen med et x osteskiver + brokkolipure.

Eggerøre av x egg med en dasj creme fraische og stekte grønnsaksterninger.

200-300g hvitfisk med smørglaserte gulrøtter.

Blomkålsuppe med hvitvin og bacon.

"Er ikke eggerøre ca 200kcal per 100g?"

"Er det ikke mye fett i bacon?"

"Hvor mye hvitvin`? Har hørt det er 7kcal i alkohol."

Førkje!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk pinglo, men er drittlei av fisk nå så tenkte begynne med kyllingfilet,, må være lov å spørre her inne zain, og spiser ikke ris, pasta osv

Hvorfor spiser du ikke ris og pasta? Men energitett saus skal du ha? o_O Jeg tipper du har såvidt lest deg opp på lavkarbo?

Og siden du allerede har bestemt deg for kyllingfilet .. og saus .. så får du jo nesten bare kjøre på med kylling og nok saus til at det stopper på 400 kcal ;)

Funker fint å koke ihjel grønnsaker med vann og stavmiks alt og kok inn til passende konsistens/evt jevn med maizenna. Så krydrer du etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser du ikke ris og pasta? Men energitett saus skal du ha? o_O Jeg tipper du har såvidt lest deg opp på lavkarbo?

Og siden du allerede har bestemt deg for kyllingfilet .. og saus .. så får du jo nesten bare kjøre på med kylling og nok saus til at det stopper på 400 kcal ;)

Funker fint å koke ihjel grønnsaker med vann og stavmiks alt og kok inn til passende konsistens/evt jevn med maizenna. Så krydrer du etter behov.

Hvor mye grønnsaker skal jeg bruke, Myr? Har hørt det er kcal i gulerøtter, brokkoli og sånn.

Er det kcal i krydder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...