Gå til innhold

Den store nerdetråden


malenesofie

Anbefalte innlegg

Å, plukk den opp igjen! Ja, det var litt lameass lame i noen av de miderste, men det tar seg opp. Synd å si det, men de tre siste, skrevet av en annen, er mye mer direkte, voldsomme og geek-a-licious. Var kjipt å måtte vente ett år i mellom hver av de.

Tror jeg gave myself away on the nerd/geek category der ;) jeg leser det meste, ser det meste, spiller det meste og blir like opphengt hver gang. Exception to the rule; 50 Shades of Gray. Fy faen. Det var dårlig, det. Tror ikke jeg kommer over hvor dårlig det faktisk var.

På den positive siden; Hellsing, og det nyeste Hellsing Ultimate. Anime av høy kvalitet, fantastisk grafikk, utrulig bra historie, og mangaen er minst like bra.

Ble så boosta av all denne herlige nerdyness at jeg kjører på med full driv inn i slutten på bok 9 nå! Er veldig klar for de siste bøkene, håper de svarer til forventningene! Er også veldig spent på hvordan det hele skal ende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble så boosta av all denne herlige nerdyness at jeg kjører på med full driv inn i slutten på bok 9 nå! Er veldig klar for de siste bøkene, håper de svarer til forventningene! Er også veldig spent på hvordan det hele skal ende...

Yay! Haha! Det er verdt det, særlig Matt tar seg opp og er tilbake i gamle røverhjørnet ;) var litt urolig for at alle de løse trådene ikke kom til å bli løst opp, mye action i de to nest siste bøkene, men det kom sammen på et vis og jeg var litt trist for at serien var slutt. Er alltid det. Damn it, hvorfor kan de ikke bare fortsette? Triologier er nesten det verste. Man er helt med og så bare 'neida, det er slutt nå, tilbake til hverdagen med deg!' Silmarillion gjorde litt bot på såret der, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så boosta av all denne herlige nerdyness at jeg kjører på med full driv inn i slutten på bok 9 nå! Er veldig klar for de siste bøkene, håper de svarer til forventningene! Er også veldig spent på hvordan det hele skal ende...

Du bør virkelig sjekke ut the way of kings, stormlight archives bok 1, av brandon sanderson, fyren som skrev ferdig de siste i WoT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doctor who fanget ikke min interesse 100% heller, SG-1 derimot ser jeg faktisk opp igjen nå om dagene i påvente av sesongstart på andre serier :D

og som nevnt over her - firefly må være favoritten, sci-fi og old school fighting miksen er utrolig bra laget. "The hero of Canton, the man they call Jayne!"

Spill, bøker, serier, lek, morro, kostymer, tegneserier - you name it, I like it (noe sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er vel alle nerder til en viss grad, men jeg oppretter denne tråden slik at de av oss som er litt mer på den sære siden kan connecte! Selv er jeg hovedsakelig bok-nerd, type elsker fantasy bøker. Er også veldigveldig glad i fantasy i filmform, og selvfølgelig også sci-fi! For tiden holder jeg på med Wheel of Time-serien, er på bok 9. Er på jakt etter noe nytt og spennende å begynne på når jeg er ferdig med denne! Spilling er ikke helt min store greie, men i sin tid spilte jeg en karakter opp til top level i World of Warcraft. Hva er din favorittbokserie, favorittfilm, tegneserie, spill, you name it, la oss alle joine together drømme oss vekk til andre tider, steder og universer! (Når jeg leste gjennom dette innså jeg nøyaktig hvor utrolig nerdete det høres ut, men who cares!) Let your geek flag fly!!

Svarer før jeg har lest tråden. Alltid gøy å høre at noen koser seg med Wheel of Time! Var vanvittig trist at Jordan gikk bort i 2007, men takk og pris gikk hans enke Harriet ut og hyret Brandon Sanderson til å fullføre serien. Kan ikke si annet enn at han har gjort en fantastisk jobb, og der kommer boktips nr. 1 inn.

Liker du fantasy bør du lese alt Sanderson har skrevet.Warbreaker har han gitt ut som gratis e-bok, og Elantris, Mistborn-bøkene, og ikke minst hans egen episke saga The Stormlight Archive er alle supre bøker. (y)

Edit:

Ser Aurelius nevnte The Kingkiller Chronicles, som også er veldig god lesning. God verdensbygging, gode karakterer, godt skrevet. Venter i spenning på bok 3 av serien. Anbefales også på det varmeste.

Har nettopp lest ferdig Riyria-bøkene av Michael J. Sullivan, som var overraskende gode! Grundig worldbuilding, gode karakterer, overraskende plot-twists, godt skrevet. Anbefales på det varmeste, når du har lest alt av Sanderson og The Kingkiller Chronicles. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snipsnip*

Fantasy..hmm..The Kingkiller Chronicles av Patrick Rothfuss(Name of the wind og Wise mans Fear) sammen med The Stormlight Archives av Brandon Sanderson er jo magiske, så er jo..Prince of Nothing-serien av Scott Bakker awesome og

Favorittfilm: hmm.. Star Wars, Gattaca, litt usikker

Tegneserie ; Anime er jo moro, mye fra Hajime no Ippo og Hikaru no Go til Bleach og Rurouni Kenshin.

En mann med god smak! For å legge til en absolutt slager på animelista di: Hunter x Hunter. Det var en utrolig kul serie, og nå pågår en remake av den orginale serien som ble stoppet for mange år siden, mens mangaen fortsatte. Absolutt på høyde med, om ikke bedre enn, Hajime no Ippo.

Btw, noen idé om hvorvidt/når de skal animere mer Ippo? Mangaen ligger laaaangt forran der arken med Takamura vs. The American Hawk (GODS ALLMIGHTLY for en boksekamp forresten!) sluttet.

MEGAEDIT:Hvordan i heiteste kunne jeg glemme Dr. Who? Tenker da på den nye serien som startet i 2005. Tar noen episoder å bli kjent med karakterene, men hot damn didgery-doo så mye moro den serien er! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med god smak! For å legge til en absolutt slager på animelista di: Hunter x Hunter. Det var en utrolig kul serie, og nå pågår en remake av den orginale serien som ble stoppet for mange år siden, mens mangaen fortsatte. Absolutt på høyde med, om ikke bedre enn, Hajime no Ippo.

Btw, noen idé om hvorvidt/når de skal animere mer Ippo? Mangaen ligger laaaangt forran der arken med Takamura vs. The American Hawk (GODS ALLMIGHTLY for en boksekamp forresten!) sluttet.

MEGAEDIT:Hvordan i heiteste kunne jeg glemme Dr. Who? Tenker da på den nye serien som startet i 2005. Tar noen episoder å bli kjent med karakterene, men hot damn didgery-doo så mye moro den serien er! :D

Ny sesong av Hajime No Ippo kommer nå til høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Malazan book of the fallen og Riyria-bøkene som er nevnt over.

Mine absolutte personlege favorittar er to trilogiar frå Robin Hobb, The Farseer trilogy og The tawny man trilogy.

The Black jewels trilogy av Anne Bishop er og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er litt nerdete når det kommer til romersk historie kan jeg definitivt anbefale Colleen McCullough's Masters of Rome-serie, som strekker seg fra Gaius Marius til Augustus Caesar i tid. Noe av det virkelig bedre jeg har lest, og jeg kan lett si at om du liker George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire/GoT, så kommer du også til å elske Masters of Rome (y)

"From the bestselling author of The Thorn Birds comes a masterpiece of historical fiction that is fascinating, moving, and gloriously heroic. The reader is swept into the whirlpool of pageantry, passion, splendor, chaos and earth-shattering upheaval that was ancient Rome. Here is the story of Marius, wealthy but lowborn, and Sulla, aristocratic but penniless and debauched -- extraordinary men of vision whose ruthless ambition will lay the foundations of the most awesome and enduring empire known to humankind.

A towering saga of great events and mortal frailties, it is peopled with a vast, and vivid cast of unforgettable men and women -- soldiers and senators, mistresses and wives, kings and commoners -- combined in a richly embroidered human tapestry to bring a remarkable era to bold and breathtaking life."

6a00d83453ac7c69e20147e0655312970b-320wi

http://www.goodreads.com/book/show/480570.The_First_Man_in_Rome

http://en.wikipedia.org/wiki/Masters_of_Rome

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i videospill, det meste av sjangre! Drøm å kunne leve av det, men akk..

Liker også anime og manga, har dog ikke sett og lest på en god stund. Er ikke helt der når det gjelder cosplay og desucon, synes det er blodharry!

Ellers så liker jeg sci-fi-filmer og filmer ala LOTR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raymond E. Feist sine bøker er bra, og Terry Goodkind sin "sword of truth"-serie. Lest alle bøkerne 2-3 ganger, haha.

Dune er en klassiker. Har og lest noen av "wheel of time"-bøkerne.

Skulle bare ønske at slutten ikke var så.... daff? Synes den startet veldig bra, men så tapte den seg. Feist er jo kanon og, har det kommet ut noen etter a darkness at sethanon/silverthorn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dune .... huff, jeg prøvde, virkelig, og tro meg jeg legger ikke ned ei bok uten litt kamp, men der gav jeg rett og slett opp. Kjøpte serien en en schvær pocketbok og kom halvveis, kanskje 2/3 deler gjennom. Hadde kanskje for store forventninger? Første delen var jo veldig bra. Kanskje jeg får gi den et forsøk til.... vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...