Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wheel of Time kan være noe langtekkelig, og man kan miste motivasjonen litt uti. Nå er jeg straks ferdig med bok 9, og er veldig klar for å endelig fullføre (tror jeg har forsøkt 3 ganger nå), og få vite hvordan det hele ender!!

Og forøvrig er A Song of Ice and Fire en av de beste seriene jeg har lest!!

Når WoT blir langtekkelig, fokuser på karakterutviklingen, den er sinnsykt bra, gjennom hele serien, selv om noen av bøkene kun er "fyll" for neste. Har lest serien 3/4 ganger :whistle: - WoT er kanon! Men likte ikke avslutningen på sisteboka... den kunne ha vært bedre, men men :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når WoT blir langtekkelig, fokuser på karakterutviklingen, den er sinnsykt bra, gjennom hele serien, selv om noen av bøkene kun er "fyll" for neste. Har lest serien 3/4 ganger :whistle: - WoT er kanon! Men likte ikke avslutningen på sisteboka... den kunne ha vært bedre, men men :D!

Helt enig, slutten var litt .... 'whaaaaat?', men det kunne vært mye verre! ;) Likte de tre siste bøkene godt sånn overall, masse som skjer, mye humor, mye action, mye forklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når WoT blir langtekkelig, fokuser på karakterutviklingen, den er sinnsykt bra, gjennom hele serien, selv om noen av bøkene kun er "fyll" for neste. Har lest serien 3/4 ganger :whistle: - WoT er kanon! Men likte ikke avslutningen på sisteboka... den kunne ha vært bedre, men men :D!

Helt enig, slutten var litt .... 'whaaaaat?', men det kunne vært mye verre! ;) Likte de tre siste bøkene godt sånn overall, masse som skjer, mye humor, mye action, mye forklarende.

WoT har en karakterutvikling jeg aldri har vært borti! Men er enig i at noen av bøkene i midten er litt "fylling"!

Ååh, jeg er superspent på slutten og om de klarer å samle alle de løse trådene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg :D du har ihvertfall alle tilgjengelig nå, jeg måtte vente ett år pluss mellom hver av de tre siste :cry: harda bud!

Haha er en del år siden første gang jeg forsøkte å klatre det literære fjellet WoT er, men er glad jeg ikke fullførte da, er så utrolig kjipt å gå å vente! Slik som jeg nå går å venter på neste bok i A Song of Ice and Fire :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha er en del år siden første gang jeg forsøkte å klatre det literære fjellet WoT er, men er glad jeg ikke fullførte da, er så utrolig kjipt å gå å vente! Slik som jeg nå går å venter på neste bok i A Song of Ice and Fire :(

Argh, tell me about it! Han vet historien, han skriver, men hvem veit.... det er som å vente på neste Tool album, kom igjen da! Samtidig som man vet at når det endelig kommer er det kvalitet. Ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoT har en karakterutvikling jeg aldri har vært borti! Men er enig i at noen av bøkene i midten er litt "fylling"!

Ååh, jeg er superspent på slutten og om de klarer å samle alle de løse trådene...

Har nesten lyst å komme med en spoiler :p! Si fra når du har lest siste boken, er litt spent på om folk sitter igjen med den samme følelsen etter å ha lest den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel alle nerder til en viss grad, men jeg oppretter denne tråden slik at de av oss som er litt mer på den sære siden kan connecte! Selv er jeg hovedsakelig bok-nerd, type elsker fantasy bøker. Er også veldigveldig glad i fantasy i filmform, og selvfølgelig også sci-fi! For tiden holder jeg på med Wheel of Time-serien, er på bok 9. Er på jakt etter noe nytt og spennende å begynne på når jeg er ferdig med denne! Spilling er ikke helt min store greie, men i sin tid spilte jeg en karakter opp til top level i World of Warcraft. Hva er din favorittbokserie, favorittfilm, tegneserie, spill, you name it, la oss alle joine together drømme oss vekk til andre tider, steder og universer! (Når jeg leste gjennom dette innså jeg nøyaktig hvor utrolig nerdete det høres ut, men who cares!) Let your geek flag fly!!

Jeg liker Wheel of Time bøkene svært godt selv. Er riktignok kun på bok 5 for øyeblikket, har begynt helt fra starten av ved et par anledninger da tiden til disposisjon for å lese "ikke-fagfelt-relatert" litteratur har vært svært begrenset i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er datanerd og stolt av det! Jobber som programmerer og jeg ELSKER jobben min!

På en lørdagskveld kan jeg sette meg ned og programmere litt og lære meg nye ting rett og slett fordi jeg syns det er morsomt!

Beste følelsen i verden er å løse et komplisert problem som man har stått fast i en liten stund. :D

I tillegg samler jeg på bøker i sjangrene krim og fantasy. Bøker er så mye bedre enn filmer!

Også er jeg jo en treningsnerd! Kan sitte og lese meg opp på kosthold, treningsprogrammer og teknikk i flere timer. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

games_halo_header.jpg

- Alle spillene

- Snart alle bøkene

- Mye trivia som tar unædvendig plass i hodet

- Obsessed og kan ikke vente til femmeren kommer ut

- Digger "yayap" og alle "One Liners" Master Chief har å by på.

- Hekta siden det første spillet kom til Xbox i 2000.

I am the only one?!

Digger Halo selv, runna alle spella, mange hundre timer online med Halo 2,3 Reach og litt 4ern.

Har spillmusikken min i flere spillelister på spotify og ipod. Fantastisk spillserie som klarer å ha sjarm og historie i en verden som er fylt med generiske kjipe FPS-spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger Halo selv, runna alle spella, mange hundre timer online med Halo 2,3 Reach og litt 4ern.

Har spillmusikken min i flere spillelister på spotify og ipod. Fantastisk spillserie som klarer å ha sjarm og historie i en verden som er fylt med generiske kjipe FPS-spill.

Har vel 14dager online-tid på H4 for øyeblikket, liksom vanskelig å la ligge, reach hadde jeg rundt 21dager ingame, herlig!

Så absolutt enig at det er en fantastisk spillserie, finfin mekanikk mellom dybde, firefights og endeløse skaff-deg-et-kjøretøy-og-knus-mest-mulig montasjer

Det ryktes forresten om at Halo 5 blir åpen verden basert :o

Jeg tør faktisk å glede meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk ide å skrive om nerdeting. Du MÅÅÅÅÅÅÅ lese Brandon Sanderson med Mistborn serien(samme fyr som skriver ferdig wheel of time)! Ble bokstavelig talt forelsket i Kelsier, en av hovedkarakterene!! Utenom det elsker jeg alt som har med Zombier å gjøre! The Walking Dead tegneserien, tv serien og spill serien. Og litt særere..sykdommer is awsome! Skal bli sykepleier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk ide å skrive om nerdeting. Du MÅÅÅÅÅÅÅ lese Brandon Sanderson med Mistborn serien(samme fyr som skriver ferdig wheel of time)! Ble bokstavelig talt forelsket i Kelsier, en av hovedkarakterene!! Utenom det elsker jeg alt som har med Zombier å gjøre! The Walking Dead tegneserien, tv serien og spill serien. Og litt særere..sykdommer is awsome! Skal bli sykepleier....

Mistborn var fin serie ja, slutten var spesiellt overraskende. Men liker du Sanderson, da MÅ/SKAL/VIL du lese Way of Kings.

Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistborn var fin serie ja, slutten var spesiellt overraskende. Men liker du Sanderson, da MÅ/SKAL/VIL du lese Way of Kings.

Tro meg.

This.

Sanderson skriver utrolig bra, og det imponerer at han i hver eneste bok og serie klarer å finne på et helt nytt og orginalt magisystem (eller to, eller tre). Spesielt etter å ha prøvesmakt nok annet innen Fantasy-sjangeren til å nærmest bryte sammen i gråt over hvor mange generiske "You aren't a poor farmers/blacksmiths son. You are the most powerful wizard/sorcerer in the history of the world, with godlike power given at no effort, and perfect women swooning over you at every turn!"-type bøker det finnes. :grumpy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt etter å ha prøvesmakt nok annet innen Fantasy-sjangeren til å nærmest bryte sammen i gråt over hvor mange generiske "You aren't a poor farmers/blacksmiths son. You are the most powerful wizard/sorcerer in the history of the world, with godlike power given at no effort, and perfect women swooning over you at every turn!"-type bøker det finnes. :grumpy:

Dette, kombinert med trynet til smilyen, fikk meg til å le høyt!

Sanderson står øverst på leselista etter WoT! (Mulig jeg må kjøre gjennom LotR-bøkene mm. en runde først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...jeg kan lese Sanderson uten å facepalme meg gjennom ørten hundre generiske plotlines og cheesy karakterer?

Er det bedre enn WoT?

Har kamerater som var imponert over WoT, helt til de leste George R.R. Martin og da visstnok skiftet mening.

Største problemet folk flest har med WoT er at noen av bøkene blir i overkant langtekkelige. Jeg er ikke blandt dem, selv om det er et og annet kapittel omtrent midt i serien der omtrent hele boka går med på å bygge opp til noe som skjer i slutten, samt legge grunnlag for hele neste bok. Alt kan ikke være en fight-scene fra The Matrix i en så lang serie. :p

Men ja, Sanderson skriver "raskere". Den lengste serien han har ute per dags dato er Mistborn-trilogien, som er forholdsvis kortfattede bøker med mye action. Warbreaker (gratis e-bok) og Elantris samt endel andre jeg ikke husker i farta er ikke engang serier, og må være mer actionfyllte enn WoT.

The Stormlight Archives er dog mer i samme størrelsesorden som Wheel of Time, og dermed skrevet i et annet tempo enn Warbreaker eller Elantris.

Alt jeg har lest av Sanderson har vært intet mindre enn spektakulært, både med tanke på karakterdybde og -utvikling, verdensbygging, plot-twists, og magi-systemer. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...